Αν είναι κάτι να θυμηθ'ω από αυτή την πίστα θα διάλεγα την νίκη του Schumacher το 1998 ...
O Ros Brawn επιλέγει να πάει για 3 πιτ ξαφνικά και λέει στον Schumacher οτι πρέπει σε 19 γύρους να κερδίσει 25 δευτερόλεπτα.. Το '98 όλοι θυμόμαστε τις άπιαστες McLaren. Το να μπορέσει κάποιος να κινηθεί γρηγορότερα ήταν άθλος, πόσο μάλλον να κινηθεί 1,3 περίπου δεύτερα πιο γρήγορα στον γύρο. Και όμως.. Ο (από κάτι τέτοια..) πιο ολοκληρωμένος οδηγός απλά εκτέλεσε κάνοντας τον ένα ταχύτερο γύρο μετά τον άλλο 12 συνεχόμενους και πέτυχε το αδιανόητο... έφτιαξε την διαφορά ενός πιτ στοπ παραπάνω... και έτσι πήρε μια ακόμα ιστορική νίκη...
Κάτι άλλο που δεν θα ήθελε να θυμάται σίγουρα ο ίδιος είναι το ατύχημα του Massa στα δοκιμαστικά του Ουγγρικού Γκραντ Πρι το 2009... Εκεί ίσως να έχασε την ταχύτητά του ο Βραζιλιάνος αλλά και εκεί ξύπνησαν τα αγωνιστικά ένστικτα του παροπλισμένου 7 φορές πρωταθλητή και τον έκαναν να ξαναγυρίσει στις πίστες και να.. σέρνεται με την τεμπέλικη Mercedes...
ΠΙΣΤΑ
Μήκος πίστας: 4,381 χλμ
Γύροι: 70
Συνολική απόσταση: 306,663
Ρεκόρ γύρου: 1:19.071 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)
Ιστοσελίδα: www.hungaroring.hu
TAYTOTHTAΓύροι: 70
Συνολική απόσταση: 306,663
Ρεκόρ γύρου: 1:19.071 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)
Ιστοσελίδα: www.hungaroring.hu
H διεξαγωγή ενός αγώνα μηχανοκίνητου αθλητισμού συζητιόταν στην Ουγγαρία από τη δεκαετία του ’30, ώσπου το 1936 στους δρόμους της Βουδαπέστης διεξήχθη το πρώτο Ουγγρικό Grand Prix με νικητή τον Tazio Nuvolari. Μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, η οικονομική κατάσταση της χώρας δεν επέτρεψε τίποτα άλλο από την διεξαγωγή αγώνων μικρότερων κατηγοριών και αγώνων αυτοκινήτων τουρισμού τη δεκαετία του ’60. Στις αρχές της δεκαετίας του ’80, ο Bernie Ecclestone εξέφρασε το ενδιαφέρον του να επεκταθεί η Formula 1 στο ανατολικό μπλοκ. Μετά από ανεπιτυχείς συνομιλίες με ιθύνοντες στην τότε Σοβιετική Ένωση, ο Ecclestone επισκέφθηκε το 1983 τη Βουδαπέστη και βρήκε υποστήριξη από την αυτοκινητιστική λέσχη της χώρας. Έτσι, επελέγη μια πεδιάδα 19 χιλιόμετρα έξω από τη Βουδαπέστη στην οποία θα χτιζόταν το Hungaroring. O αρχιτέκτονας Istvan Papp κλήθηκε να ηγηθεί του σχεδιασμού των εγκαταστάσεων, ωστόσο η χάραξη της πίστας (που προέβλεπε μερικές πιο γρήγορες και προκλητικές στροφές) συμβιβάστηκε, λόγω της υπάρξεως υπόγειων πηγών στο έδαφος. Έτσι, η πίστα του Hungaroring αποτελεί τη δεύτερη πιο αργή πίστα του καλανταριού μετά το Μονακό. Ωστόσο αυτό που κάνει το Hungaroring να ξεχωρίζει είναι η περιφερειακή ορατότητα που προσφέρουν οι πολύ καλά σχεδιασμένες κερκίδες. Τα έργα ξεκίνησαν το 1985 και ολοκληρώθηκαν εντός επτά μηνών. Η πίστα άνοιξε τις πύλες της τον Ιούνιο του 1986. Τον Αύγουστο εκείνης της χρονιάς διεξήχθη το πρώτο Ουγγρικό Grand Prix στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος με κοινό 200.000 ατόμων (!) και μια αξέχαστη μάχη για τη νίκη μεταξύ Ayrton Senna και Nelson Piquet, με τον τελευταίο να προελαύνει μετά από ένα θεαματικό «καρτίστικο» προσπέρασμα στην πρώτη στροφή. Η συγκεκριμένη στροφή αποτελεί το μοναδικό ίσως σημείο για προσπέρασμα στην πίστα αυτή, ιδίως μετά την επιμήκυνση της ευθείας εκκίνησης/τερματισμού και την όξυνση της γωνίας της ίδιας της στροφής το 2003.
Το Hungaroring, έχει προσφέρει αρκετούς αξιομνημόνευτους αγώνες, όπως το 1989 με τον Nigel Mansell να αναρριχάται από την 12η θέση εκκίνησης στην κορυφή, επιτυγχάνοντας και ένα θεαματικό «διπλό» προσπέρασμα επί του Senna και του ντουμπλαρισμένου Johansson. Το 1990 o Thierry Boutsen εκμεταλλεύτηκε το πολύ μικρό πλάτος της πίστας για να κρατήσει όλους τους αντιπάλους του πίσω του και να κόψει το νήμα με διαφορά μόλις 3 δεκάτων του δευτερολέπτου, ενώ το 1997 ο Damon Hill έφτασε μια ανάσα πριν από τη νίκη με μια… Arrows (ως απόρροια των καταλληλότερων ελαστικών της Bridgestone στις καυτές συνθήκες που επικρατούν σχεδόν πάντα στην εν λόγω πίστα) της οποίας τα υδραυλικά ωστόσο τον πρόδωσαν λίγο πριν το νήμα. Πέρυσι, ο Jenson Button σημείωσε την πρώτη νίκη της καριέρας του, στην πρώτη περίσταση (σε 20 χρόνια) που είδαμε βροχή σε αυτή την πίστα!
To Hungaroring είναι μια εξαιρετικά απαιτητική από τη φυσική κατάσταση των οδηγών πίστα, καθώς η χάραξή της παρουσιάζει συνεχείς στροφές χωρίς την ενδιάμεση παρεμβολή υπολογίσιμων ευθειών, γεγονός που οδηγεί στη συνεχή απασχόληση των οδηγών με το τιμόνι, χωρίς τη δυνατότητα κάποιου «ξεκουραστικού» διαλείμματος όπως σε άλλες πίστες. Όντας φυσικά η δεύτερη πιο αργή πίστα στο καλαντάρι, απαιτεί μέγιστες τιμές παραγωγής κάθετης δύναμης. Η επιφάνεια του ασφαλτοτάπητα είναι εξαιρετικά λεία και λόγω της σπάνιας χρήσης της, παρουσιάζει αυξημένη ποσότητα σκόνης. Η αγωνιστική γραμμή καθαρίζει και στρώνεται με λάστιχο καθ’ όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου και η μεταβολή συνθηκών που παρουσιάζεται είναι η μεγαλύτερη συνήθως από όλες τις υπόλοιπες πίστες. Ένα πάντως είναι το κύριο χαρακτηριστικό του Hungaroring: η έλλειψη πρόσφυσης. Τα ελαστικά θα πρέπει να έχουν αρκετά σκληρό σκελετό για να αντιμετωπίζουν τα πλευρικά φορτία των διαδοχικών αλλαγών κατεύθυνσης, παράγοντας που θέτει ένα όριο και στην ελαστικότητα της γόμας. Η πίστα αποτελεί επίσης και μια σκληρή δοκιμασία για τα φρένα όχι όσον αφορά τη βιαιότητα των φρεναρισμάτων, αλλά το γεγονός ότι δεν υπάρχουν ευθείες για να ψυχθούν επαρκώς. Από τον κινητήρα απαιτείται η καλύτερη δυνατή καμπύλη ροπής από τις χαμηλές στροφές και οι σχέσεις στο κιβώτιο είναι όσο το δυνατό πιο κοντές, καθώς η χάραξη της πίστας αποτελείται ουσιαστικά από μικρές διαδοχικές επιταχύνσεις. Ωστόσο αυτό δε σημαίνει ότι οι κινητήριες μονάδες δεν υποβάλλονται σε αυξημένες πιέσεις. Όπως και στον τομέα των φρένων, η έλλειψη υπολογίσιμης ευθείας αλλά και οι υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούν συνήθως σημαίνουν ότι ο κινητήρας χρειάζεται τη μέγιστη δυνατή απαγωγή θερμότητας από τη διάταξη των ψυγείων του μονοθεσίου.
DRS
Το σημείο ανίχνευσης αποστάσεων που θα πιστοποιεί πως το μονοθέσιο είναι εντός του ενός δευτερολέπτου από το προπορευόμενο, θα είναι στην είσοδο της τελευταίας στροφής και το DRS θα ενεργοποιείται 70 μέτρα μετά την κορυφή της. Θα χρησιμοποιείται δηλαδή στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού, καθοδόν για την κατηφορική δεξιά στροφή που ήταν άλλωστε έως τώρα, το μοναδικό σημείο του συγκεκριμένου σιρκουί που προσφερόταν για προσπέρασμα.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Η Pirelli θα φέρει σε αυτόν τον αγώνα τις δύο μαλακότερες γόμες της, δηλαδή τη μαλακή (κίτρινα γράμματα στο πλάι) και την πολύ μαλακή (κόκκινα γράμματα).
Hungary Grand Prix - Προηγούμενοι Νικητές
Year | Track | Winner | Team | Engine |
---|---|---|---|---|
2010 | Hungaroring | Mark Webber | Red Bull | Renault |
2009 | Hungaroring | Lewis Hamilton | McLaren | Mercedes |
2008 | Hungaroring | Heikki Kovalainen | McLaren | Mercedes |
2007 | Hungaroring | Lewis Hamilton | McLaren | Mercedes |
2006 | Hungaroring | Jenson Button | Honda | Honda |
2005 | Hungaroring | Kimi Räikkönen | McLaren | Mercedes |
2004 | Hungaroring | Michael Schumacher | Ferrari | Ferrari |
2003 | Hungaroring | Fernando Alonso | Renault | Renault |
2002 | Hungaroring | Rubens Barrichello | Ferrari | Ferrari |
2001 | Hungaroring | Michael Schumacher | Ferrari | Ferrari |
2000 | Hungaroring | Mika Häkkinen | McLaren | Mercedes |
1999 | Hungaroring | Mika Häkkinen | McLaren | Mercedes |
1998 | Hungaroring | Michael Schumacher | Ferrari | Ferrari |
1997 | Hungaroring | Jacques Villeneuve | Williams | Renault |
1996 | Hungaroring | Jacques Villeneuve | Williams | Renault |
1995 | Hungaroring | Damon Hill | Williams | Renault |
1994 | Hungaroring | Michael Schumacher | Benetton | Ford |
1993 | Hungaroring | Damon Hill | Williams | Renault |
1992 | Hungaroring | Ayrton Senna | McLaren | Honda |
1991 | Hungaroring | Ayrton Senna | McLaren | Honda |
1990 | Hungaroring | Thierry Boutsen | Williams | Renault |
1989 | Hungaroring | Nigel Mansell | Ferrari | Ferrari |
1988 | Hungaroring | Ayrton Senna | McLaren | Honda |
1987 | Hungaroring | Nelson Piquet | Williams | Honda |
1986 | Hungaroring | Nelson Piquet | Williams | Honda |
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΑ
Παρασκευή 10 Ιουνίου 11:00. - 12:30
15:00 - 16:30
Σάββατο 11 Ιουνίου 12:00 - 13:00
ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ
Σάββατο 11 Ιουνίου 15:00
ΑΓΩΝΑΣ
Κυριακή 12 Ιουνίου 15:00 .