Sayonara Toyota
Οι οδηγοί της ιαπωνικής ομάδας στις κατατακτήριες δοκιμές είχαν πάρει την 6η (Timo Glock) και 8η (Jarno Trulli) θέση. Ωστόσο, στον τεχνικό έλεγχο που ακολούθησε αποκαλύφθηκε ότι η πίσω πτέρυγα των μονοθεσίων τους παράβαινε τον κανονισμό για τις εύκαμπτες αεροτομές. Για το λόγο αυτόν οι δύο οδηγοί θα ξεκινήσουν από τις τελευταίες θέσεις τον αυριανό αγώνα. Οι άνθρωποι της Toyota δήλωσαν ότι δεν προτίθενται να ασκήσουν έφεση σε αυτήν την απόφαση.
Η πλήρης ανακοίνωση της FIA λέει: «Οι αγωνοδίκες έλαβαν αναφορά από τον Τεχνικό Εκπρόσωπο ότι το πάνω στοιχείο της πίσω πτέρυγας των μονοθεσίων 9 και 10 εμφανίζει υπερβολική ευκαμψία, κατά παράβαση του Άρθρου 3.15 των τεχνικών κανονισμών της Formula 1. Οι αγωνοδίκες άκουσαν τις εξηγήσεις του εκπροσώπου της Toyota και εξέτασαν τα μονοθέσια. Οι αγωνοδίκες συμφωνούν με τη γνώμη του Τεχνικού Εκπροσώπου και κρίνουν ότι τα μονοθέσια έρχονται σε αντίθεση με τις απαιτήσεις του Άρθρου 3.15 των τεχνικών κανονισμών της Formula 1. Η απόφαση των αγωνοδικών είναι να εξαιρεθούν τα μονοθέσια 9 και 10 από την επίσημη κατάταξη των χρονομετρημένων δοκιμών».
Λίγο μετά τον Hamilton
Οι Glock και Trulli λοιπόν θα εκκινήσουν από τις δύο τελευταίες θέσεις του grid, πίσω από τη McLaren του Lewis Hamilton. Το μονοθέσιο του Βρετανού παρουσίασε βλάβη στο κιβώτιο ταχυτήτων στο τέλος του Q1 και οι μηχανικοί της ομάδας του αναγκάστηκαν να το αλλάξουν. Αυτό συνεπάγεται ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση για τον Hamilton και υποβιβασμό από τη 15η στη 18η θέση, κάτι που κάνει την ήδη δύσκολη αποστολή του ακόμα δυσκολότερη.
Williams strikes back
Οι τρεις ομάδες που την Πέμπτη κατέθεσαν την επίσημη καταγγελία για τον αεροδυναμικό διαχύτη στα μονοθέσια των Brawn GP, Williams και Toyota ήταν οι Ferrari, Red Bull και Renault. Μετά το τέλος των κατατακτηρίων η Williams αποφάσισε να πληρώσει τις δύο πρώτες με το ίδιο νόμισμα, καταθέτοντας στους αγωνοδίκες καταγγελία για τα μονοθέσιά τους. Η καταγγελία αυτή αφορά την αεροδυναμική των μονοθεσίων της Ferrari και της Red Bull.
Τελικά, λίγη ώρα πριν από τα μεσάνυχτα (τοπική ώρα) και ενώ είχαν προηγηθεί πολλές ώρες διαβουλεύσεων των ομάδων με τους αγωνοδίκες, η ομάδα της Williams αποφάσισε να αποσύρει την καταγγελία. Όπως αποκαλύφθηκε, η καταγγελία αφορούσε τα αεροδυναμικά βοηθήματα των Ferrari και Red Bull γύρω από το εμπρός μέρος των sidepod. Η ανακοίνωση της Williams έγραφε - με νόημα: «Ύστερα από λεπτομερή ανάλυση, η Williams απέσυρε και τις δύο καταγγελίες για το καλό του σπορ. Η Williams αναγνωρίζει την πιθανότητα να υπάρχουν περισσότερες από μία ερμηνείες των κανονισμών και επομένως δεν πιστεύει ότι αρμόζει να προχωρήσει με τις καταγγελίες».
Επομένως, εφόσον δεν υπάρχουν άλλες καταγγελίες ή συμβάντα, η εκκίνηση του αγώνα διαμορφώνεται όπως στον πίνακα που ακολουθεί.
Σειρά | Θεση | Αρ. | Όνομα | Ομάδα |
1η | 1 | 22 | Jenson Button | Brwn GP-Mercedes |
2 | 23 | Rubens Barrichello | Brwn GP-Mercedes | |
2η | 3 | 15 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault |
4 | 5 | Robert Kubica | BMW Sauber | |
3η | 5 | 16 | Nico Rosberg | Williams-Toyota |
6 | 3 | Felipe Massa | Ferrari | |
4η | 7 | 4 | Kimi Raikkonen | Ferrari |
8 | 14 | Mark Webber | Red Bull-Renault | |
5η | 9 | 6 | Nick Heidfeld | BMW Sauber |
10 | 7 | Fernando Alonso | Renault | |
6η | 11 | 17 | Kazuki Nakajima | Williams-Toyota |
12 | 2 | Heikki Kovalainen | McLaren-Mercedes | |
7η | 13 | 12 | Sebastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari |
14 | 8 | Nelson Piquet | Renault | |
8η | 15 | 21 | Giancarlo Fisichella | Force India-Mercedes |
16 | 20 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | |
9η | 17 | 11 | Sebastien Bourdais | Toro Rosso-Ferrari |
18 | 1 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | |
10η | 19 | 10 | Timo Glock | Toyota |
20 | 9 | Jarno Trulli | Toyota |