4 Νοε 2009

TOYOTA....Τελος!!!



Δυστυχώς το απευχές σενάριο της αποχώρησης της Toyota από το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 εξελίχθηκε σε πραγματικότητα. Όπως περιμέναμε άλλωστε τις τελευταίες ώρες, το διοικητικό συμβούλιο της ιαπωνικής εταιρείας συνεδρίασε στο Tokyo και αποφάσισε την άμεση παύση του προγράμματος Formula 1, που έχει κοστίσει τόσα δισεκατομμύρια, χωρίς να αποφέρει καν νίκη στα 8 χρόνια συμμετοχής της στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Μία εξέλιξη που όπως γράφαμε εδώ και μήνες ήταν πιθανή, άσχετα με το γεγονός ότι η Toyota είχε υπογράψει τη νέα Συμφωνία Ομονοίας.

Αυτή αφορούσε δέσμευση έως και το 2012 αλλά όπως είχαμε τονίσει και στο παρελθόν, εφόσον εν μέσω οικονομικής κρίσης αποφασιστεί να πει η εταιρεία «Σαγιονάρα» στη Formula 1, δεν θα την κρατάει καμία συμφωνία. Όπως κι έγινε. Τα σενάρια που μαρτυρούσαν αυτή την αρνητική εξέλιξη είχαν φουντώσει από τον περασμένο Μάρτιο, όταν η Toyota ανακοίνωσε για πρώτη φορά στην ιστορία της, απώλειες και όχι κέρδη για το προηγούμενο οικονομικό έτος. Ακολούθησε η αποχώρηση της ιδιόκτητης πίστας της στο Fuji από το καλεντάρι της Formula 1 ενώ τώρα δικαιολογείται και η πρόωρη διακοπή της συνεργασίας με τη Williams για την παροχή κινητήρων. Θεωρητικά αυτή αφορούσε και το παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2010 αλλά…

Η Toyota έκανε το ντεμπούτο της στη Formula 1 το 2002, με ηγέτη τότε τον αείμνηστο Ove Andersson. Λόγω των ανεξάντλητων πόρων που είχε στη διάθεσή της, όλοι πίστευαν ότι θα βρισκόταν σύντομα σε θέση να διεκδικήσει παγκόσμιους τίτλους. Ωστόσο, στα οκτώ χρόνια εμπλοκής της στο σπορ και τη συμμετοχή της σε 139 Grand Prix δεν κατάφερε να γευτεί καν τη χαρά της νίκης. Έφτασε μέχρι τη 2η θέση του βάθρου, στο οποίο είδαμε οδηγούς της συνολικά 13 φορές. Πήρε 3 pole position και η καλύτερη θέση της σε τελική βαθμολογία κατασκευαστών, ήταν η 4η που πήρε το 2004. Φέτος κατετάγη 5η.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Toyota Motor Corporation:

Η Toyota Motor Corporation (TMC) ανακοινώνει την απόφασή της να αποχωρήσει από το πρωτάθλημα Formula 1 της FIA στο τέλος της σεζόν του 2009.

Η TMC, η οποία αντιμετώπισε τη συμμετοχή της στην F1 ως συνεισφορά στην ευημερία της αυτοκίνησης, παρέμεινε αφοσιωμένη στην παρουσία της στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού ακόμη και όταν εμφανίστηκαν οι ξαφνικές οικονομικές αλλαγές που άρχισαν πέρσι.
Εντούτοις, όταν η TMC εξέτασε τις αγωνιστικές δραστηριότητές της για τα επόμενα χρόνια υπό τις παρούσες δύσκολες οικονομικές συνθήκες, αποφάσισε να αποσυρθεί από την F1.

Η TMC φεύγει από την F1 μετρώντας 13 παρουσίες στο βάθρο και 87 τερματισμούς στη βαθμολογούμενη οκτάδα μέσα σε 8 δύσκολες σεζόν, από το 2002 με την Panasonic Toyota Racing, μία αμιγώς εργοστασιακή ομάδα.

Θεωρεί την παρουσία της στην F1 – στην οποία οι ομάδες βάζουν τα δυνατά τους για να ανταγωνιστούν στο υψηλότερο επίπεδο του μηχανοκίνητου αθλητισμού – ως μία μοναδική εμπειρία που της παρείχε τη δυνατότητα να αναπτύξει τόσο το ανθρώπινο δυναμικό όσο και τις λειτουργίες R&D. Η TMC εκφράζει τη βαθιά της εκτίμηση στους φίλους της F1 και σε όλους τους υπόλοιπους για τη θερμή τους συμπαράσταση. Η TMC επιθυμεί επίσης να εκφράσει τη βαθιά ευγνωμοσύνη της σε όλους τους έως σήμερα πιλότους της Panasonic Toyota Racing και σε όλους τους εργαζομένους στην Toyota Motorsport GmbH, οι οποίοι βοήθησαν ώστε να γίνουν πραγματικότητα τα επιτεύγματα της ομάδας. Η TMC προτίθεται να κάνει ό,τι είναι δυνατόν προκειμένου να βρει λύση για όσους επηρεαστούν αρνητικά από την απόφασή της.

Βασιζόμενη στην εμπειρία της στην F1 και σε άλλες μορφές του μηχανοκίνητου αθλητισμού, η TMC προτίθεται να προχωρήσει προς την ανάπτυξη συναρπαστικών αυτοκινήτων παραγωγής, όπως το supercar Lexus LFA και μικρών πισωκίνητων sport μοντέλων. Στο χώρο των αγώνων, δεν θα συμμετάσχει απλά σε αρκετές κατηγορίες, αλλά θα συνεισφέρει επίσης ενεργά στην περαιτέρω ανάπτυξη του μηχανοκίνητου αθλητισμού, υποστηρίζοντας μικρές κατηγορίες και σχεδιάζοντας αγωνιστικές εκδηλώσεις στις οποίες θα είναι εφικτή η συμμετοχή του κόσμου.


Η αποχώρηση αυτή φέρνει στην επιφάνεια ξανά τη συζήτηση για το ποιες άλλες από τις αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να σταματήσουν την εμπλοκή τους στη Formula 1. Το πρώτο όνομα που έρχεται στο μυαλό είναι αυτό της Renault, που παρότι όλα έδειχναν ότι θα παραμείνει στο σπορ, σήμερα στα κεντρικά της γραφεία πραγματοποιείται έκτακτο Διοικητικό Συμβούλιο για να αποφασιστεί το μέλλον του προγράμματος. Οι πιθανότητες είναι ακόμα υπέρ της παραμονής της γαλλικής εταιρείας, ωστόσο η απόφαση της Toyota μπορεί να δώσει τις απαραίτητες δικαιολογίες στη Renault για να την ακολουθήσει στην έξοδο.

Η αποχώρηση της Toyota ωστόσο είναι η ευκαιρία της Sauber (πρώην BMW Sauber) να βρει τη θέση της στο grid της επόμενης σεζόν. Καθώς οι κανονισμοί προβλέπουν 13 ομάδες για του χρόνου και οι θέσεις συμπληρώθηκαν μετά την ανακοίνωση της BMW ότι αποχωρεί από τη Formula 1, η ελπίδα της ομάδας -υπό τη νέα ιδιοκτησία του ελβετοαραβικού ομίλου Qadbak- να βρει θέση στο πρωτάθλημα του 2010 ήταν να αποχωρήσει κάποια από τις υπάρχουσες ομάδες - κάτι που τελικά συνέβη.

Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύονται στα ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης, η Toyota βρίσκεται ήδη σε αναζήτηση αγοραστή για την ομάδα της στην F1.

Related Posts :



Speed 982
Share This
...

Next previous home

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 

MotorSports

Η φωτογραφία μου
Ο Σκοπός της ύπαρξης αυτού του blog είναι καθαρά η αγάπη για την ταχύτητα και για τα μηχανοκίνητα σπορ. Δεν αποσκοπεί στο κέρδος ή στην προβολή του δημιουργού και δεν είναι διατεθειμένο να ανταγωνιστεί οποιαδήποτε site με το ίδιο αντικείμενο. Οποιοσδήποτε μπορεί να αντιγράψει, δανειστεί κομμάτι κειμένου ή φωτογραφία από αυτό το Blog χωρίς καμία υποχρέωση, αλλά αν θέλει ας βάλει και μια προώθηση. Για επικοινωνία speed_m982@Yahoo.gr

Speed 982 Motorsports Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa