12 Ιουλ 2009

GP Γερμανίας: Ο Webber ανεβαίνει στο πρώτο σκαλί του βάθρου

Mark Webber
Mark Webber (Red Bull-Renault)
Rubens Barrichello (Brawn-Mercedes), Mark Webber (Red Bull-Renault)
Sebastian Vettel (Red Bull-Renault), Felipe Massa (Ferrari)
Nico Rosberg (Williams-Toyota)
Rubens Barrichello, Jenson Button (Brawn-Mercedes)
Fernando Alonso (Renault)
Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes)
Adrian Sutil (Force India-Mercedes)



























































































































































































O Mark Webber κατέκτησε την πρώτη του νίκη στη Formula 1, στον 130ό αγώνα που εκκίνησε, από την pole position, ωστόσο όπως φαίνεται να συμβαίνει σε όλη την καριέρα του, ακόμα και αυτή ήρθε μετά από ένα σημαντικό εμπόδιο, την ποινή διέλευσης από το pit lane, λόγω της νευρικής συμπεριφοράς του στην εκκίνηση. Ακόμα και με απώλεια 20 δευτερολέπτων ωστόσο, ο Αυστραλός νίκησε με άνεση, σε έναν αγώνα που και πάλι η Red Bull διέθετε το καλύτερο μονοθέσιο και κατάφερε και πάλι να σημειώσει το 1-2, με τον Sebastian Vettel να μην μπορεί να ανταγωνιστεί τον team mate του στην πατρίδα του, σε μια πίστα που έβλεπε για πρώτη φορά. Εντούτοις, ο Γερμανός ανέβηκε στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Felipe Massa, που σημείωσε το καλύτερο φετινό αποτέλεσμά του και το δεύτερο βάθρο για τη Ferrari το 2009. To καλύτερο φετινό του αποτέλεσμα σημείωσε και ο Nico Rosberg, με έναν εκπληκτικό αγώνα ανάκαμψης από την 15η θέση εκκίνησης και το μεγαλύτερο φορτίο καυσίμου, κάνοντας ένα πολύ μακρύ πρώτο stint, το οποίο του εξασφάλισε αρκετές θέσεις. Πίσω από το Γερμανό τερμάτισαν οι δυο Brawn, οι οποίες ακολούθησαν στρατηγική τριών ανεφοδιασμών και δε μπορούσαν να κάνουν καμία από τις δυο γόμες της Bridgestone να λειτουργήσει. Ο Jenson Button κατέληξε εμπρός από τον Rubens Barrichello, ο οποίος παρά το ότι προηγήθηκε στους πρώτους γύρους, με τη στρατηγική που ακολούθησε και τα προβλήματα που αντιμετώπισε με την αντλία ανεφοδιασμού στο δεύτερο pit stop, είδε την καρό σημαία στην 6η θέση, διατηρώντας έναν πολύ ταχύτερο Ferrnando Alonso, ο οποίος σημείωσε και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, όντας πολύ γρήγορος στο δεύτερο μισό. Εντούτοις, οι προσπάθειες του Ισπανού είχαν δεχθεί σημαντικό πλήγμα από τo χθεσινό λάθος του στις κατατακτήριες δοκιμές. Πολύ καλό αγώνα έκανε και ο Heikki Kovalainen, ο οποίος εξασφάλισε τον τελευταίο βαθμό του Γερμανικού Grand Prix, παρά το ότι ήταν εμφανές πως το μονοθέσιό του (το οποίο δε διέθετε τις τελευταίες αεροδυναμικές αναβαθμίσεις) δεν ήταν ανταγωνιστικό, ωστόσο ο Φινλανδός κατάφερε να διατηρήσει πίσω του ταχύτερα μονοθέσια, μέχρι και τον τελευταίο γύρο.

H εκκίνηση του Webber δεν ήταν ιδανική και αυτό επέτρεψε στον Barrichello να βρεθεί στο πλάι του. Ο Αυστραλός υποστηρίζει ότι δεν είδε την Brawn που τον πλησίαζε και κινήθηκε προς τα δεξιά για να καλύψει την εσωτερική, προκαλώντας επαφή μεταξύ τους, η οποία, παρά την ορμή της δεν προκάλεσε σημαντικές ζημιές στα μονοθέσια. Ο Barrichello εξασφάλισε την εσωτερική για την πρώτη στροφή και μαζί με αυτήν την πρωτοπορία. Εκμεταλλευόμενος το KERS της McLaren, εκπληκτική εκκίνηση είχε κάνει και ο Lewis Hamilton, έχοντας βρεθεί στο πλάι του Barrichello από την εξωτερική. Ο Βρετανός είχε περάσει εμπρός από τον Webber, ο οποίος όμως ακούμπησε με την εμπρός αεροτομή του το πίσω δεξί ελαστικό της McLaren, γεγονός που έληξε τον αγώνα του Hamilton, ο οποίος έπεσε στην τελευταία θέση λόγω αστοχίας του Bridgestone. Λόγω των πράξεών του αυτών, ο Webber τιμωρήθηκε με ποινή διέλευσης από το pit lane.

Πίσω από τους πρωτοπόρους, με μια πολύ καλή εκκίνηση, είχε βρεθεί ο Kovalainen με τον Massa πίσω του (αμφότεροι ελέω KERS), ενώ δυο θέσεις είχαν χάσει οι Button και Vettel. Ο Button κατάφερε να προσπεράσει τον Massa στο δεύτερο γύρο, ωστόσο δεν κατάφερε να κάνει το ίδιο και με τον Kovalainen. Oι Button και Vettel είχαν κολλήσει για το πρώτο κομμάτι του αγώνα πίσω από πιο αργά μονοθέσια, αλλά εφοδιασμένα με KERS, χάνοντας επαφή με τους δυο πρώτους, λόγω του αργού ρυθμού του Kovalainen.

O Barrichello, παρά τα 14 κιλά λιγότερου καυσίμου που έφερε το μονοθέσιό του, δεν είχε τη δυνατότητα να απομακρυνθεί από τον Webber και στον 14ο γύρο κατευθύνθηκε προς τα pits για τον πρώτο του ανεφοδιασμό, στον οποίο έγινε προφανές ότι θα ακολουθούσε στρατηγική τριών ανεφοδιασμών. Στον ίδιο γύρο εξέτισε και την ποινή του (η οποία του κόστισε περίπου 20 δευτερόλπτα) ο Webber. Ο Barrichello επέστρεψε στην πίστα (ξανά με τα μαλακά ελαστικά) πίσω από τον Massa, τον οποίο δεν κατάφερε να προσπεράσει, μέχρι τον 25ο γύρο, στον οποίο κατευθύνθηκε στα pits της Ferrari ο συμπατριώτης του. Συνεπώς, ο οδηγός της Brawn έχασε πολύτιμο χρόνο πίσω από τον Massa και εντωμεταξύ, ο Webber, έχοντας πραγματοποιήσει το πρώτο του pit stop στον 20ό γύρο (και έχοντας επιλέξει τη σκληρή γόμα) είχε πλησιάσει στα πέντε δευτερόλεπτα τον Barrichello.

Μέχρι να έρθει η ώρα για το δεύτερο ανεφοδιασμό του Βραζιλιάνου (34ος γύρος), ο Webber βρισκόταν ακριβώς πίσω από την Brawn, η οποία αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα με τα ελαστικά της και έχανε χρόνο. Ο ανεφοδιασμός του Barrichello κράτησε πολύ ώρα, λόγω προβλήματος με την αντλία ανεφοδιασμού και έτσι ο Βραζιλιάνος, βρέθηκε… έναν ανεφοδιασμό πίσω από τον Webber, εφόσον η Brawn δεν είχε επιλέξει να αλλάξει τη στρατηγική του σε δυο ανεφοδιασμούς.

Σε εκείνο το σημείο έγινε προφανές ότι εκτός σημαντικού απρόοπτου, ο Webber θα ανακηρυσσόταν νικητής, καθώς βρισκόταν σχεδόν 20 δευτερόλεπτα εμπρός από τον team mate του, που στον πρώτο γύρο των pit stop είχε περάσει εμπρός από τον Massa, o οποίος με τη σειρά του είχε βρεθεί στην τρίτη θέση, όταν ο Button πραγματοποίησε το δεύτερο ανεφοδιασμό του (ένα γύρο πριν τον team mate του).

Συνεπώς, χωρίς αντίπαλο, ο Webber διατήρησε το μονοθέσιό του και όδευσε με ελεγχόμενο ρυθμό προς την πρώτη νίκη Αυστραλού οδηγού έπειτα από 28 χρόνια (και τον Alan Jones), ξεπερνώντας το κάταγμα στο πόδι του τον περασμένο χειμώνα και χρησιμοποιώντας την εμπειρία του σε αυτή την πίστα (αγωνίζεται από το 2008) και αξιοποιώντας πλήρως το καλύτερο μονοθέσιο σήμερα.

Παρά την πίεση του Massa, ο Vettel διατήρησε τη δεύτερη θέση μέχρι το τέλος του αγώνα και χάρισε στη Red Bull το τρίτο της φετινό 1-2 (και το δεύτερο συνεχόμενο), ανεβαίνοντας στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας, (21 βαθμούς πίσω από τον Button) και μόλις 1,5 βαθμό εμπρός από τον team mate του. Αμφότεροι οι οδηγοί της Red Bull κατάφεραν να περάσουν εμπρός από τον Barrichello στη βαθμολογία σε αυτό τον αγώνα.

Η Ferrari μπορεί να πανηγύρισε το δεύτερο βάθρο της σήμερα με την τρίτη θέση του Massa, ωστόσο ο Kimi Raikkonen, ο οποίος παρακολουθούσε από κοντά τον team mate του στο πρώτο μισό του αγώνα, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει λόγω προβλήματος με τον κινητήρα του στον 35ο γύρο. Ο Φινλανδός είχε επαφή με τον Adrian Sutil στον 29ο γύρο, όταν ο Γερμανός οδηγός της Force India εξήλθε από τα pits. Ο Sutil δεν υποχώρησε στην πρώτη στροφή, και από την επαφή καταστράφηκε η εμπρός αεροτομή του μονοθεσίου του, κάνοντάς τον να χάσει μια ακόμα ευκαιρία να βαθμολογηθεί φέτος, σε έναν αγώνα όπου η Force India έδειχνε ιδιαίτερα δυνατή και ο ίδιος είχε φτάσει ως τη δεύτερη θέση πριν τον πρώτο ανεφοδιασμό του…

Ο Nico Rosberg, παίρνοντας μερικά ρίσκα στον πρώτο γύρο, κατάφερε να τον ολοκληρώσει στην 9η θέση. Ευνοημένος από το γεγονός ότι ο Kovalainen καθυστερούσε τα μονοθέσια που βρίσκονταν πίσω του στο πρώτο stint και με το μεγαλύτερο φορτίο καυσίμου στο grid, επέστρεψε στην πίστα έπειτα από τον πρώτο του ανεφοδιασμό στην 4η θέση, ανάμεσα στις δυο Ferrari και εμπρός από αμφότερες της Brawn, θέση την οποία διατήρησε μέχρι την καρό σημαία. Ο Γερμανός ευελπιστεί ότι σύντομα θα ανέβει και στο βάθρο.

Ο Barrichello κατηγόρησε την ομάδα της Brawn για το σημερινό αποτέλεσμα, δηλώνοντας ότι ο ίδιος έκανε ότι θα έπρεπε, έχοντας τεθεί επικεφαλής στην εκκίνηση, ωστόσο η στρατηγική που ακολουθήθηκε ήταν εμφανές ότι δεν ήταν η ιδανική. Ο Βραζιλιάνος κινδυνολόγησε ότι αν η Brawn συνεχίσει έτσι θα χάσει αμφότερα τα πρωταθλήματα και αμέσως μετά τον τερματισμό, δήλωσε ότι δεν ήθελε να μιλήσει σε κανέναν στην ομάδα. Αν δεν είχε παρουσιαστεί το πρόβλημα με την αντλία ανεφοδιασμού στο δεύτερο pit stop του, πιθανότατα να είχε τερματίσει 4ος. Ωστόσο, όταν βρέθηκε ακριβώς μπροστά από τον Button, με αμφότερους τους οδηγούς να δυσκολεύονται υπερβολικά να διατηρήσουν κάποια αποδεκτή θερμοκρασία στα σκληρά ελαστικά (γεγονός που τους ανάγκαζε να κάνουν ζιγκ-ζαγκ στις ευθείες…), πριν τον τελευταίο ανεφοδιασμό τους, χάνοντας χρόνο από τον team mate του, όταν επέστρεψαν στην πίστα, συνέβη το λογικό, με τον επικεφαλή της βαθμολογίας να παίρνει την 5η θέση. Αξιοσημείωτη είναι και η διαφορετική επιλογή ελαστικών που έκαναν για το τελευταίο stint οι δυο οδηγοί, με τον Button να προτιμάει τη μαλακή γόμα, η οποία όμως παρέδωσε το πνεύμα πολύ γρήγορα… Ωστόσο και ο Barrichello δυσκολεύτηκε με τη σκληρή γόμα στους τελευταίους γύρους, παρά το ότι ήταν ταχύτερος από τον team mate του, ένδειξη του ότι η Brawn για μια ακόμα φορά αντιμετώπισε μεγάλες δυσκολίες ανάπτυξης της ιδανικής θερμοκρασίας και στους δυο τύπους ελαστικών που ήταν διαθέσιμοι.

Μάλιστα, οι Brawn απειλήθηκαν στους τελευταίους γύρους από έναν ταχύτατο Fernando Alonso. O Ισπανός, που έκανε τετ-α-κέ στο γύρο σχηματισμού προσπαθώντας να ζεστάνει τα ελαστικά του, είχε μια μέτρια εκκίνηση από τη 12η θέση στην οποία βρέθηκε λόγω του χθεσινού τετ-α-κέ στις κατατακτήριες δοκιμές και για το πρώτο μισό του αγώνα βρισκόταν μονίμως πίσω από πιο αργούς συνδυασμούς. Όταν βρήκε καθαρή πίστα μπροστά του, ο Alonso κινήθηκε ταχύτερα από οποιονδήποτε άλλο σήμερα (σε μια φάση του αγώνα που όμως οι Red Bull είχαν ήδη επιβραδύνει για να εξασφαλίσουν το 1-2) και ίσως αυτό αποτελεί ένδειξη για μεγαλύτερες προσδοκίες στο εγγύς μέλλον.

Ο Kovalainen έκανε έναν πολύ καλό αγώνα, σώζοντας την ημέρα της McLaren παρά το ότι δε διέθετε τις τελευταίες αεροδυναμικές εξελίξεις στο δικό του μονοθέσιο. Τρενάκια με ταχύτερα μονοθέσια σχηματίζονταν σε όλο τον αγώνα πίσω από τον Φινλανδό, ο οποίος ωστόσο δεν παρέδωσε ούτε μια θέση, παρά την έλλειψη ανταγωνιστικότητας του μονοθεσίου του, για να ανταμειφθεί με ένα βαθμό.

Ακριβώς πίσω του τερμάτισε ο Timo Glock, o οποίος έπειτα από την ποινή τριών θέσεων που είχε λάβει εχθές λόγω παρεμπόδισης του Alonso στις κατατακτήριες δοκιμές, επέλεξε να εκκινήσει από το pit lane (ούτως ή άλλως τελευταίος θα εκκινούσε). Ο Γερμανός πραγματοποίησε ένα θεαματικό αγώνα ανάκαμψης, στον οποίο ανέφερε ότι μονάχα για τέσσερις γύρους (από τους 60 συνολικά) βρήκε καθαρή πίστα μπροστά του. Ο αγώνας του team mate του, Jarno Trulli καταστράφηκε στην πρώτη στροφή, όπου λόγω μιας επαφής προκάλεσε ζημιές στην εμπρός αεροτομή του, η αντικατάσταση της οποίας τον έστειλε στις τελευταίες θέσεις. Παρά ταύτα, ο Ιταλός σημείωσε τον δεύτερο ταχύτερο γύρο της ημέρας.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Related Posts :



Speed 982
Share This
...

Next previous home

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 

MotorSports

Η φωτογραφία μου
Ο Σκοπός της ύπαρξης αυτού του blog είναι καθαρά η αγάπη για την ταχύτητα και για τα μηχανοκίνητα σπορ. Δεν αποσκοπεί στο κέρδος ή στην προβολή του δημιουργού και δεν είναι διατεθειμένο να ανταγωνιστεί οποιαδήποτε site με το ίδιο αντικείμενο. Οποιοσδήποτε μπορεί να αντιγράψει, δανειστεί κομμάτι κειμένου ή φωτογραφία από αυτό το Blog χωρίς καμία υποχρέωση, αλλά αν θέλει ας βάλει και μια προώθηση. Για επικοινωνία speed_m982@Yahoo.gr

Speed 982 Motorsports Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa