Ο Fernando Alonso ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής των κατατακτήριων δοκιμών του Grand Prix Ουγγαρίας, κατακτώντας την πρώτη του pole position της φετινής χρονιάς. Ο Ισπανός της Renault κατάφερε να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο, μπροστά από τις δύο Red Bull των Sebastian Vettel και Mark Webber, που και σε αυτόν τον αγώνα έδειξαν πολύ δυνατές. Ο Lewis Hamilton πήρε την 4η θέση και ακολούθησαν οι Nico Rosberg, Heikki Kovalainen, Kimi Raikkonen, Jenson Button και Kazuki Nakajima. Μεγάλος άτυχος της περιόδου ήταν ο Felipe Massa, ο οποίος είχε μια σφοδρή σύγκρουση με τα προστατευτικά ελαστικά όταν έχασε τις αισθήσεις του από ένα αντικείμενο που τον χτύπησε στο κεφάλι ενώ κινούταν στην πίστα.
1ο μέρος (Q1)
Το πρώτο μέρος της διαδικασίας των κατατακτηρίων δοκιμών ξεκίνησε με τον Jaime Alguersuari να είναι ο πρώτος που βγήκε στην πίστα της Βουδαπέστης, με τον ομόσταβλό του, Sebastien Buemi, να τον ακολουθεί. Οι δύο Toro Rosso σημείωσαν από την αρχή αρκετά καλούς χρόνους, με τον Buemi να βρίσκεται αρχικά στην κορυφή. Στη συνέχεια βέβαια άρχισαν να βγαίνουν οι υπόλοιποι και οι χρόνοι να πέφτουν.
Ο Kimi Raikkonen βρισκόταν στην κορυφή με τη συμπλήρωση του πρώτου 10λέπτου και τον ακολουθούσαν από κοντά οι δύο Red Bull των Vettel και Webber, οι οποίοι είχαν σημειώσει τον ίδιο ακριβώς χρόνο. Ο Rosberg είχε ανέβει στην 4η θέση αλλά εντύπωση έκανε η 5η θέση του Buemi, μπροστά από τους Hamilton, Massa, Barrichello και Button. Ο Adrian Sutil φαίνεται ότι έκανε αρκετά μεγάλη ζημιά το πρωί, καθώς κατάφερε να βγει στην πίστα μόλις λίγα πριν από το τέλος.
Μπαίνοντας στα τελευταία λεπτά, αρκετοί οδηγοί βρίσκονταν στην «επικίνδυνη ζώνη», καθώς δεν είχαν καταφέρει ακόμα να γράψουν έναν καλό γύρο. Μέσα σε αυτούς ήταν ο Heikki Kovalainen και οι Timo Glock και Jarno Trulli. Και οι τρεις όμως είχαν την ευκαιρία για ένα γρήγορο γύρο και την εκμεταλλεύτηκαν για να ξεφύγουν από τις 5 τελευταίες θέσεις. Σε εκείνο το σημείο ο Alguersuari αντιμετώπισε τα πρώτα του προβλήματα με το μονοθέσιο της Toro Rosso, καθώς ακινητοποιήθηκε στην άκρη της πίστας.
Ακόμα πιο γρήγορα όμως άλλαζε η κατάσταση στην κορυφή, με τον Nico Rosberg να καταφέρνει να ολοκληρώσει στην κορυφή, μπροστά από τους Hamilton, Webber, Vettel και την έκπληξη της περιόδου, που ήταν ο Nelson Piquet στην 5η θέση. Το ενδιαφέρον όμως στο πρώτο μέρος εστιάζεται στους 5 που δεν καταφέρνουν να συνεχίσουν. Εκεί είχαμε τις εκπλήξεις, με τις δύο BMW Sauber να μένουν εκτός παιχνιδιού. Μαζί με τους Robert Kubica και Nick Heidfeld, έμειναν εκτός συνέχειας οι Giancarlo Fisichella, Adrian Sutil και Jaime Alguersuari.
2ο μέρος (Q2)
Οι οδηγοί βγήκαν για το 2ο μέρος των κατατακτηρίων έχοντας υπόψη τους ότι με τις διαφορές να είναι πάρα πολύ μικρές πρέπει να προσπαθήσουν πολύ για να καταφέρουν να προκριθούν στην τελική 10άδα. Ο Kimi Raikkonen ήταν ο πρώτος που βγήκε στην πίστα, με τις Toyota να τον ακολουθούν, αλλά οι Red Bull ήταν τα μονοθέσια που αρχικά έγραψαν τους καλύτερους χρόνους. Ο Sebastian Vettel ήταν λίγα χιλιοστά ταχύτερος από τον Webber αλλά λίγο αργότερα ο Nico Rosberg τους πέρασε και τους δύο για να ανέβει στην κορυφή.
Οι χρόνοι συνέχισαν να πέφτουν, με τον Fernando Alonso να περνά πρώτος, αλλά οι διαφορές παρέμεναν μικρές, με τους 15 οδηγούς να βρίσκονται πρακτικά μέσα στο ίδιο δευτερόλεπτο! Όποιος ήθελε να μείνει στη 10άδα έπρεπε να παλέψει με νύχια και με δόντια και κανείς δεν μπορούσε να αισθάνεται ασφαλής μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο. Κανείς, εκτός ίσως από τους οδηγούς της Red Bull, οι οποίοι για άλλη μία φορά βρέθηκαν στις δύο πρώτες θέσεις της κατάταξης.
Με τις διαφορές να μετριούνται σε χιλιοστά, τα τελευταία δευτερόλεπτα κύλησαν δραματικά για τους οδηγούς που προσπαθούσαν να αποφύγουν τις 5 τελευταίες θέσεις. Τελικά είχαμε άλλη μία έκπληξη, με τον Rubens Barrichello να μένει στη 13η θέση και εκτός 10άδας, μαζί με τους Sebastien Buemi, Jarno Trulli, Timo Glock και Nelson Piquet. Καταστροφή και για την Toyota.
Το δράμα όμως του Q2 ήρθε από τον Felipe Massa. Ο Βραζιλιάνος οδηγός της Ferrari έχασε τον έλεγχο της Ferrari όταν κάτι τον χτύπησε στο κεφάλι, μάλλον έχασε τις αισθήσεις του και το μονοθέσιο ακυβέρνητο έπεσε πάνω στα προστατευτικά ελαστικά. Ο Massa δεν βγήκε αμέσως από το μονοθέσιό του και αμέσως έσπευσε η ιατρική ομάδα της πίστας στο σημείο. Ύστερα από αρκετή ώρα το μονοθέσιο απομακρύνθηκε από την μπαριέρα αλλά ακόμα δεν είναι γνωστή η κατάσταση του Felipe Massa.
3ο μέρος (Q3)
Το 3ο μέρος ξεκίνησε με αρκετή καθυστέρηση λόγω του ατυχήματος του Felipe Massa, ο οποίος διακομίστηκε με ελικόπτερο στο νοσοκομείο για περεταίρω εξετάσεις. Από τους 9 οδηγούς που συνέχιζαν, οι 8 βγήκαν για μια πρώτη προσπάθεια, έχοντας στα μονοθέσιά τους τα καύσιμα με τα οποία θα ξεκινούσαν τον αγώνα. Σε αυτόν τον πρώτο κύκλο γρήγορων γύρων, ο Mark Webber ήταν ταχύτερος, μπροστά από τους Hamilton και Alonso. Ο Jenson Button επέλεξε να μη βγει καθόλου σε εκείνο το σημείο.
Στη συνέχεια οι οδηγοί έβαλαν φρέσκα ελαστικά και ξεκίνησαν για την τελευταία και αποφασιστική προσπάθειά τους. Τότε, κατάρρευσε το σύστημα χρονομέτρησης της πίστας και η περίοδος ολοκληρώθηκε χωρίς κανένας να γνωρίζει για αρκετά λεπτά ποιος είχε πάρει την pole position και ποια είναι η σειρά κατάταξης. Όταν τελικά το σύστημα επανήλθε, ο Fernando Alonso πανηγύρισε την πρώτη φετινή του pole position καθώς ήταν λίγα χιλιοστά ταχύτερος από τον Sebastian Vettel, που ήταν 2ος. Στη δεύτερη σειρά της εκκίνησης θα βρίσκονται οι Mark Webber και Lewis Hamilton και ακολούθησαν οι Nico Rosberg, Heikki Kovalainen, Kimi Raikkonen, Jenson Button και Kazuki Nakajima.
Ο παράγων McLaren
Με το μυαλό όλων να βρίσκεται κοντά στον Felipe Massa, για τον οποίο οι πληροφορίες λένε ότι βρίσκεται σε σταθερή κατάσταση στο νοσοκομείο, ας ρίξουμε μια ματιά στα συμπεράσματα που βγαίνουν από τις κατατακτήριες. Φαίνεται ότι ο καθοριστικός παράγων είναι η απόδοση και το KERS των McLaren Mercedes. Βλέποντας στη Γερμανία πώς ο Lewis Hamilton πετάχτηκε στην εκκίνηση από την 5η θέση δίπλα στον Webber, οι ομάδες που διεκδικούν το πρωτάθλημα πρέπει να βρουν έναν τρόπο ο Hamilton να μην επηρεάσει τη δική τους βαθμολογική συγκομιδή.
Εικάζεται λοιπόν ότι ποντάρουν στη στρατηγική για να το αποφύγουν. Περιμένοντας επιβεβαίωση από τα επίσημα βάρη των μονοθεσίων της FIA, μάλλον οι Red Bull και Brawn θα αφήσουν στο πρώτο stint να γίνει ό,τι είναι να γίνει και στη συνέχεια να δώσουν τη μάχη τους. Σε κάθε περίπτωση όμως φαίνεται ότι η Red Bull είναι λίγο ταχύτερη από την Brawn, και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα εξελιχθεί η εσωτερική μάχη ανάμεσα σε Vettel και Webber.
Η εκπληκτική pole position του Fernando Alonso φαίνεται να είναι αποτέλεσμα ενός μικρού φορτίου καυσίμων αλλά αυτό δεν μειώνει σε τίποτα την υπέροχη προσπάθεια του Ισπανού, που για πρώτη φορά φέτος έχει την ευκαιρία να πανηγυρίσει μία επιτυχία, καθώς η Renault δεν ήταν τόσο ανταγωνιστική. Πολύ δυνατός επίσης δείχνει και ο Nico Rosberg, o οποίος όμως θα έχει να αντιμετωπίσει στην εκκίνηση το KERS του Kimi Raikkonen, που βρίσκεται ακριβώς πίσω του. Ευχόμαστε ο Felipe Massa να είναι καλά και να τον δούμε να τρέχει αύριο στις 2,15.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ