25 Αυγ 2008

O Felipe Massa πήρε χωρίς να προβληματιστεί τη νίκη στο Ευρωπαϊκό Grand Prix

Κανείς δεν κατάφερε να απειλήσει τον Felipe Massa στους δρόμους της Βαλένθια, καθώς μετά τη χθεσινή pole position, ο Βραζιλιάνος δεν αποχωρίστηκε παρά μόνο κατά τη διάρκεια των pit stop την πρωτοπορία και καθ’ οδόν προς τη νίκη σημείωσε και τον ταχύτερο του αγώνα, παίρνοντας πίσω το αίμα του για την απώλεια μιας σίγουρης νίκης στην Ουγγαρία από την αστοχία του κινητήρα της Ferrari.

Εντούτοις, οι αγωνοδίκες εξέτασαν την «μη ασφαλή» όπως την χαρακτήρισαν έξοδο του Massa από τα pits της Ferrari έπειτα από το δεύτερο ανεφοδιασμό του (η οποία ίσως είχε αποφευχθεί αν η Scuderia διέθετε lollipop man όπως όλες οι άλλες και όχι φωτεινό σηματοδότη για να ενημερώνει τους οδηγούς της πότε έχει ολοκληρωθεί ο ανεφοδιασμός), όπου, εξερχόμενος από το box της ιταλικής ομάδας, βρήκε στο διάβα του τον Adrian Sutil. Όπως δήλωσε ο Βραζιλιάνος, περίμενε από τον οδηγό της Force India να σηκώσει το πόδι του από το γκάζι και να τον αφήσει να περάσει, καθώς ο ίδιος ήταν ο ηγέτης του αγώνα και ο Sutil βρισκόταν ένα γύρο πίσω, οπότε θα έπρεπε να αφήσει την Ferrari να προσπεράσει ούτως ή άλλως. Εντούτοις, κάτι τέτοιο δε συνέβη και λόγω της στενότητας της εξόδου του pit lane που χωράει μονάχα ένα μονοθέσιο, ο Massa αναγκάστηκε τελικά να υποχωρήσει. Εντέλει, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να επιβάλουν πρόστιμο 10.000 ευρώ στο Βραζιλιάνο και να μην τροποποιήσουν το αποτέλεσμα του αγώνα.

Κατά τα άλλα, επρόκειτο για έναν αρκετά βαρετό αγώνα (όπως είναι συνήθως και ο άλλος που διεξάγεται στην Ισπανία), με το μοναδικό προσπέρασμα (πέραν των ανακατατάξεων στην εκκίνηση) να λαμβάνει χώρα μόλις 5 γύρους πριν την καρό σημαία…

Το γεγονός αυτό άφησε απαράλλακτη την κατάταξη στις πρώτες θέσεις… Ο Lewis Hamilton τερμάτισε δεύτερος, αν και αντιμετώπισε ένα πολύ δύσκολο Σαββατοκύριακο, έχοντας γρίπη, πυρετούς και πόνους στο σβέρκο, οι οποίο αντιμετωπίστηκαν από τον φυσιοθεραπευτή του με ενέσεις και παυσίπονα… Πριν τον πρώτο ανεφοδιασμό, ο Βρετανός οδηγός της McLaren έχανε αρκετό χρόνο από τον Massa, o οποίος γνώριζε ότι έπρεπε να έχει διαφορά 3 δευτερολέπτων πριν το pit stop του, αν θέλει να βγει στην πίστα και πάλι επικεφαλής, καθώς η Ferrari γνώριζε ότι ο Hamilton είχε καύσιμα για 1 ή 2 περισσότερους γύρους (αντίθετα με τη McLaren που πίστευε ότι ο οδηγός της είχε τα ίδια, αν όχι λιγότερα καύσιμα από τον Βραζιλιάνο).

Ο Massa είχε καταφέρει να απομακρυνθεί 4,8 δευτερόλεπτα μέχρι τον 15ο γύρο που εισήλθε για πρώτη φορά στα pits, συνεπώς έπειτα από τον ανεφοδιασμό του ο Hamilton επέστρεψε στην πίστα πίσω από την Ferrari. Οι μηχανικοί του Massa είχαν αφαιρέσει τα καλύμματα από τις ζάντες στα ελαστικά του εμπρός άξονα για να αποφευχθεί υπερθέρμανση στο σύστημα πέδησης, ενώ ο Massa δήλωσε ότι το μονοθέσιό του ήταν τέλειο στο δεύτερο κομμάτι του αγώνα, επιτρέποντάς του να απομακρυνθεί 10 δευτερόλεπτα πριν το δεύτερο ανεφοδιασμό του. Κατά την άποψη του Βραζιλιάνου, σε αυτό το σημείο του αγώνα εξασφάλισε τη νίκη.

Από την άλλη, η McLaren, έχοντας υπολογίσει με πόσα καύσιμα ανεφοδιάστηκε ο Massa, αποφάσισε να βάλει στο ρεζερβουάρ του Hamilton αρκετή βενζίνη για άλλους δυο γύρους, κάτι που κατά τον ίδιο τον Βρετανό ίσως ήταν λανθασμένη κίνηση, καθώς έπειτα από την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου ανεφοδιασμών, βρέθηκε αρκετά κοντά στον Massa και εκτίμησε ότι ίσως είχε την ευκαιρία να παλέψει μαζί του.

Τρίτος, εκεί όπου είχε καταταγεί και στις κατατακτήριες δοκιμές, τερμάτισε ο Robert Kubica, ο οποίος πιστεύει ότι το σημερινό αποτέλεσμα οφείλεται κατά κύριο λόγο στον χθεσινό του γύρο που του χάρισε αυτή τη θέση, καθώς τον σημείωσε με περισσότερα καύσιμα (3 γύρους) και βρέθηκε μονάχα 3 δέκατα πίσω από τον Massa. Στην εκκίνηση, ο Πολωνός προσπάθησε να περάσει τον Hamilton που δεν ξεκίνησε ιδιαίτερα καλά, αλλά στα φρένα για το πρώτο chicane, βλέποντας τον Massa να φρενάρει αρκετά νωρίτερα, αποφάσισε να μη ρισκάρει, καθώς σε περίπτωση που υπερέβαλε, θα προκαλούσε σύγκρουση μεταξύ τους.

Στον 8ο γύρο, ο Kubica έχασε αρκετό χρόνο, επιτρέποντας σε αυτούς που τον ακολουθούσαν να τον πλησιάσουν, καθώς μια σακούλα παγιδεύτηκε στο πάτωμα της BMW Sauber στη 12η στροφή και δημιουργούσε προβλήματα στο στρίψιμο του μονοθεσίου. Ευτυχώς για τον ίδιο, σε μια από τις γρήγορες καμπές, κατάφερε να την ξεφορτωθεί και το μονοθέσιο επέστρεψε στην κανονική του κατάσταση.

Ο Kubica δήλωσε ότι ο πραγματικός ρυθμός της BMW Sauber κυμαίνεται στα σημερινά επίπεδα (όπου τερμάτισε μισό λεπτό πίσω από τον Hamilton), ενώ στους τελευταίους γύρους, ο Heikki Kovalainen κατάφερε να τον πλησιάσει. Ο Πολωνός δήλωσε ότι αυτό οφείλεται στο ότι η F1.08 γλιστράει υπερβολικά όταν τα ελαστικά της φθείρονται.

Από την πλευρά του ο Kovalainen έκανε έναν ακόμη ήσυχο αγώνα, με μια πολύ καλή εκκίνηση, στην οποία κατάφερε να περάσει εμπρός από τον Kimi Raikkonen. Αρχικά, ο Kovalainen ήταν σε θέση να απομακρυνθεί από τη Ferrari, εντούτοις, όταν τα ελαστικά του άρχισαν να φθείρονται, ο συμπατριώτης του κατάφερε να τον πλησιάσει. Οι δυο τους χωρίζονταν από μόλις 1 δευτερόλεπτο όταν εισήλθαν ταυτόχρονα στα pits για το δεύτερο ανεφοδιασμό τους στον 42ο γύρο.

Ο Raikkonen, στην προσπάθειά του να εξασφαλίσει το προσπέρασμα επί του Kovalainen, βιάστηκε να βγει από τα pits, ενώ ο φωτεινός σηματοδότης ήταν ακόμη πορτοκαλί και η αντλία ανεφοδιασμού δεν είχε αποσυνδεθεί από το μονοθέσιό του, συμπαρασέρνοντας τον ανεφοδιαστή Pietro Tempini, ο οποίος χρειάστηκε να μεταφερθεί με φορείο στο ιατρικό κέντρο της πίστας, οι πρώτες πληροφορίες από το οποίο αναφέρουν πόνους στον αστράγαλο και την πλάτη του μηχανικού, ο οποίος όμως δε φαίνεται να έχει υποστεί κάποιο σοβαρό τραυματισμό.

Τα χειρότερα για τη Ferrari όμως δεν είχαν έρθει ακόμα, καθώς τρεις γύρους έπειτα από το προαναφερθέν συμβάν, το σκηνικό της Ουγγαρίας επαναλήφθηκε, με τον κινητήρα του Raikkonen να παραδίδει το πνεύμα αυτή τη φορά, ακριβώς μπροστά από το pit wall της Ferrari, για δεύτερη φορά σε δυο αγώνες, μέσα σε ένα τεράστιο σύννεφο καπνού… Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Raikkonen ήταν ο μοναδικός πιλότος που εγκατέλειψε από μηχανική βλάβη και όχι λόγω ατυχήματος…

Αυτό προώθησε τον Jarno Trulli στην 6η θέση, καθώς ο Ιταλός είχε καταφέρει να περάσει εμπρός από τον Sebastian Vettel στον πρώτο γύρο ανεφοδιασμών. Τον πολύ καλό αγώνα της Toyota συμπλήρωσε με την 7η θέση ο Timo Glock, που ακολουθώντας στρατηγική ενός ανεφοδιασμού, ανέκτησε τις περισσότερες θέσεις (6) από οποιονδήποτε άλλο οδηγό, παρά το ότι ήταν κρυωμένος. Ο Γερμανός επωφελήθηκε από την πρόσκρουση του Kazuki Nakajima στο πίσω μέρος της Renault του Fernando Alonso που έθεσε τον τοπικό ήρωα εκτός αγώνα στον πρώτο κιόλας γύρο (κάνοντας μερικούς θεατές να αποχωρήσουν πριν καν συμπληρωθούν πέντε λεπτά αγώνα…), ανακτώντας 2 θέσεις στον πρώτο γύρο. Μάλιστα, και η άλλη Renault (του Nelsinho Piquet) είχε μια επαφή στον πρώτο γύρο, με τον David Coulthard, ο οποίος αργότερα εμβόλισε τη Force India του Giancarlo Fischella…

Εκπληκτικό αγώνα, απαλλαγμένο από λάθη, πραγματοποίησε ο Sebastian Vettel, πανηγυρίζοντας την 6η θέση που κατέλαβε στον τερματισμό, παρά το ότι ο Trulli, έχοντας εκκινήσει με καύσιμα για ένα γύρο παραπάνω, κατάφερε να περάσει μπροστά του στο πρώτο pit stop. O Vettel ακούμπησε ελαφρά τον Raikkonen στην εκκίνηση και αντιμετώπισε προβλήματα graining στο δεύτερο τρίτο του αγώνα αλλά ήταν πάντοτε ανταγωνιστικός και το αποτέλεσμα αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την ομάδα, καθώς όλοι οι κορυφαίοι συνδυασμοί (πλην του Raikkonen) είδαν την καρό σημαία.

Τη βαθμολογούμενη οκτάδα συμπλήρωσε ο Nico Rosberg, o οποίος σημείωσε βαθμούς για πρώτη φορά από το Silverstone. O Γερμανός έχασε την 7η θέση από τον συμπατριώτη του, Timo Glock στο δεύτερο ανεφοδιασμό για λίγα δέκατα του δευτερολέπτου…



GP Eυρώπης: Αποτελέσματα αγώνα
Α/ΑΝοΟδηγόςΟμάδα-ΚινητήραςΜον.Χρόνος/ΔιαφοράΜ.Ω.Τ.
12Felipe MassaFerrari5735:32.3194.735
222Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes575.611194.545
34Robert KubicaBMW Sauber5737.353193.474
423Heikki KovalainenMcLaren-Mercedes5739.703193.396
511Jarno TrulliToyota5750.684193.028
615Sebastian VettelToro Rosso-Ferrari5752.625192.964
712Timo GlockToyota5767.990192.453
87Nico RosbergWilliams-Toyota5771.457192.338
93Nick HeidfeldBMW Sauber5782.177191.983
1014Sebastien BourdaisToro Rosso-Ferrari5789.794191.732
116Nelson Piquet jr.Renault5792.717191.636
1210Mark WebberRed Bull-Renault561 γύρος190.978
1316Jenson ButtonHonda561 γύρος190.607
1421Giancarlo FisichellaForce India-Ferrari561 γύρος190.253
158Kazuki NakajimaWilliams-Toyota561 γύρος189.770
1617Rubens BarrichelloHonda561 γύρος189.425
179David CoulthardRed Bull-Renault561 γύρος188.193
Εγκατέλειψαν
-1Kimi RaikkonenFerrari45Κινητήρας192.240
-20Adrian SutilForce India-Ferrari41Ατύχημα189.020
-5Fernando AlonsoRenault0Σύγκρουση
Ταχύτερος γύρος
-2Felipe MassaFerrari361:38.708

Related Posts :



Speed 982
Share This
...

Next previous home

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 

MotorSports

Η φωτογραφία μου
Ο Σκοπός της ύπαρξης αυτού του blog είναι καθαρά η αγάπη για την ταχύτητα και για τα μηχανοκίνητα σπορ. Δεν αποσκοπεί στο κέρδος ή στην προβολή του δημιουργού και δεν είναι διατεθειμένο να ανταγωνιστεί οποιαδήποτε site με το ίδιο αντικείμενο. Οποιοσδήποτε μπορεί να αντιγράψει, δανειστεί κομμάτι κειμένου ή φωτογραφία από αυτό το Blog χωρίς καμία υποχρέωση, αλλά αν θέλει ας βάλει και μια προώθηση. Για επικοινωνία speed_m982@Yahoo.gr

Speed 982 Motorsports Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa