5 Αυγ 2008

GP Ουγγαρίας:Ο Heikki Kovalainen κατέκτησε την πρώτη νίκη της καριέρας του




Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes)
Τρίτη και τυχερή! Ο Κοvalainen, στην τρίτη παρουσία του στο βάθρο ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του
O Massa τίθεται επικεφαλής στην πρώτη στροφή έπειτα από μια εκπληκτική εκκίνηση...
Felipe Massa (Ferrari)
...για να του αρνηθεί τη νίκη μόλις τρεις γύρους πριν το τέλος ο κινητήρας της Ferrari
Timo Glock (Toyota)
Εντυπωσιακός ήταν ο αγώνας του Glock, παρά τα προβλήματα που τον έπληξαν
O Raikkonen πέρασε το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα πίσω από τον Alonso...
Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
O Hamilton καταφέρνει να επιστρέψει στα pits με το δεξί εμπρός ελαστικό του να έχει αστοχήσει
Nelsinho Piquet (Renault)
Iδιαίτερα αποφασιστικός ήταν ο Piquet στην υπεράσπιση της θέσης του από τον Trulli, ενώ η στρατηγική του Kubica (πίσω στην φωτογραφία) δεν απέδωσε
Ο Heikki Kovalainen κατέκτησε την πρώτη νίκη της καριέρας του, ευνοημένος από τις ατυχίες των Felipe Massa και Lewis Hamilton, ενώ ο Timo Glock ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου για πρώτη φορά στην καριέρα του, ενώ ο Kimi Raikkonen συμπλήρωσε την πρώτη τριάδα, έπειτα από έναν απογοητευτικό αγώνα.

Αμέσως μετά την ανακοίνωση της ανανέωσης του συμβολαίου του στη McLaren, ο 26χρονος Φινλανδός κατάφερε να ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου (στο οποίο παρευρέθηκε για τρίτη μόλις φορά), παρά το ότι μέχρι τον 67ο από τους 70 συνολικά γύρους, ο Massa ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος του αγώνα. Εντούτοις, ο κινητήρας της Ferrari τον πρόδωσε μόλις 12 χιλιόμετρα πριν την καρό σημαία…

Ο Massa έκανε μια εκπληκτική εκκίνηση, «καταπίνοντας» τον Kovalainen που εκκινούσε από τη γλιστερή, ακάθαρτη μεριά της πίστας, στα πρώτα μέτρα. Ο Βραζιλιάνος οδηγός της Ferrari, στη συνέχεια πήρε το slipstreaming από τον επικεφαλής εκείνη τη στιγμή, Lewis Hamilton, βρέθηκε δίπλα από τη McLaren στην είσοδο της πρώτης φουρκέτας και με ένα θεαματικό μπλοκάρισμα των φρένων κατάφερε να περάσει στην πρωτοπορία από την εξωτερική!

Ο Massa είχε τη δυνατότητα να απομακρυνθεί 3,5 δευτερόλεπτα μέχρι τον πρώτο του ανεφοδιασμό στον 18ο γύρο, μόλις έναν γύρο πριν τον Hamilton, γεγονός που θα έκανε την προσπάθεια του Βρετανού να περάσει εμπρός ακόμη πιο δύσκολη. Οι δυο τους βρίσκονταν σε δικό τους αγώνα, πάνω από 15 δευτερόλεπτα εμπρός από τον Kovalainen, εντούτοις, ο Massa είχε τη δυνατότητα να απομακρυνθεί περαιτέρω από τον Hamilton, αυξάνοντας τη διαφορά μεταξύ τους στα 5 δευτερόλεπτα, πριν τον 40ό γύρο, όπου ο 23χρονος Βρετανός οδηγός της McLaren είδε το εμπρός δεξί ελαστικό του μονοθεσίου του να αστοχεί, χάνοντας κάθε ελπίδα για μια ακόμη παρουσία στο βάθρο…

Ο Hamilton είχε κραδασμούς από το ελαστικό που εντέλει αστόχησε λίγους γύρους έπειτα από τον πρώτο του ανεφοδιασμό… Ο συνδυασμός του επιθετικού του στυλ με το φθοροποιό φετινό σασί της McLaren οδήγησαν σε ένα πρόβλημα παρόμοιο με αυτό που είχε αντιμετωπίσει ο Hamilton πέρυσι στην Τουρκία.

Χωρίς αντίπαλο ουσιαστικά, ο Massa επιβράδυνε το ρυθμό του, ίσως γνωρίζοντας ότι η κατάσταση του κινητήρα του είναι κρίσιμη. Το γεγονός αυτό επέτρεψε στον Kovalainen να πλησιάσει στα 10 δευτερόλεπτα, μειώνοντας τη διαφορά με ταχύτατους ρυθμούς, αφού ο Φινλανδός ήταν επιφυλακτικός προστατεύοντας τα ελαστικά του στα πρώτα δυο stint (κάτι που επέτρεπε στον Glock να πλησιάζει τη McLaren πριν το δεύτερο ανεφοδιασμό του). Εντέλει, η διαφορά μεταξύ Massa και Kovalainen σταθεροποιήθηκε στα 10 δευτερόλεπτα πριν αρχίσει να μειώνεται και πάλι, έως ότου ο ιταλικός V8 στην πλάτη του Βραζιλιάνου παρέδωσε το πνεύμα, «κλέβοντάς» του τη νίκη.

Ο Timo Glock ήταν ίσως ο πιο εντυπωσιακός πιλότος της ημέρας, δεδομένων των δυνατοτήτων της Toyota, καθώς ισοφάρισε την καλύτερη επίδοση στην ιστορία της ιαπωνικής ομάδας στη Formula 1, στην επιστροφή του έπειτα από το σφοδρό του ατύχημα στη Γερμανία. O Γερμανός δεν είχε εύκολο αγώνα, καθώς καθυστέρησε πάρα πολύ στον πρώτο του ανεφοδιασμό, όταν οι μηχανικοί αντιλήφθηκαν ότι η αντλία ανεφοδιασμού δε λειτουργούσε σωστά και αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν την εφεδρική.

Μάλιστα, αυτό ήταν το πρόβλημα της ημέρας, καθώς ίσως λόγω των υψηλών θερμοκρασιών (που προκαλούν σημαντική διαστολή στα εξαρτήματα αυτά, διαταράσσοντας τη στεγανότητα που παρέχουν υπό φυσιολογικές συνθήκες) φωτιές ξέσπασαν σε τρεις περιπτώσεις ανεφοδιασμών, με φλόγες να αναδύονται από τα μονοθέσια των Bourdais, Barrichello και Nakajima.

Παρά την υπέρμετρη απώλεια χρόνου, ο Glock δεν έχασε θέσεις, καθώς ο Robert Kubica που τον ακολουθούσε (ο Γερμανός οδηγός της Toyota, εκκινώντας από την καθαρή πλευρά της πίστας είχε καταφέρει να προσπεράσει την BMW Sauber), έχοντας επιλέξει να γεμίσει με πολύ λίγα καύσιμα το ρεζερβουάρ του για τους αρχικούς γύρους του αγώνα, έπεσε πολύ πίσω στην κατάταξη έπειτα από το πρώτο του pit stop.

O Glock ξεκίνησε το Σαββατοκύριακό του στην Ουγγαρία με ένα πολύ καλά στημένο μονοθέσιο το οποίο όπως αποκάλυψε ο ίδιος δε χρειάστηκε να μεταβάλλει ιδιαίτερα έως την Κυριακή. Ο Γερμανός γύριζε στους χρόνους του Kovalainen για μεγάλο μέρος του αγώνα, πλησιάζοντας στα 4 δευτερόλεπτα τον Φινλανδό νικητή του αγώνα στο τέλος του δεύτερου stint, πριν ο Massa βγει στην πίστα έπειτα από το δεύτερο ανεφοδιασμό του ακριβώς μπροστά από την Toyota. Με τη Ferrari να είναι πολύ βαρύτερη, ο Glock έχασε χρόνο πίσω από το Βραζιλιάνο και αναγκάστηκε να πραγματοποιήσει το δεύτερο pit stop του νωρίτερα, χάνοντας την ευκαιρία να πιέσει περαιτέρω τον Kovalainen.

Χωρίς τα προαναφερθέντα προβλήματα, ο Glock μπορεί να είχε παλέψει ακόμη και για τη νίκη. Εντούτοις, η δεύτερη θέση είναι ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα και ταυτόχρονα αποτελεί τη δεύτερη συνεχόμενη φορά που βλέπουμε έναν πρωτοεμφανιζόμενο οδηγό (ή τουλάχιστον στην πρώτη του πλήρη σεζόν στη Formula 1) να ανεβαίνει στο βάθρο, έπειτα από την επιτυχία του Piquet στη Γερμανία.

Ο Kimi Raikkonen μπορεί εντέλει να τερμάτισε τρίτος και πρώτος εκ των τριών πρωτοπόρων της βαθμολογίας που έχουν ρεαλιστικές ελπίδες για την κατάκτηση του τίτλου, εντούτοις ο αγώνας του ήταν απογοητευτικός. Ο Φινλανδός πέρασε τα 2/3 του αγώνα κολλημένος στο διαχύτη της Renault του Fernando Alonso (έχοντας χάσει μια θέση στην εκκίνηση) χωρίς να έχει τη δυνατότητα να τον προσπεράσει και μάλιστα, μόλις δυο γύρους πριν το δεύτερο ανεφοδιασμό του έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και βγήκε εκτός πίστας, χάνοντας πολύτιμο χρόνο.

Εντούτοις, οι θεαματικοί γύροι του πριν το δεύτερο pit stop του και το γεγονός ότι ο Alonso έχασε τρία δευτερόλεπτα στο γύρο εξόδου του από τα pits επέτρεψαν στον Raikkonen να περάσει εμπρός από τη Renault και στη συνέχεια να ξεκινήσει την καταγραφή απανωτών ταχύτερων γύρων στην προσπάθειά του να πλησιάσει τον Timo Glock. Η διαφορά μεταξύ των δυο κατέβηκε κάτω από το 1 δευτερόλεπτο, πριν ο κινητήρας του Massa αστοχήσει. Σε εκείνο το σημείο η Ferrari συμβούλεψε τον Raikkonen να επιβραδύνει το ρυθμό του, για να φτάσει με ασφάλεια ως την καρό σημαία και να ανέβει στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας. Όπως όμως επισήμανε και ο ίδιος, αν δεν καταφέρει να βελτιώσει την απόδοσή του στις κατατακτήριες δοκιμές, δε θα έχει τη δυνατότητα να νικήσει άλλους αγώνες και να υπερασπιστεί τον τίτλο του…

Πολύ καλό αγώνα έκανε ο Alonso, ο οποίος διατήρησε πίσω του με ευκολία την σαφέστατα ταχύτερη Ferrari του Raikkonen. O Ισπανός κατάφερε επίσης να αντισταθεί και στην πίεση του Hamilton που βρέθηκε πίσω του έπειτα από την αστοχία του εμπρός δεξιού ελαστικού του.

Μπορεί το ελαστικό της Bridgestone (από την πιο σκληρή εκ των δυο διαθέσιμων γομών μάλιστα…) να του έκλεψε το βάθρο, εντούτοις ο Hamilton κατάφερε ακόμη και με την 5η θέση στην οποία τερμάτισε τελικά να επεκτείνει το βαθμολογικό του προβάδισμα επί των αντιπάλων του κατά 1 βαθμό!

Πίσω από τον Βρετανό τερμάτισε ο Nelsinho Piquet, ο οποίος στα δυο πρώτα stint έφερε πολύ περισσότερα καύσιμα από τους συνδυασμούς που τον περιέβαλλαν (γεγονός που τον έκανε να χάσει μερικές θέσεις στον πρώτο γύρο), εντούτοις στο τέλος ο Βραζιλιάνος αποδείχθηκε αρκετά σταθερός για να εισέλθει για τρίτη φορά σε τέσσερις αγώνες στη βαθμολογούμενη οκτάδα.

Χαρακτηριστικό ήταν το πείσμα του στην υπεράσπιση της θέση του από τον Jarno Trulli καθώς εξήλθε από το pit lane έπειτα από το δεύτερο ανεφοδιασμό του, εξωθώντας τον Ιταλό εκτός πίστας –χωρίς να τον ακουμπήσει-. Ο Trulli, δεδομένης της επίδοσης του Glock δεν έκανε τον καλύτερο αγώνα, καθώς αντιμετώπιζε όπως είχε αναφέρει από χθες προβλήματα με το στήσιμο της Toyota. Απογοητευτική ήταν και η επίδοση του Robert Kubica, ο οποίος για να καταφέρει να καταταγεί 4ος εχθές στις κατατακτήριες δοκιμές με ένα μονοθέσιο που δε συμπεριφερόταν όπως ο ίδιος θα ήθελε, το εφοδίασε με ελάχιστα καύσιμα, στρατηγική που εντέλει του κόστισε αρκετά, καθώς τον έριξε στις πιο πίσω θέσεις της κατάταξης έπειτα από το πρώτο του pit stop.




GΡ Ουγγαρίας: Αποτελέσματα αγώνα
Α/ΑΝοΟδηγόςΟμάδα-ΚινητήραςΓύροιΧρόνος/ΔιαφοράΘ. Εκκ.
123Heikki KovalainenMcLaren-Mercedes701:37:27.0672
212Timo GlockToyota7011.0615
31Kimi RaikkonenFerrari7016.8566
45Fernando AlonsoRenault7021.6147
522Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes7023.0481
66Nelson Piquet jr.Renault7032.29810
711Jarno TrulliToyota7036.4499
84Robert KubicaBMW Sauber7048.3214
910Mark WebberRed Bull-Renault7058.8348
103Nick HeidfeldBMW Sauber701:07.70915
119David CoulthardRed Bull-Renault701:10.40713
1216Jenson ButtonHonda691 γύρος12
138Kazuki NakajimaWilliams-Toyota691 γύρος16
147Nico RosbergWilliams-Toyota691 γύρος14
1521Giancarlo FisichellaForce India-Ferrari691 γύρος18
1617Rubens BarrichelloHonda682 γύροι17
172Felipe MassaFerrari67Κινητήρας3
1814Sebastien BourdaisToro Rosso-Ferrari673 γύροι19
Eγκατέλειψαν
-20Adrian SutilForce India-Ferrari62Σύστημα πέδησης20
-15Sebastian VettelToro Rosso-Ferrari22Υπερθέρμανση11
Ταχύτερος γύρος
-1Kimi RaikkonenFerrari611:21.195

Related Posts :



Speed 982
Share This
...

Next previous home

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 

MotorSports

Η φωτογραφία μου
Ο Σκοπός της ύπαρξης αυτού του blog είναι καθαρά η αγάπη για την ταχύτητα και για τα μηχανοκίνητα σπορ. Δεν αποσκοπεί στο κέρδος ή στην προβολή του δημιουργού και δεν είναι διατεθειμένο να ανταγωνιστεί οποιαδήποτε site με το ίδιο αντικείμενο. Οποιοσδήποτε μπορεί να αντιγράψει, δανειστεί κομμάτι κειμένου ή φωτογραφία από αυτό το Blog χωρίς καμία υποχρέωση, αλλά αν θέλει ας βάλει και μια προώθηση. Για επικοινωνία speed_m982@Yahoo.gr

Speed 982 Motorsports Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa