Δεύτερος πίσω από τον πιλότο της Red Bull τερμάτισε ο Λιούις Χάμιλτον, ένα αποτέλεσμα που τον διατήρησε στην κορυφή του πρωταθλήματος. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Τζένσον Μπάτον με την άλλη McLaren.
Ωστόσο ο Μπάτον, μαζί με ακόμα πέντε πιλότους που τερμάτισαν στην βαθμολογούμενη 10άδα, βρίσκονται υπό διερεύνηση από τους αγωνοδίκες για πιθανή παράβαση των κανονισμών εισόδου στα pits υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας.
Ο αγώνας σημαδεύτηκε από τη θεαματική σύγκρουση του Μαρκ Ουέμπερ με τον Χάικι Κοβαλάινεν στον 9ο γύρο, ευτυχώς χωρίς δυσάρεστες συνέπειες για την σωματική ακεραιότητα των δύο οδηγών.
Η εξέλιξη του GP Ευρώπης
Ο Ουέμπερ ήταν ο μεγάλος χαμένος στην εκκίνηση, καθώς έπεσε στην 9η από την 2η θέση. Αντίθετα ο Φέτελ υπερασπίστηκε την πρωτοπορία από την πίεση του Χάμιλτον, ο οποίος πέρασε 2ος μπροστά από τις Ferrari των Φερνάντο Αλόνσο και Φελίπε Μάσα.
Κι ενώ η... σκόνη έδειχνε να έχει καταλαγιάσει, στον 9ο γύρο έγινε ένα τρομακτικό ατύχημα που επηρέασε σε μεγάλο βαθμό την εξέλιξη της κούρσας. Σε προσπάθειά του να περάσει τον Κοβαλάινεν, ο Ουέμπερ έπεσε πάνω στην Lotus και εκτοξεύτηκε στον αέρα, πριν καταλήξει στα προστατευτικά λάστιχα.
Αμφότεροι οι οδηγοί βγήκαν αλώβητοι από το συμβάν, το οποίο δημιούργησε ένα προσωρινό χάος. Κι αυτό γιατί αρκετοί πιλότοι που βρίσκονταν στις πίσω θέσεις, έσπευσαν να μπουν για αλλαγή ελαστικών αμέσως μετά την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα.
Το αποτέλεσμα ήταν να κερδίσουν πολύ έδαφος στην κατάταξη, αλλά και να βρεθούν υπό εξέταση από τους αγωνοδίκες για πιθανή παράβαση του χρονικού ορίου στον γύρο εισόδου. Πρόκειται για τους Μπάτον, Ρούμπενς Μπαρικέλο, Νίκο Χούλκενμπεργκ, Πέντρο ντε λα Ρόσα, Βιτάλι Πετρόφ, Ρόμπερτ Κούμπιτσα, Τόνιο Λιούτσι, Αντριαν Σούτιλ και Σεμπαστιάν Μπουεμί.
Ο Φέτελ μπήκε έναν γύρο μετά στα pits και παρέμεινε πρώτος, τη στιγμή που ο Χάμιλτον έπαιζε άσχημο παιχνίδι στις Ferrari πίσω του, καθυστερώντας τες τόσο, όσο αυτές να μην περάσουν το αυτοκίνητο ασφαλείας μόλις εξήλθε από το pit-lane.
Το ανφέρ του βρετανού οδηγού έκανε τους Αλόνσο και Μάσα να χάσουν πολλές θέσεις στην κατάταξη, τη στιγμή που ο ίδιος διατηρήθηκε πίσω από τον Φέτελ. Και παρότι οι αγωνοδίκες αποφάσισαν αργότερα να τον τιμωρήσουν με ποινή διέλευσης από τα pits, ο βρετανός κατάφερε να κρατήσει την 2η θέση.
Πίσω του ήταν ο Καμούι Κομπαγιάσι, ο μοναδικός που δεν έκανε pit-stop στην αρχή. Ο ιάπωνας της Sauber το άφησε για τους τελευταίους γύρους και παρότι έπεσε 9ος, κατάφερε να εκμεταλλευτεί το φρέσκο σετ πολύ μαλακών ελαστικών για να προσπεράσει Αλόνσο και Μπουεμί και να τερματίσει 7ος.
Μάλιστα αυτό του το επίτευγμα δεν αποκλείεται να τον φέρει τελικά μέχρι το βάθρο, εφόσον τιμωρηθούν οι Μπάτον, Μπαρικέλο, Κούμπιτσα και Σούτιλ που τερμάτισαν μπροστά του.
Οι μόνοι που μπορούν να είναι ήσυχοι όσον αφορά τις θέσεις τους, είναι οι δύο πρώτοι. Ο Φέτελ κέρδισε ξανά μετά την Μαλαισία και ανέβηκε 3ος στο πρωτάθλημα, 22 βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο Χάμιλτον, ο οποίος αύξησε στους 6 βαθμούς την απόστασή του από τον 2ο Μπάτον.
UPDATE...
Οι Jenson Button, Rubens Barrichello, Nico Hulkenberg, Robert Kubica, Vitaly Petrov, Adrian Sutil, Sebastien Buemi, Pedro De La Rosa και Vitantonio Liuzzi πήραν ποινή 5 δευτερολέπτων στο Grand Prix της Ευρώπης. Ο λόγος που πήραν την ποινή είναι επειδή ήταν πιο γρήγοροι από αυτό που ορίζει ο κανονισμός στο γύρο τον οποίο το Αυτοκίνητο Ασφαλείας επέστρεψε στα pit.
Με αυτήν την αλλαγή ο Fernando Alonso κερδίζει μία θέση και ανεβαίνει στην 8η και ο Nico Rosberg ανεβαίνει στη 10η θέση. Επίσης ο Timo Glock πήρε ποινή 20 δευτερολέπτων διότι αγνόησε τις μπλε σημαίες.
ΤΟ ΑΤΥΧΗΜΑ ΤΟΥ WEBBER
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ROUND #9
The European Grand Prix
Valencia, Spain;
57 laps; 310.080km;
Weather: Sunny.
Classified / ΚΑΤΑΤΑΞΗ:
Pos Driver Team Time
1. Vettel Red Bull-Renault 1h40:29.571
2. Hamilton McLaren-Mercedes + 5.042
3. Button McLaren-Mercedes + 7.658
4. Barrichello Williams-Cosworth + 20.627
5. Kubica Renault + 22.122
6. Sutil Force India-Mercedes + 25.168
7. Kobayashi Sauber-Ferrari + 30.965
8. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 31.299
9. Alonso Ferrari + 32.809
10. De la Rosa Sauber-Ferrari + 42.414
11. Petrov Renault + 43.287
12. Rosberg Mercedes + 44.382
13. Liuzzi Force India-Mercedes + 45.890
14. Massa Ferrari + 46.621
15. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 48.239
16. Schumacher Mercedes + 48.826
17. Di Grassi Virgin-Cosworth + 1 lap
18. Chandhok HRT-Cosworth + 2 laps
19. Glock Virgin-Cosworth + 2 laps
20. Senna HRT-Cosworth + 2 laps
21. Trulli Lotus-Cosworth + 4 laps
Fastest lap: Button, 1:38.766
Not classified/ ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΨΑΝ:
Driver Team On lap
Hulkenberg Williams-Cosworth 50
Kovalainen Lotus-Cosworth 9
Webber Red Bull-Renault 9
ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΟΙΝΉ 9 ΟΔΗΓΏΝ....
Pos Driver Team 1. Vettel Red Bull-Renault 2. Hamilton McLaren-Mercedes 3. Button McLaren-Mercedes 4. Barrichello Williams-Cosworth 5. Kubica Renault 6. Sutil Force India-Mercedes 7. Kobayashi Sauber-Ferrari 8. Alonso Ferrari 9. Buemi Toro Rosso-Ferrari 10. Rosberg Mercedes 11. Massa Ferrari 12. De la Rosa Sauber-Ferrari 13. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 14. Petrov Renault 15. Schumacher Mercedes 16. Liuzzi Force India-Mercedes 17. Di Grassi Virgin-Cosworth 18. Chandhok HRT-Cosworth 19. Glock Virgin-Cosworth 20. Senna HRT-Cosworth 21. Trulli Lotus-Cosworth ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ,, round 9: Drivers: Constructors: 1. Hamilton 127 1. McLaren-Mercedes 248 2. Button 121 2. Red Bull-Renault 218 3. Vettel 115 3. Ferrari 165 4. Webber 103 4. Mercedes 109 5. Alonso 98 5. Renault 89 6. Kubica 83 6. Force India-Mercedes 43 7. Rosberg 75 7. Williams-Cosworth 20 8. Massa 67 8. Toro Rosso-Ferrari 10 9. Schumacher 34 9. Sauber-Ferrari 7 10. Sutil 31 11. Barrichello 19 12. Liuzzi 12 13. Buemi 9 14. Kobayashi 7 15. Petrov 6 16. Alguersuari 3 17. Hulkenberg 1
HIGHLIGHTS GP VALENCIA