14 Σεπ 2009

GP Ιταλίας: Ο Barrichello νικητής

Rubens Barrichello (Brawn-Mercedes)
Jenson Button, Rubens Barrichello
Jenson Button (Brawn-Mercedes)
Kimi Raikkonen (Ferrari), Adrian Sutil (Force India-Mercedes)
Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
Adrian Sutil (Force India-Mercedes)
Vitantonio Liuzzi (Force India-Mercedes), Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes)
Fernando Alonso (Renault), Sebastian Vettel (Red Bull-Renault)
Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes), Vitantonio Liuzzi (Force India-Mercedes)
Robert Kubica (BMW Sauber)
Mark Webber (Red Bull-Renault)
Jarno Trulli, Timo Glock (Toyota)






























































































































































































































O Rubens Barrichello κατέκτησε τη δεύτερη φετινή του νίκη (3η στην καριέρα του στη Monza από τις 11 που έχει κατακτήσει συνολικά), εμπρός από τον team mate του, Jenson Button (που ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο έπειτα από τη νίκη του στην Τουρκία τον Ιούνιο), καθώς η στρατηγική ενός pit stop της Brawn απέδωσε τα μέγιστα και της επέτρεψε να σημειώσει το μέγιστο δυνατό σύνολο βαθμών για πρώτη φορά από το Μονακό. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου έδειχνε ότι θα ανέβει ο poleman, Lewis Hamilton, ωστόσο έπειτα από ένα οδηγικό λάθος στον τελευταίο γύρο, καθώς πίεζε τον Button, ο περυσινός παγκόσμιος πρωταθλητής έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και προσέκρουσε στις μπαριέρες, χαρίζοντας την τρίτη θέση στον Kimi Raikkonen, ο οποίος βρέθηκε στο βάθρο για 4ο συνεχόμενο αγώνα, καθώς κατάφερε να αντισταθεί στην πίεση του ταχύτερου, ιδίως στο τελευταίο stint, Adrian Sutil, ο οποίος σημείωσε ακόμα ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα για τη Force India. Tη βαθμολογούμενη οκτάδα συμπλήρωσαν οι Fernando Alonso, Heikki Kovalainen, Nick Heidfeld και Sebastian Vettel.

Παρά το ότι οι προβλέψεις δεν ήταν με το μέρος της Brawn ενόψει του Ιταλικού Grand Prix, η ομάδα που προηγείται σε αμφότερες τις βαθμολογίες επέστρεψε με ορμή στην κορυφή, διαθέτοντας το καλύτερο μονοθέσιο για τον αγώνα και ακολουθώντας την καλύτερη στρατηγική, η οποία στη Monza ήταν αυτή που προέβλεπε μονάχα έναν ανεφοδιασμό. Έχοντας θυσιάσει τις κορυφαίες θέσεις στην εκκίνηση για ένα μεγάλο φορτίο καυσίμου, γνωρίζοντας ότι ακόμα και αν η ομάδα έκανε την αντίθετη επιλογή, τα μονοθέσια με KERS πιθανότατα θα βρίσκονταν και πάλι μπροστά έως το πρώτο chicane, λόγω της επιπλέον ιπποδύναμης στην πολύ μεγάλη ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, η Brawn αιφνιδίασε τους πάντες στον αγώνα.

Ο Rubens Barrichello, έχοντας αναγεννηθεί έπειτα από τη νίκη του στη Βαλένθια, ήταν αλάνθαστος, κατάφερε να καταταγεί εμπρός από τον team mate του στις κατατακτήριες δοκιμές παρά το ότι είχε περισσότερα καύσιμα και έκανε μια πολύ καλή εκκίνηση (παρά το γεγονός ότι ξεκίνησε με την πιο σκληρή γόμα, η οποία θεωρητικά υστερεί στους πρώτους γύρους), όντας περιτριγυρισμένος από μονοθέσια με KERS, καταφέρνοντας να προσπεράσει αμέσως τον Heikki Kovalainen. O Βραζιλιάνος δήλωσε ότι η εκκίνησή του (που τον έφερε στην 4η θέση, πίσω από τρία μονοθέσια που βρίσκονταν σε στρατηγική δυο pit stop), του εξασφάλισε τη νίκη, Παρά τη χθεσινή ανησυχία όσον αφορά το κιβώτιο στο μονοθέσιο του Barrichello, έπειτα από τη φωτιά που είχε προκληθεί από απώλεια λαδιού στο μονοθέσιό του στο Βέλγιο, ο Βραζιλιάνος διατήρησε την ίδια μονάδα για τον αγώνα και δεν προδόθηκε από την επιλογή του. Ο Barrichello δήλωσε ότι όπως και στη Βαλένθια, το μονοθέσιό του ήταν εξαιρετικό και με άψογη απόδοση, είδε την καρό σημαία πρώτος.

Ο Jenson Button έκανε τον καλύτερο αγώνα του από τον Ιούνιο και την Τουρκία, ανεβαίνοντας στο βάθρο για πρώτη φορά έκτοτε. Ο Βρετανός δεν είχε την ταχύτητα να απειλήσει τον team mate του, ωστόσο, αυτό δεν τον πείραξε ιδιαίτερα, καθώς έχασε μονάχα δυο βαθμούς στη μάχη για τον τίτλο και βρίσκεται ακόμα 14 βαθμούς μπροστά από τον Barrichello, με τέσσερις αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωση της σεζόν. Ο Βρετανός είχε καλύτερο ρυθμό προς το τέλος των stint του, παρά στην αρχή, για αυτό και πλησίασε τον Barrichello πριν από τον ανεφοδιασμό τους, ωστόσο, επειδή ανεφοδιάστηκε πριν την άλλη Brawn, δεν κατάφερε να απειλήσει τον team mate του, παρά το ότι βρισκόταν σε αντίθετη στρατηγική όσον αφορά την επιλογή ελαστικών (ξεκίνησε με τη μαλακή γόμα και έπειτα χρησιμοποίησε τη σκληρή).

Με το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, η Brawn κατάφερε να απομακρυνθεί σημαντικά από τη βασική της αντίπαλο στα πρωταθλήματα, τη Red Bull, η οποία κατάφερε να σημειώσει μόλις ένα βαθμό στην Ιταλία… Θα είναι πολύ δύσκολο για τη Brawn να χάσει οποιονδήποτε από τους δυο τίτλους πλέον.

O Lewis Hamilton φαινόταν έτοιμος να ανέβει στο βάθρο, ωστόσο στον τελευταίο γύρο, στο σύμπλεγμα στροφών της Lesmo, πάτησε στον πράσινο τάπητα που βρίσκεται στην εξωτερική του kerb στην έξοδο της στροφής, έχασε πρόσφυση στο πίσω μέρος και προσέκρουσε στις μπαριέρες… Ο Βρετανός δεν είχε κάνει ιδιαίτερα καλή εκκίνηση, ωστόσο κατάφερε να διατηρήσει την πρωτοπορία και παρέμεινε επικεφαλής μέχρι τον πρώτο του ανεφοδιασμό, τον οποίο πραγματοποίησε δυο γύρους νωρίτερα από το προβλεπόμενο, λόγω της υπέρμετρης φθοράς των μαλακών ελαστικών με τα οποία είχε εκκινήσει. Έπειτα από το δεύτερο pit stop του όντας πλέον τρίτος, ο Hamilton άρχισε να ψαλιδίζει τη διαφορά που τον χώριζε από τον Button και είχε φτάσει πίσω από το συμπατριώτη του στους τελευταίους γύρους. Ο Button δήλωσε ότι παρά τις ανησυχίες του αρχιμηχανικού του, Adrian Shovlin, ο ίδιος ήλεγχε την κατάσταση. Ο Hamilton από την πλευρά του, πίεζε σα να βρισκόταν σε κατατακτήριες δοκιμές και το αποτέλεσμα ήταν εντέλει καταστροφικό… Ο Hamilton, δήλωσε ότι επειδή πίεζε τόσο πολύ, το ατύχημά του δεν του προκάλεσε έκπληξη, καθώς σε τέτοιες καταστάσεις, μια ανάλογη κατάληξη είναι αναμενόμενη. Ο Martin Whitmarsh (διευθυντής της ομάδας της McLaren), επιβράβευσε το μαχητικό πνεύμα του οδηγού του και δήλωσε ότι αυτή είναι η φύση του Βρετανού.

Το ατύχημα του Hamilton επέτρεψε στον Kimi Raikkonen να ανέβει στο βάθρο για 4η συνεχόμενη φορά. Ο Φινλανδός, που έχει ανεβάσει αισθητά την απόδοσή του στους τελευταίους αγώνες, έκανε πολύ καλή εκκίνηση και προσπάθησε να απειλήσει τον Hamilton, ωστόσο, βρέθηκε με δυο τροχούς στο γρασίδι και έχασε φόρα. Έστριψε δεύτερος, προσπερνώντας τον Adrian Sutil και διατηρήθηκε αρκετά κοντά στη McLaren στο πρώτο stint. Στο πρώτο του pit stop, η ομάδα τον ανεφοδίασε με λιγότερα καύσιμα από όσα είχε προγραμματίσει αρχικά, καθώς η Force India είχε πληρώσει το ρεζερβουάρ του Sutil με λίγα καύσιμα, σε μια προσπάθεια να φέρει το Γερμανό εμπρός από τη Ferrari. Στο δεύτερο ανεφοδιασμό του, o Raikkonen βιάστηκε να ξεκινήσει, πριν ο σηματωρός του δώσει την άδεια να φύγει, χάνοντας λίγο χρόνο, ωστόσο επειδή και η Force India είχε έναν προβληματικό ανεφοδιασμό (με τους δυο οδηγούς να έχουν μπει στα pits στον ίδιο γύρο), ο Φινλανδός διατηρήθηκε εμπρός από τον Sutil. Στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα, ο Raikkonen υστερούσε σε ρυθμό, ωστόσο εκμεταλλευόμενος το KERS της Ferrari, διατήρησε πίσω του τον Sutil μέχρι την καρό σημαία.

Ο Adrian Sutil σημείωσε το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του, αν και ήταν λίγο απογοητευμένος από το γεγονός ότι δεν κατάφερε να ανέβει στο βάθρο, παραμένοντας πίσω από τον Raikkonen σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, παρά το γεγονός ότι ήταν ταχύτερος. Ο Γερμανός έχασε μονάχα μια θέση στην εκκίνηση, παρά το ότι ήταν περιτριγυρισμένος από μονοθέσια εφοδιασμένα με KERS και αποτέλεσε τη… σκιά του Raikkonen σε όλο τον αγώνα. Παρά την αλλαγή στρατηγικής που προαναφέρθηκε, δεν υπήρξε ευκαιρία να περάσει εμπρός από τη Ferrari και στο δεύτερο ανεφοδιασμό του, καθώς φρέναρε για να ακινητοποιήσει το μονοθέσιο, έχασε τον έλεγχο του πίσω μέρους της Force India, πατώντας το πόδι του μηχανικού που βρισκόταν στον εμπρός δεξιά τροχό. Η πτώση του μηχανικού έσπασε το δεξί καθρέπτη του μονοθεσίου του Γερμανού, ενώ το λάθος σταμάτημα κόστισε χρόνο, που απαγόρευσε οποιαδήποτε βλέψη για την απόσπαση της τρίτης θέσης από τον Raikkonen.

Ωστόσο, το αποτέλεσμα ήταν ιδιαίτερα καλό για τη Force India, που απέδειξε ότι η εμφάνιση του Βελγίου δεν ήταν πυροτέχνημα και ότι η VJM02 είναι πάρα πολύ καλό μονοθέσιο, τουλάχιστον σε πίστες που απαιτούν χαμηλά επίπεδα παραγωγής αρνητικής άντωσης. Πολύ καλό αγώνα έκανε και ο Vitantonio Liuzzi στην επιστροφή του στην ενεργό δράση έπειτα από δυο χρόνια. Ο Ιταλός βρισκόταν στην 4η θέση στον 22ο γύρο (εμπρός από τον Fernando Alonso), όπου αναγκάστηκε να εγκαταλείψει λόγω αστοχίας του κιβωτίου του μονοθεσίου του και αν είχε καταφέρει να τερματίσει, πιθανότατα θα είχε βρεθεί ακριβώς πίσω από τον team mate του.

Ο Fernando Alonso τερμάτισε πέμπτος, έπειτα από έναν αρκετά μοναχικό αγώνα, πέραν των αρχικών γύρων, όπου κυνηγούσε τον Liuzzi. O Ισπανός δεν ήταν ικανοποιημένος από την απόδοση του KERS στην εκκίνηση, καθώς δεν κατάφερε να κερδίσει κάποια θέση, πέραν του προσπεράσματός του επί του Kovalainen στον πρώτο γύρο.

Ο Heikki Kovalainen είχε έναν απογοητευτικό αγώνα, καθώς ήταν ο πρώτος στη σειρά εκκίνησης από τους οδηγούς που βρίσκονταν σε στρατηγική ενός pit stop και διαθέτοντας ένα μονοθέσιο με KERS θα μπορούσε να έχει στρίψει τρίτος στο πρώτο chicane. Αντ’ αυτού, ο Φινλανδός έχασε μια θέση από τον Barrichello και στη συνέχεια τον προσπέρασαν οι Button, Liuzzi και Alonso, καθώς δεν κατάφερε να κάνει τα (σκληρά) ελαστικά του να λειτουργήσουν στους πρώτους γύρους… Δεδομένου ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ομάδας, η στρατηγική του Φινλανδού ήταν περίπου 7 δευτερόλεπτα ταχύτερη από αυτήν του Hamilton, η 6η θέση δεν αποτελεί αιτία πανηγυρισμών και ανάλογες επιδόσεις δεν πρόκειται να εξασφαλίσουν την παραμονή του στη McLaren…

Δεδομένων των πολύ κακών θέσεων εκκίνησης των οδηγών της BMW Sauber έπειτα από τη χθεσινή διπλή αστοχία κινητήρων, οι δυο βαθμοί που σημείωσε με την 7η θέση του ο Nick Heidfeld αποτέλεσαν ένα θετικό αποτέλεσμα. Ο Γερμανός, που ξεκίνησε από τη 15η θέση, δεν έκανε καλή εκκίνηση και κατάφερε να προσπεράσει ένα μονοθέσιο στο πρώτο chicane και τον Trulli στο δεύτερο, ενώ στον τρίτο γύρο πέρασε εμπρός από τον Fisichella, παρά το KERS που είχε στη διάθεσή του ο Ιταλός οδηγός της Ferrari. Όταν ο Heidfeld βρέθηκε πίσω από τον Vettel άρχισε να εξοικονομεί καύσιμα και κατάφερε να περάσει εμπρός από το συμπατριώτη του στη διαδικασία των pit stop.

O team mate του Heidfeld στη BMW Sauber, Robert Kubica, έκανε μια πολύ καλή εκκίνηση ωστόσο, είχε δυο επαφές με τον Mark Webber στα δυο πρώτα chicane της πίστας (με το δεύτερο να στέλνει εκτός αγώνα τον Αυστραλό οδηγό της Red Bull), μια από τις οποίες προκάλεσε ζημιά στην εμπρός αεροτομή του μονοθεσίου του. Ο Πολωνός συνέχισε, ωστόσο η διεύθυνση του αγώνα του έδειξε τη μαύρη σημαία με τον πορτοκαλί κύκλο στη μέση, η οποία τον υποχρέωσε να κατευθυνθεί στα pits για να αντικαταστήσει το ρύγχος του μονοθεσίου του. Στη συνέχεια, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει λόγω διαρροής λαδιού από το κιβώτιο.

Το βαθμό της 8ης θέσης σημείωσε ο Sebastian Vettel, ωστόσο η Red Bull δε μπορεί να είναι ικανοποιημένη από το αποτέλεσμα, δεδομένου ότι κυνηγάει το πρωτάθλημα. Η πίστα της Monza δεν άρμοζε στην RB5 και ο Vettel είχε προβλήματα να αντλήσει την πρόσφυση από τα ελαστικά του στους πρώτους γύρους, γλιστρώντας συνεχώς και φυσικά, χάνοντας χρόνο. Παρά το κακό αποτέλεσμα, ο νεαρός Γερμανός πιστεύει ότι η μάχη για τον τίτλο δεν έχει τελειώσει… Ο αγώνας του Mark Webber δε διήρκεσε ούτε ένα γύρο, λόγω της επαφής με τον Kubica που τον έστειλε στην αμμοπαγίδα του δεύτερου chicane…

Ο Giancarlo Fisichella, στο ντεμπούτο του με τη Ferrari τερμάτισε μόλις εκτός των βαθμών, αν και απέτυχε να εντυπωσιάσει. Εντούτοις, συγκέντρωσε αρκετά χιλιόμετρα εμπειρίας και εξοικείωσης με την F60 και είναι σίγουρο ότι στον επόμενο αγώνα θα βελτιωθεί.

Έναν απογοητευτικό αγώνα είχαν και οι οδηγοί της Toyota, καθώς η TF109 δεν ήταν ανταγωνιστική στη Monza, ωστόσο η μάχη μεταξύ τους στους τελευταίους γύρους ήταν απολαυστική και τους προσέφερε (όπως και στους θεατές) μερικές συγκινήσεις!

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Related Posts :



Speed 982
Share This
...

Next previous home

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 

MotorSports

Η φωτογραφία μου
Ο Σκοπός της ύπαρξης αυτού του blog είναι καθαρά η αγάπη για την ταχύτητα και για τα μηχανοκίνητα σπορ. Δεν αποσκοπεί στο κέρδος ή στην προβολή του δημιουργού και δεν είναι διατεθειμένο να ανταγωνιστεί οποιαδήποτε site με το ίδιο αντικείμενο. Οποιοσδήποτε μπορεί να αντιγράψει, δανειστεί κομμάτι κειμένου ή φωτογραφία από αυτό το Blog χωρίς καμία υποχρέωση, αλλά αν θέλει ας βάλει και μια προώθηση. Για επικοινωνία speed_m982@Yahoo.gr

Speed 982 Motorsports Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa