H Brawn GP, η ομάδα που μέχρι πριν από τρεις εβδομάδες δεν ήταν σίγουρο ότι θα συμμετέχει στο πρωτάθλημα, έκανε με ιστορικό τρόπο το ντεμπούτο της στη Formula 1, καταλαμβάνοντας την πρώτη σειρά εκκίνησης της πρεμιέρας της φετινής σεζόν, με τον Jenson Button να κατακτά την πρώτη του pole position έπειτα από δυο χρόνια και τον Rubens Barrichello να παρατάσσεται αύριο δίπλα του! Τον τρίτο χρόνο κατέγραψε ο Sebastian Vettel με Red Bull, ο οποίος θα πλαισιωθεί στη δεύτερη σειρά εκκίνησης από τον Robert Kubica. O ταχύτερος όλων των περιόδων ελεύθερων δοκιμών, Nico Rosberg θα εκκινήσει πίσω τους, με τον Timo Glock να βρίσκεται στην 6η θέση και την πρώτη Ferrari, αυτή του Felipe Massa, στην 7η θέση. Οι Jarno Trulli, Kimi Raikkonen και Mark Webber συμπληρώνουν την πρώτη 10άδα. Η καινούργια εποχή της Formula 1 –όσον αφορά τους κανονισμούς- ξεκίνησε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, παρέχοντας την πιο συναρπαστική διαδικασία κατατακτήριων δοκιμών, από την παρουσίαση του συστήματος που χρησιμοποιείται τα τελευταία δυο χρόνια! Η διαφορές μεταξύ των μονοθεσίων, παρά την σχεδιαστική πολυμορφία τους και τα διαφορετικά τεχνικά χαρακτηριστικά τους σε μερικές περιπτώσεις (χρήση ή όχι του KERS) είναι πάρα πολύ μικρές, με όλα τα μονοθέσια να κινούνται εντός 2 δευτερολέπτων στο πρώτο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών! Κάποιοι άνθρωποι στα αρχηγεία της Honda ίσως αυτή τη στιγμή σκέφτονται το… σεπούκου καθώς έπειτα από δυο χρόνια απογοητευτικών επιδόσεων και με την πίεση της οικονομικής κρίσης, πέρυσι το Δεκέμβριο αποφάσισαν να αποσυρθούν από τη Formula 1. Συνεπώς, η Brawn, που δεν είναι άλλη από την πρώην ομάδα της Honda, βασίστηκε στην πολύ καλή εργασία που είχε γίνει στο μονοθέσιο όλη την προηγούμενη χρονιά με τη χρηματοδότηση της Honda, η οποία συνεχίζεται ως ένα βαθμό και ακούγεται ίσως ειρωνικό το γεγονός ότι το μονοθέσιο φέρει κινητήρα Mercedes, λόγω των περιστάσεων. Την ημέρα που η Brawn ανακοίνωσε ότι θα έχει για σπόνσορα τη Virgin, με τον ιδιοκτήτη της, Richard Branson να επισκέπτεται τη Μελβούρνη και να δηλώνει ότι η συνεργασία μπορεί να εξελιχθεί και να γίνει πιο στενή στις επόμενες εβδομάδες, με την πολυεθνική πιθανότατα να αγοράζει την ομάδα και ίσως να την μετονομάζει (με την ομόφωνη συναίνεση των υπόλοιπων). Ίσως μάλιστα η Virgin να φέρει και την επανάσταση στη Formula 1, καθώς μια θυγατρική της, η πετρελαϊκή Gevo, έχει δημιουργήσει ένα «καθαρό» καύσιμο για τη Formula 1, το οποίο ο Branson θα προσπαθήσει να εισάγει στο σπορ, κάνοντάς το πολύ πιο οικολογικό. Αν τα προαναφερθέντα αποτελούν υποθέσεις για μελλοντικές επαναστάσεις, σήμερα, η Brawn έκανε μια πολύ μεγάλη στην αγωνιστική ιστορία του σπορ, όντας η πρώτη ομάδα που κατέκτησε την pole position στο ντεμπούτο της, από το μακρινό 1970 και την Tyrrell (η οποία όμως στους πρώτους αγώνες της χρησιμοποιούσε μονοθέσια της March, η οποία είχε επίσης κάνει το ντεμπούτο της με pole position εκείνη τη χρονιά), με τον Jackie Stewart να παρατάσσεται πρώτος στην εκκίνηση του Καναδικού Grand Prix εκείνης της σεζόν. Ο Jenson Button κατέκτησε την 4η pole position της καριέρας του, στην πίστα όπου είχε κατακτήσει και την προηγούμενή του, το 2006, ενώ ο Rubens Barrichello θα εκκινήσει από την πρώτη σειρά εκκίνησης, για πρώτη φορά από τον αγώνα της πατρίδας του το 2004! Η Brawn σημείωσε το 1-2 και στα τρία σκέλη της διαδικασίας, με τον Barrichello να επικρατεί στα δυο πρώτα, καθώς όπως δήλωσε ο Button, αντιμετώπιζε δυσκολίες με το ζύγισμα του μονοθεσίου του, χωρίς καύσιμα. Ακριβώς το αντίθετο πρόβλημα είχε ο Βραζιλιάνος team mate του, που συνάντησε αρκετή υποστροφή με καύσιμα στο ρεζερβουάρ, ενώ το ζύγισμα του φαινόταν ιδανικό με ελάχιστα καύσιμα. Όπως είναι λογικό, μερικοί από τους αντιπάλους της ομάδας περιμένουν με αγωνία τη συνεδρίαση του Διεθνούς Εφετείου, όσον αφορά τη νομιμότητα του σχεδιασμού του διαχύτη τόσο της Brawn, όσο και των Toyota και Williams, η οποία ορίστηκε για τις 14 Απριλίου, δηλαδή την Τρίτη πριν το Grand Prix της Κίνας. Ερωτηματικά εγείρονται για το τι θα κάνουν οι ομάδες αν το Εφετείο κρίνει ότι οι διαχύτες των μονοθεσίων τους είναι παράνομοι, ωστόσο, είναι πολύ πιθανό να έχουν ήδη έτοιμες εναλλακτικές λύσεις για αυτή την περίπτωση. Αξίζει να σημειωθεί πάντως, ότι 5 από τα έξι μονοθέσια των τριών αυτών ομάδων βρέθηκαν στην πρώτη 8άδα στις κατατακτήριες δοκιμές, κάτι που μάλλον σημαίνει αρκετά ως προς την προέλευση της πολύ καλής απόδοσής τους. Μια ομάδα που εξέπληξε σήμερα με την επίδοσή της ήταν η Red Bull, με τον Sebastian Vettel να σημειώνει τον τρίτο χρόνο της ημέρας και τον Mark Webber να συμπληρώνει τη 10άδα. Ο νεαρός Γερμανός δεν περίμενε να βρεθεί τόσο ψηλά, καθώς είχε χάσει αρκετό πολύτιμο χρόνο στις ελεύθερες δοκιμές, λόγω προβλημάτων αξιοπιστίας (εχθές με τα υδραυλικά και σήμερα με ένα προβληματικό μπουλόνι). Η Red Bull είναι από τις ομάδες που έχει διαμαρτυρηθεί για το σχεδιασμό του διαχύτη των τριών προαναφερθέντων ομάδων. Στο δικό της μονοθέσιο, η εφαρμογή ενός ανάλογου σχεδιασμού διαχύτη είναι αρκετά δύσκολη, λόγω του ιδιαίτερου σχεδιασμού της πίσω ανάρτησης, που είναι πιο χαμηλή από το συνηθισμένο. Παρά το ότι δεν είχε δείξει θετικά σημάδια ολόκληρο το Σαββατοκύριακο, ο Robert Kubica κατάφερε να σημειώσει τον 4ο χρόνο της διαδικασίας. Η σύγκριση με τον team mate του, Nick Heidfeld (11ος) είναι ιδιαίτερη, καθώς ο Γερμανός χρησιμοποιούσε KERS και ο Πολωνός όχι, γεγονός που ίσως φανερώνει εν μέρει, το λόγο της αρκετά μεγάλης διαφοράς μεταξύ τους. Από τα 7 μονοθέσια που χρησιμοποιούν ΚΕRS, μονάχα δυο (οι Ferrari) κατάφεραν να εισέλθουν στην πρώτη δεκάδα και κανένα στην πρώτη 6άδα… Αν και προς το παρόν, σε αυτό το πρώιμο στάδιο εξέλιξης και στη συγκεκριμένη πίστα το σύστημα δεν προσφέρει ιδιαίτερα πλεονεκτήματα, ίσως στην εκκίνηση του αυριανού αγώνα επιτρέψει στους «χρήστες» του να ανακτήσουν μερικές θέσεις πριν την πρώτη στροφή. Η πολύ καλή εικόνα που επέδειξε ο Nico Rosberg στις ελεύθερες δοκιμές συνεχίστηκε με την πολύ καλή 5η επίδοση στις κατατακτήριες δοκιμές. Ωστόσο ο Γερμανός ήταν απογοητευμένος από την επίδοσή του. Το ίδιο συναίσθημα είχαν και οι οδηγοί της Toyota (αμφότεροι στην πρώτη 10άδα) με τον Timo Glock (6ος) να πιστεύει ότι με καλύτερο στήσιμο θα είχε καταταγεί υψηλότερα και τον Jarno Trulli να αντιμετωπίζει προβλήματα θέρμανσης των ελαστικών του καθώς και με τα φρένα. Η απόδοση των Ferrari δεν ήταν ιδιαίτερα καλή, ενώ και η αξιοπιστία πάσχει ακόμα, με τον Kimi Raikkonen να σημειώνει πολύ λίγους γύρους στις ελεύθερες δοκιμές το πρωί πριν αντιμετωπίσει πρόβλημα με τα υδραυλικά της F60. Οι οδηγοί της Ferrari κατέλαβαν τις θέσεις 7 και 9 και έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον το γεγονός ότι η ιταλική ομάδα αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει από το πρώτο κιόλας σκέλος ένα σετ μαλακών (πιο γρήγορων στον 1 γύρο) ελαστικών της Bridgestone για να διασφαλίσει την είσοδό της στο Q2, γεγονός που σήμαινε ότι στο 3ο και κρίσιμο σκέλος, οι οδηγοί της Scuderia διέθεταν μονάχα ένα σετ μαλακών ελαστικών (και όχι δυο, όπως οι υπόλοιπες ομάδες). Απογοητευτική ήταν και η επίδοση του Fernando Alonso με τη Renault, που μοιάζει αρκετά νευρική, καθώς ο Ισπανός πρωταθλητής δεν κατάφερε να εισέλθει στη 10άδα, έπειτα από ένα λάθος στη γρήγορη προσπάθειά του στο Q2, που τον ανάγκασε να εγκαταλείψει την προσπάθειά του. Το κακό αποτέλεσμα δεν εξέπληξε τον Ισπανό, ο οποίος είχε προβλέψει ότι θα είναι πολύ δύσκολο να προαχθεί στο Q3. Eντούτοις, όσον αφορά τις αρνητικές εμφανίσεις, τίποτα δε μπορεί να ξεπεράσει αυτή της McLaren, η οποία είδε τους της στη 14η και 15η θέση, εντούτοις ο Lewis Hamilton θα εκκινήσει αύριο τελευταίος, αφού αστόχησε μια σχέση του κιβωτίου. Αν και οι κανονισμοί επιτρέπουν τις αντικαταστάσεις σχέσεων, η McLaren αποφάσισε να αντικαταστήσει το κιβώτιο του Hamilton, γεγονός που υπό τον κανονισμό που θέλει τη διάρκεια ζωής των κιβωτίων να είναι 4 αγωνιστικά Σαββατοκύριακα, συνεπάγεται με ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης για το Βρετανό πρωταθλητή ο οποίος θα εκκινήσει τελευταίος στον πρώτο αγώνα υπεράσπισης του στέμματός του. Ο Hamilton, κατάφερε να περάσει στο δεύτερο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών (αντί του μοναδικού πρωτοεμφανιζόμενου οδηγού της σεζόν, του Sebastien Buemi) για μόλις 5 εκατοστά του δευτερολέπτου, στο οποίο όμως δε συμμετείχε λόγω του προαναφερθέντος προβλήματος στη μετάδοση… Ο αυριανός αγώνας (η ζωντανή τηλεοπτική σύνδεση του ΑΝΤ1 ξεκινάει στις 08:30, ενώ η μαγνητοσκοπημένη μετάδοση είναι στις 14:15) αναμένεται να είναι γεμάτος εκπλήξεις! Αποτελέσματα |
Euro NCAP: Κανένα αστέρι στο Fiat Punto
Πριν από 6 χρόνια