13 Απρ 2011

GP ΚΙΝΑΣ 2011...Preview

Χωρίς ανάσα περνάμε στον τρίτο αγώνα της φετινής χρονιάς στην Κινα. Μετά απο δύο εντελώς διαφορετικούς αγώνες όσων αφορά τα ελαστικά πάμε σε έναν.. ενδιάμεσο θα έλεγα για τις συνθήκες των ελαστικών και της φθοράς τους. Η Red Bull συνεχίζει τις καλές εμφανίσεις ενώ και η McLaren φαίνεται αγώνα με τον αγώνα όλο και ταχύτερη. Η Ferrari υπόσχεται λύσεις που θα την φτάσουν κοντά στην κορυφή ενώ και η Lotus Renault φαίνεται σταθερά γρήγορη με δυο βάθρα. Αυτή που απογοητεύει είναι η Mercedes που υποτίθεται οτι σταμάτησε πέρσι νωρίς το κινίγη του τίτλου για να ασχοληθεί με το φετινό μονοθέσιο αλλά τελικά δεν είδαμε αυτό που υποσχόταν. Πιο πίσω λίγο πολύ όλοι είναι στις θέσεις τους με την Sauber να ξεχωρίζει λίγο περισσότερο. Περιμένουμε να δούμε και αυτό των αγώνα πριν πάμε στην Ευρώπη όπου οι περισσότερες ομάδες συνηθίζουν να φέρνουν πακέτα αναβάθμισης.


Η ΠΙΣΤΑ

Μήκος πίστας: 5.451 μ.
Γύροι: 56
Συνολική απόσταση: 305,066 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:32.238 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)
Iστοσελίδα: www.icsh.sh.cn


TAYTOTHTA
H προσθήκη του Grand Prix της Κίνας στο καλαντάρι του πρωταθλήματος έγινε το 2004 και χαρακτηρίζεται από πολλούς ως η μεγαλύτερη διαφημιστική κίνηση που έκανε ποτέ η Formula 1, καθώς η ασιατική χώρα αποτελεί την πολυπληθέστερη του πλανήτη με 1,5 δισεκατομμύριο κατοίκους! Η Κίνα ήθελε να φιλοξενήσει ένα Grand Prix από το 1992, όταν και ανακοινώθηκαν τα σχέδια κατασκευής μιας πίστας στο Zhuhai. Η πίστα ήταν έτοιμη το 1996, αλλά προβλήματα υποδομής και το σχέδιο εντέλει ναυάγησε, μέχρι το 2001 όταν και η πόλη της Σαγκάη χρηματοδότησε την κατασκευή της πίστας και η πόλη υπέγραψε συμβόλαιο διοργάνωσης του Κινέζικου Grand Prix από το 2004 μέχρι το 2010.

Η πίστα της Σανγκάη έχει σχεδιαστεί από το συνήθη ύποπτο, Herman Tilke (ο οποίος έχει σχεδιάσει την πίστα του Μπαχρέιν, της Μαλαισίας, της Τουρκίας και τις αλλαγές στο Hockenheim) και η χάραξή της βασίζεται στο Κινέζικο ιδεόγραμμα ‘Shang’ το οποίο σημαίνει ‘ψηλά’ ή ‘επάνω’. Η κατασκευή της κόστισε 400 εκατομμύρια δολάρια και πήρε 18 μήνες να ολοκληρωθεί, με τους εργάτες να παλεύουν με το ελώδες έδαφος και να μετακινώντας πάνω από 2 εκατομμύρια κυβικά μέτρα γης και τοποθετώντας 40.000 πασσάλους (μήκους 40-80 μέτρων) θεμελίων. Η αρχιτεκτονική της είναι εκθαμβωτική προσπαθώντας να μιμηθεί τα παραδοσιακά κτίσματα της χώρας, ενώ οι κερκίδες μπορούν να φιλοξενήσουν 200.000 θεατές. Μάλιστα η μεγαλύτερη εξ’ αυτών (η οποία μπορεί να φιλοξενήσει 29.000 θεατές) παρέχει ορατότητα στο 80% της πίστας! Η χάραξή της είναι ένα σύμπλεγμα αχανών ευθειών (η μεγαλύτερη βρίσκεται μεταξύ των στροφών 13-14 και έχει μήκος 1,3 χλμ.) και αργών στροφών (7 αριστερές και 7 δεξιές) με πιο τεχνική την 13η η οποία παρουσιάζει δυο κορυφές και οδηγεί στη μεγαλύτερη ευθεία της πίστας (μήκους 1,3 χλμ.), καθιστώντας απαραίτητη την καλή έξοδο από αυτήν για την επίτευξη της υψηλότερης δυνατής τελικής ταχύτητας. Ο συνδυασμός αυτός μαζί με το εκτεταμένο πλάτος της προσφέρουν αρκετές ευκαιρίες προσπεράσματος. Οι πιλότοι αρέσκονται περισσότερο στην πρόκληση που κρύβουν οι στροφές 7 και 8 στις οποίες οι ταχύτητα φτάνει τα 250-265 χλμ. και το πόδι τους παραμένει κολλημένο στο γκάζι καθ’ όλη τη διάρκειά τους εκτός από τη στιγμή που διανύουν την κορυφή της δεύτερης.


Σε γενικές γραμμές, η πίστα της Shanghai είναι μια πίστα μέσων φθορών και ρυθμίσεων όσον αφορά τα φρένα, τα ελαστικά και την αεροδυναμική. Ωστόσο παρουσιάζει δυο πολύ ιδιαίτερες στροφές (1, 13) οι οποίες την κάνουν να διαφέρει από τις υπόλοιπες και απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή στον τρόπο στησίματος των μονοθεσίων. Οι δυο αυτές στροφές ασκούν ιδιαίτερα ασυνήθιστες πλευρικές και επιμήκεις φορτίσεις στο εμπρός αριστερό ελαστικό, ενώ αυτά του πίσω άξονα καταπονούνται ιδιαίτερα από τις επιταχύνσεις κατά την έξοδο από τις πολυάριθμες αργές στροφές. Η πρώτη στροφή, ασκεί την υψηλότερη φόρτιση στο τιμόνι από οποιαδήποτε άλλη στο Πρωτάθλημα λόγω της υψηλής ταχύτητας με την οποία τη διανύουν οι πιλότοι ενώ ταυτόχρονα φρενάρουν. Επίσης η ρύθμιση του αεροδυναμικού ζυγίσματος είναι ιδιαίτερα κρίσιμη. Φέτος, η ευστάθεια στις στροφές μάλλον θα συμβιβαστεί για χάρη των υψηλότερων τελικών ταχυτήτων, οι οποίες είναι κρίσιμες για την υπεράσπιση της θέσης κατά τη διάρκεια μιας μονομαχίας στον αγώνα. Ωστόσο, η ρύθμιση των αεροτομών σε κλίση που παράγει χαμηλότερα φορτία αρνητικής άνωσης δεν ισοδυναμεί πάντοτε με υψηλότερες ταχύτητες! Και αυτό συμβαίνει διότι στη μεγάλη (πίσω) ευθεία, οδηγεί η στροφή 13, στην οποία αν το μονοθέσιο δεν παράγει την απαραίτητη αεροδυναμική πρόσφυση, ο πιλότος δε μπορεί να εξέλθει από αυτή με υψηλή ταχύτητα, με αποτέλεσμα φυσικά, στο τέλος της ευθείας να υστερεί και πάλι σε τελική ταχύτητα. Όσον αφορά το μηχανικό στήσιμο, το μονοθέσιο πρέπει να είναι σταθερό κατά τα μακρά φρεναρίσματα καθώς και κατά τις περιόδους όπου ο πιλότος έχει μερικώς ανοιχτό το γκάζι.

2010 podium :
  1. Jenson Button
  2. Lewis Hamilton
  3. Nico Rosberg


ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ  
2010     Shanghai     Jenson Button             McLaren     Mercedes
2009     Shanghai     Sebastian Vettel     Red Bull     Renault
2008     Shanghai     Lewis Hamilton             McLaren     Mercedes
2007     Shanghai     Kimi Räikkönen             Ferrari     Ferrari
2006     Shanghai     Michael Schumacher     Ferrari     Ferrari
2005     Shanghai     Fernando Alonso     Renault     Renault
2004     Shanghai     Rubens Barrichello     Ferrari     Ferrari

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΑ
Παρασκευή 25 Μαρτίου  05:00π.μ. - 06:30 π.μ.
                                         09:00π.μ. - 10:30π.μ.
Σάββατο 26 Μαρτίου       06:00π.μ. - 07:00π.μ.

ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ
Σάββατο 26 Μαρτίου       09:00π.μ.

ΑΓΩΝΑΣ
Κυριακή 27 Μαρτίου       10:00π.μ.

Related Posts :



Speed 982
Share This
...

Next previous home

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 

MotorSports

Η φωτογραφία μου
Ο Σκοπός της ύπαρξης αυτού του blog είναι καθαρά η αγάπη για την ταχύτητα και για τα μηχανοκίνητα σπορ. Δεν αποσκοπεί στο κέρδος ή στην προβολή του δημιουργού και δεν είναι διατεθειμένο να ανταγωνιστεί οποιαδήποτε site με το ίδιο αντικείμενο. Οποιοσδήποτε μπορεί να αντιγράψει, δανειστεί κομμάτι κειμένου ή φωτογραφία από αυτό το Blog χωρίς καμία υποχρέωση, αλλά αν θέλει ας βάλει και μια προώθηση. Για επικοινωνία speed_m982@Yahoo.gr

Speed 982 Motorsports Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa