Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA συνεδρίασε την Παρασκευή 11/12 στο Παρίσι και έλαβε σημαντικές αποφάσεις που θα έχουν σημαντική επίδραση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 του 2010. Στις αποφάσεις αυτές περιλαμβάνεται η αλλαγή του συστήματος βαθμολόγησης στη Formula 1, αλλά και αλλαγές στο αγωνιστικό πρόγραμμα της επόμενης σεζόν και στους αγωνοδίκες που θα εποπτεύουν τη σύννομη διεξαγωγή των αγώνων.
Όσον αφορά το καλεντάρι, όπως αναμενόταν ο αγώνας του Μονακό ορίστηκε να διεξαχθεί στις 16 Μαρτίου αντί για τις 23, έτσι ώστε οι ομάδες να έχουν χρόνο να μεταφέρουν τον εξοπλισμό τους στην Τουρκία, ενώ η αλλαγή που ζητούσε το Abu Dhabi έγινε δεκτή και ο αγώνας των Εμιράτων θα είναι ο τελευταίος της σεζόν. Οι αγωνοδίκες της FIA πλέον θα είναι οι ίδιοι σε κάθε Grand Prix και θα επιλεγούν από ένα σώμα στο οποίο θα συμμετέχουν έμπειροι οδηγοί της F1. Ας ρίξουμε μια ματιά στις αλλαγές αναλυτικά.
Αγωνοδίκες
Ένα μικρότερο μόνιμο γκρουπ αγωνοδικών της F1 μαζί με μια επιτροπή έμπειρων οδηγών της F1 θα σχηματίσουν ένα μόνιμο πάνελ από τρεις αγωνοδίκες της FIA, μαζί με έναν αγωνοδίκη από την Εθνική λέσχη σε κάθε Grand Prix. Δεν θα υπάρχει πλέον Πρόεδρος χωρίς δικαίωμα ψήφου αλλά οι αγωνοδίκες θα τον εκλέγουν μεταξύ τους σε κάθε αγώνα. Όλα τα οπτικοακουστικά μέσα θα είναι στη διάθεσή τους για να λαμβάνουν πιο αποτελεσματικά τις αποφάσεις τους.
Βαθμολογία
Το ΠΣΜΑ ενέκρινε την πρόταση της Επιτροπής F1 και λόγω της αύξησης των ομάδων σε 13 από το 2010 θα ισχύει νέο σύστημα βαθμολόγησης. Το σύστημα αυτό προβλέπει ότι θα βαθμολογούνται οι 10 πρώτοι οδηγοί σε κάθε αγώνα με τον εξής τρόπο:
Θέση Βαθμοί
1η 25
2η 20
3η 15
4η 10
5η 8
6η 6
7η 5
8η 3
9η 2
10η 1
(καλό θα ήταν να βάζαμε μία παύλα εδω στα ρεκόρ που αφορούν τους συνολικούς βαθμούς σε μία σεζόν... και να αρχίσουμε από την αρχή ενα νέο... για να μην αδικηθούν οι παλιότεροι οδηγοί αφού οι νέοι σαφώς θα μαζεύουν περισσότερους βαθμούς με το νέο σύστημα...)
Αν κάνουμε μια προσπάθεια να ταιριάξουμε τη νέα βαθμολογία με τα περσινά αποτελέσματα του πρωταθλήματος, βλέπουμε ότι ο Jenson Button, με τις 6 νίκες του, θα είχε ακόμα μεγαλύτερη διαφορά στην πρώτη θέση. Ο Βρετανός θα συγκέντρωνε 230,5 βαθμούς, έναντι 203 του Sebastian Vettel, ο οποίος θα ήταν πιο άνετα δεύτερος. Οι Barrichello και Webber θα διατηρούσαν τις θέσεις τους με 183 και 175 βαθμούς αντίστοιχα και η μόνη διαφοροποίηση στην πρώτη 6άδα θα ήταν ότι ο Kimi Raikkonen θα τερμάτιζε στην 5η θέση, μόλις μισό βαθμό πάνω από τον Lewis Hamilton.
Αγωνιστικό πρόγραμμα
Το Μονακό πήγε μια εβδομάδα νωρίτερα και οι αγώνες σε Βραζιλία και Abu Dhabi άλλαξαν θέση. Σε Αυστραλία και Abu Dhabi τα GP θα ξεκινήσουν στις 17:00 τοπική ώρα, στη Μαλαισία στις 16:00, στον Καναδά στις 12:00, στη Σιγκαπούρη στις 20:00 και στην Ιαπωνία στις 15:00. Το οριστικό αγωνιστικό πρόγραμμα για τη σεζόν 2010 διαμορφώνεται ως εξής:
Ημερομηνία | Grand Prix | Πίστα |
14 Μαρτίου | Μπαχρέιν | Sakhir |
28 Μαρτίου | Αυστραλίας | Melbourne |
4 Απριλίου | Μαλαισίας | Sepang |
18 Απριλίου | Κίνας | Shanghai |
9 Μαΐου | Ισπανίας | Barcelona |
16 Μαΐου | Μονακό | Monte Carlo |
30 Μαΐου | Τουρκίας | Istanbul |
13 Ιουνίου | Καναδά | Montreal |
27 Ιουνίου | Ευρώπης | Valencia |
11 Ιουλίου | Μεγ. Βρετανίας | Silverstone |
25 Ιουλίου | Γερμανίας | Hockenheim |
1 Αυγούστου | Ουγγαρίας | Hungaroring |
29 Αυγούστου | Βελγίου | Spa-Francorchamps |
12 Σεπτεμβρίου | Ιταλίας | Monza |
26 Σεπτεμβρίου | Σιγκαπούρης | Singapore |
3 Οκτωβρίου | Ιαπωνίας | Suzuka |
17 Οκτωβρίου | Ν. Κορέας | Yeongam |
31 Οκτωβρίου | Βραζιλία | Interlagos |
14 Νοεμβρίου | Abu Dhabi | Yas Marina |