Τα ελαστικά αυτού του αγώνα θα είναι η Σκληρή και η Μαλακή γόμα. Μετά από παράπονα της Ferrari η Pirelli δεν επέλεξε γόμες συνεχόμενης σκληρότητας αλλά αντίθετης. Έτσι οι ομάδες θα αντιμετωπίσουν πρόκληση μιας και η πίστα έχει πολύ γρήγορα κομμάτια με υψηλές απαιτήσεις σε πρόσφυση, αλλά και αργά κομμάτια.
Στα προηγούμενα δύο γκραν πρι οι υπεύθυνοι του πρωταθλήματος είχαν δοκιμάσει δύο ζώνες ενεργοποίησης του DRS, θέλοντας να δώσουν στους πιλότους περισσότερες ευκαιρίες για προσπεράσεις, ωστόσο το εν λόγω εγχείρημα δεν κρίθηκε επιτυχημένο. Έτσι, η ζώνη εξέτασης της απόστασης ανάμεσα στα δύο μονοθέσια είναι 25 μέτρα πριν την αργή δεξιά στροφή 3 (Village) και η ενεργοποίηση του DRS θα έρθει 45 μέτρα μετά τη στροφή 4 (Loop), καθώς οι οδηγοί θα επιταχύνουν ενόψει της ευθείας Wellington.
Μήκος πίστας: 5,900 χλμ.
Γύροι: 51
Συνολική απόσταση: 300,900 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:18.739 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)
Ιστοσελίδα: www.silverstone-circuit.co.uk
Γύροι: 51
Συνολική απόσταση: 300,900 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:18.739 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)
Ιστοσελίδα: www.silverstone-circuit.co.uk
TAYTOTHTA
Όπως και οι περισσότερες πίστες της Αγγλίας, έτσι και το Silverstone, αρχικά αποτελούσε πολεμικό αεροδρόμιο, για τις ανάγκες του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Μετά τη λήξη των εχθροπραξιών, οι λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού έψαχναν μέρη να διοργανώσουν αγώνες και καθώς το Donington Park είχε καταλήξει στρατιωτική χωματερή, ενώ το Brooklands ήταν πλέον περιουσία της αεροναυπηγικής, το Silverstone ήταν η μόνη επιλογή. Κατά συνέπεια, η πίστα έγινε ο τόπος διεξαγωγής του Βρετανικού Grand Prix το 1948, ενώ φιλοξένησε τον πρώτο αγώνα που προσμετρούσε στο πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1, το 1950. Από τότε, μόνο άλλες δυο πίστες έχουν φιλοξενήσει το Grand Prix της Βρετανίας (το Aintree και το Brands Hatch) με το Silverstone να το φιλοξενεί αδιάκοπα από το 1987. H χάραξη της πίστας έχει δεχθεί σημαντικές τροποποιήσεις ανά τα χρόνια. Μετά την τεράστια καραμπόλα που προκάλεσε στους πρώτους γύρους του αγώνα το 1973 ο Jody Scheckter, αποφασίστηκε να χτιστεί ένα chicane έτσι ώστε τα μονοθέσια να διανύουν με λιγότερα χιλιόμετρα τη Woodcote. Οι συνεχώς αυξανόμενες ταχύτητες ανάγκασαν τους ιδιοκτήτες της πίστας να κατασκευάσουν και μια στροφή πριν το προαναφερθέν chicane, ενώ το 1991 πραγματοποιήθηκαν οι μεγαλύτερες αλλαγές στη χάραξη της πίστας με τη μετατροπή της Becketts σε γρήγορο chicane, τη δημιουργία ενός πιο αργού τμήματος με chicane μετά τη Stowe και πριν την Club το οποίο ονομάστηκε Vale και τη δημιουργία ενός ακόμη πιο αργού κομματιού πριν την Woodcote με την προσθήκη 5 στροφών! Από τότε, η χάραξη έχει δεχθεί περαιτέρω παρεμβάσεις (κυρίως στην Abbey) χωρίς όμως να αλλοιωθεί σημαντικά ο χαρακτήρας της.
Παρά τις παρεμβάσεις που έχει δεχθεί, το Silverstone διατηρεί ακόμη τα στοιχεία εκείνα που το κάνουν μια από τις κορυφαίες πίστες του Πρωταθλήματος και μεταξύ των αγαπημένων των οδηγών, λόγω των προκλήσεων που προσφέρουν μερικές από τις πιο γρήγορες στροφές του καλανταριού. Με τα οκτακύλινδρα μονοθέσια, οι οδηγοί σε έναν καλό γύρο δε χρειάζεται να ακουμπήσουν το πεντάλ του φρένου από τη Woodcote μέχρι τη Stowe (!). Αυτό έχει δημιουργήσει ανησυχίες μεταξύ των πιλότων όσον αφορά τα επίπεδα ασφάλειας που παρέχουν οι περιοχές διαφυγής και οι μπαριέρες της πίστας…
To Silverstone, λόγω του διχασμένου χαρακτήρα της (πολύ γρήγορο πρώτο μισό, πολύ αργό τελικό τμήμα) είναι εξαιρετικά απαιτητική σε όλα τα μέρη του μονοθεσίου, καθώς ελαστικά και κινητήρας δοκιμάζονται στα όριά τους, ενώ παράλληλα χρειάζεται η χρυσή τομή μεταξύ καλής συμπεριφοράς στις γρήγορες στροφές και καλή πρόσφυσης στις αργές, γεγονός που ξεχωρίζει τα πολύ καλά σασί από τα απλώς καλά. Οι σχετικά μικρές ευθείες σημαίνουν και μικρά φρεναρίσματα, για αυτό και οι ομάδες αγωνίζονται με όσο το δυνατό μικρότερους αεραγωγούς φρένων, έτσι ώστε να βελτιώνεται η αεροδυναμική απόδοση. Οι μηχανικοί στήνουν έτσι τα μονοθέσια ώστε το μηχανικό ζύγισμα τον αναρτήσεων να κλίνει προς τον εμπρός άξονα με άκαμπτο εμπρός μέρος και πιο μαλακό πίσω. Αυτό προσδίδει στο μονοθέσιο καλύτερη απόκριση στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, ενώ η μαλακή ρύθμιση στην πίσω ανάρτηση βελτιώνει τα επίπεδα πρόσφυσης κατά την έξοδο από τις αργές στροφές του τελευταίου τμήματος. Ως πρώην αεροδρόμιο, το Silverstone είναι εκτεθειμένο στους ανέμους και η απότομες αλλαγές διεύθυνσης του τελευταίου μπορούν να διαταράξουν το αεροδυναμικό ζύγισμα των μονοθεσίων ιδιαίτερα στις γρήγορες στροφές, κάτι το οποίο ο οδηγός πρέπει να προβλέπει και να αντιμετωπίζει… Ο κινητήρας δουλεύει… υπερωρίες στη βρετανική πίστα, ενώ πρέπει να αποδίδει εξίσου καλά τόσο στις υψηλές στροφές (έτσι ώστε οι οδηγοί είτε να διανύουν με τέρμα γκάζι είτε να τηλεγραφούν με το πόδι τους στις πρώτες, εξαιρετικά γρήγορες στροφές), όσο και στις χαμηλές για να επιτυγχάνεται καλή επιτάχυνση στην έξοδο από τις αργές στροφές του τελευταίου
Great-Britain Grand Prix -Προηγούμενοι Νικητές
Year | Track | Winner | Team | Engine |
---|---|---|---|---|
2010 | Silverstone | Mark Webber | Red Bull | Renault |
2009 | Silverstone | Sebastian Vettel | Red Bull | Renault |
2008 | Silverstone | Lewis Hamilton | McLaren | Mercedes |
2007 | Silverstone | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari |
2006 | Silverstone | Fernando Alonso | Renault | Renault |
2005 | Silverstone | Juan Pablo Montoya | McLaren | Mercedes |
2004 | Silverstone | Michael Schumacher | Ferrari | Ferrari |
2003 | Silverstone | Rubens Barrichello | Ferrari | Ferrari |
2002 | Silverstone | Michael Schumacher | Ferrari | Ferrari |
2001 | Silverstone | Mika Häkkinen | McLaren | Mercedes |
2000 | Silverstone | David Coulthard | McLaren | Mercedes |
1999 | Silverstone | David Coulthard | McLaren | Mercedes |
1998 | Silverstone | Michael Schumacher | Ferrari | Ferrari |
1997 | Silverstone | Jacques Villeneuve | Williams | Renault |
1996 | Silverstone | Jacques Villeneuve | Williams | Renault |
1995 | Silverstone | Johnny Herbert | Benetton | Renault |
1994 | Silverstone | Damon Hill | Williams | Renault |
1993 | Silverstone | Alain Prost | Williams | Renault |
1992 | Silverstone | Nigel Mansell | Williams | Renault |
1991 | Silverstone | Nigel Mansell | Williams | Renault |
1990 | Silverstone | Alain Prost | Ferrari | Ferrari |
1989 | Silverstone | Alain Prost | McLaren | Honda |
1988 | Silverstone | Ayrton Senna | McLaren | Honda |
1987 | Silverstone | Nigel Mansell | Williams | Honda |
1986 | Brands Hatch | Nigel Mansell | Williams | Honda |
1985 | Silverstone | Alain Prost | McLaren | TAG |
1984 | Brands Hatch | Niki Lauda | McLaren | TAG |
1983 | Silverstone | Alain Prost | Renault | Renault |
1982 | Brands Hatch | Niki Lauda | McLaren | Ford |
1981 | Silverstone | John Watson | McLaren | Ford |
1980 | Brands Hatch | Alan Jones | Williams | Ford |
1979 | Silverstone | Clay Regazzoni | Williams | Ford |
1978 | Brands Hatch | Carlos Reutemann | Ferrari | Ferrari |
1977 | Silverstone | James Hunt | McLaren | Ford |
1976 | Brands Hatch | Niki Lauda | Ferrari | Ferrari |
1975 | Silverstone | Emerson Fittipaldi | McLaren | Ford |
1974 | Brands Hatch | Jody Scheckter | Tyrrell | Ford |
1973 | Silverstone | Peter Revson | McLaren | Ford |
1972 | Brands Hatch | Emerson Fittipaldi | Lotus | Ford |
1971 | Silverstone | Jackie Stewart | Tyrrell | Ford |
1970 | Brands Hatch | Jochen Rindt | Lotus | Ford |
1969 | Silverstone | Jackie Stewart | Matra | Ford |
1968 | Brands Hatch | Joseph Siffert | Lotus | Ford |
1967 | Silverstone | Jim Clark | Lotus | Ford |
1966 | Brands Hatch | Jack Brabham | Brabham | Repco |
1965 | Silverstone | Jim Clark | Lotus | Climax |
1964 | Brands Hatch | Jim Clark | Lotus | Climax |
1963 | Silverstone | Jim Clark | Lotus | Climax |
1962 | Aintree | Jim Clark | Lotus | Climax |
1961 | Aintree | Wolfgang von Trips | Ferrari | Ferrari |
1960 | Silverstone | Jack Brabham | Cooper | Climax |
1959 | Aintree | Jack Brabham | Cooper | Climax |
1958 | Silverstone | Peter Collins | Ferrari | Ferrari |
1957 | Aintree | Stirling Moss / Tony Brooks | Vanwall | Vanwall |
1956 | Silverstone | Juan Manuel Fangio | Ferrari | Ferrari |
1955 | Aintree | Stirling Moss | Mercedes | Mercedes |
1954 | Silverstone | José Froilán González | Ferrari | Ferrari |
1953 | Silverstone | Alberto Ascari | Ferrari | Ferrari |
1952 | Silverstone | Alberto Ascari | Ferrari | Ferrari |
1951 | Silverstone | José Froilán González | Ferrari | Ferrari |
1950 | Silverstone | Giuseppe Farina | Alfa Romeo | Alfa Romeo |