26 Ιαν 2010

Αλλαγές σε βαθμολογία και ελαστικά......


Οι ομάδες της Formula 1 συμφώνησαν στις αλλαγές του νέου βαθμολογικού συστήματος της νέας σεζόν και πλέον η επισημοποίηση των αλλαγών είναι προ των πυλών. Το παλιό σύστημα βαθμολόγησης (10-8-6-5-4-3-2-1) είχε δεχτεί πολλές κριτικές και δεν άρεσε σε πολλούς, έτσι το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού θέλησε να πάρει κάποια μέτρα για το συγκεκριμένο θέμα. Στην αρχή η ιδέα ήταν να ακολουθήσουν το δρόμο του MotoGP και να βαδίσουν προς εκείνη την κατεύθυνση με μερικές αλλαγές , δηλαδή το (25-20-15-10-8-6-5-4-3-2-1).

Τώρα οι ομάδες πήγαν ένα βήμα παραπάνω και έδωσαν μεγαλύτερο προβάδισμα στο νικητή, δημιουργώντας ουσιαστικά μεγαλύτερο κίνητρο για την πρώτη θέση. Το σύστημα που επέλεξε η αγωνιστική ομάδα εργασίας είναι το (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1). Πλέον μένει η έγκριση του Συμβουλίου της Formula 1 για να εφαρμοστεί ο κανονισμός και να ισχύσει για τη νέα χρονιά.

Ο επικεφαλής της Red Bull Racing και Πρόεδρος της ομάδας αγωνιστικών θεμάτων της FOTA, Christian Horner εξήγησε τους λόγους για τους οποίους οι ομάδες επέλεξαν το συγκεκριμένο σύστημα. «Νομίζω ότι ποτέ δεν πρέπει να φοβόμαστε τις αλλαγές όταν είναι προς το καλύτερο. Επίσης πιστεύω ότι ο συγκεκριμένος τρόπος βαθμολόγησης είναι, πρώτον, για να διαμορφώνει σειρά δυναμικότητας στις χαμηλότερες θέσεις της πρώτης δεκάδας, άρα με τους βαθμούς να φτάνουν μέχρι τη 10η θέση θα ανταμείβεται η πρώτη δεκάδα».

Ο Horner στάθηκε και στους κανονισμούς που σκέφτεται να εφαρμόσει η FIA για να κάνει πιο ενδιαφέρον το πρωτάθλημα. «Ένας ακόμα παράγοντας τον οποίο ο Bernie ενδιαφέρεται να διαμορφώσει είναι να υπάρχει διαφορά στο βάρος μεταξύ του πρώτου, του δεύτεροι και του τρίτου, έτσι θα δοθεί μεγαλύτερη έμφαση από το οι οδηγοί απλά να γυρίζουν άσκοπα στην πίστα συλλέγοντας βαθμούς. Θα πρέπει να πλέον να παλεύουν για όλα. Δεν είναι ότι οι οδηγοί δεν θέλουν να ρισκάρουν, όμως αν οι βαθμοί μεταξύ του νικητή και του δεύτερου είναι μόλις 2 δεν σημαίνει τίποτα. Αν όμως υπάρχει ένα σεβαστό νούμερο βαθμών τότε το κίνητρο είναι μεγαλύτερο για τους οδηγούς να πιέσουν τους άλλους πιο δυνατά».

Εκτός από τη βαθμολογία στον αγώνα, υπάρχει σκέψη να ανταμείβεται πλέον ο ταχύτερος οδηγός στις κατατακτήριες και ο ταχύτερος γύρος στον αγώνα. Επίσης συζητήθηκε και η πιθανότητα για δύο αναγκαστικά pit stop στη διάρκεια του αγώνα, όμως οι συγκεκριμένες αποφάσεις είναι ακόμα υπό συζήτηση.
--------------------------

Οι ομάδες της Formula 1 συμφώνησαν να προχωρήσουν σε άλλη μία αλλαγή στους κανονισμούς του 2010 που αφορούν τη χρήση των ελαστικών. Στη συνεδρίαση της Αγωνιστικής Ομάδας Εργασία, που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, συμφωνήθηκε οι 10 οδηγοί που θα συμμετέχουν στο 3ο μέρος των κατατακτηρίων δοκιμών θα είναι υποχρεωμένοι να εκκινούν τον αγώνα του Σαββάτου με τα ίδια ελαστικά που σημείωσαν τον ταχύτερο χρόνο στο Q3.

Η αλλαγή αυτή έχει στόχο να αυξήσει το θέαμα στους αγώνες καθώς θα φέρνει τις ομάδες μπροστά σε ένα δίλημμα κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων. Όπως ξέρουμε, ο κανονισμός για υποχρεωτική χρησιμοποίηση και των δύο διαθέσιμων τύπων ελαστικών στον αγώνα εξακολουθεί να ισχύει και μετά την απαγόρευση των ανεφοδιασμών. Μπορεί να υπάρχουν όμως περιπτώσεις, όπως είδαμε το 2009, που ένα από τα δύο ελαστικά θα δίνει καλύτερο χρόνο στον ένα γύρο αλλά δεν θα δίνει σταθερό γυρολόγιο στο μεγάλο stint. Έτσι, οι ομάδες θα πρέπει να αποφασίσουν αν θα θυσιάσουν μια ενδεχομένως καλύτερη θέση στην εκκίνηση για να έχουν καλύτερο ρυθμό στον αγώνα ή αν θα προτιμήσουν να κάνουν τον ταχύτερο δυνατό γύρο στις κατατακτήριες, με κίνδυνο να μένουν πίσω στο ππρώτο μέρος του αγώνα.

Θεωρείται ότι αυτή η αλλαγή θα οδηγήσει σε ποικιλία στρατηγικών ανάμεσα στις ομάδες, κάτι που με τη σειρά του ενδέχεται να δώσει πιο συναρπαστικούς αγώνες. Όπως και οι προηγούμενες αλλαγές που συμφώνησαν οι ομάδες, για να περάσουν στους κανονισμούς του πρωταθλήματος πρέπει να εγκριθούν από την Επιτροπή Formula 1 και να λάβει τη σχετική απόφαση το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού. Οι ομάδες όμως θεωρούν ότι αυτά είναι απλές τυπικότητες.

Related Posts :



Speed 982
Share This
...

Next previous home

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 

MotorSports

Η φωτογραφία μου
Ο Σκοπός της ύπαρξης αυτού του blog είναι καθαρά η αγάπη για την ταχύτητα και για τα μηχανοκίνητα σπορ. Δεν αποσκοπεί στο κέρδος ή στην προβολή του δημιουργού και δεν είναι διατεθειμένο να ανταγωνιστεί οποιαδήποτε site με το ίδιο αντικείμενο. Οποιοσδήποτε μπορεί να αντιγράψει, δανειστεί κομμάτι κειμένου ή φωτογραφία από αυτό το Blog χωρίς καμία υποχρέωση, αλλά αν θέλει ας βάλει και μια προώθηση. Για επικοινωνία speed_m982@Yahoo.gr

Speed 982 Motorsports Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa