9 Σεπ 2011

GP ΙΤΑΛΙΑΣ 2011...Preview

Το κυνήγι του τίτλου πλέον αποτελεί ένα όνειρο για τους πρωταγωνιστές του πρωταθλήματος, αφού ο Sebastian Vettel κρατά με το ένα χέρι το δεύτερο Παγκόσμιο. Ωστόσο, οι πιλότοι θέλουν να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό στο τελευταίο Ευρωπαϊκό γκραν πρι.

Μήκος πίστας: 5,793 χλμ.
Γύροι: 53
Συνολική απόσταση: 306,720 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:21.046 (Rubens Barrichello, Ferrari, 2004)
Iστοσελίδα: www.monzanet.it

TAYTOTHTA
Autodromo Nazionale di Monza… ή αλλιώς ο ναός της ταχύτητας! Το παλιό βασιλικό πάρκο της Monza (ενός χωριού 120.000 κατοίκων στα προάστια του Μιλάνο) έχει για καμάρι του την ιστορική αυτή πίστα η οποία κατασκευάστηκε το 1922 (πρόκειται για την τρίτη αρχαιότερη μόνιμη πίστα μετά την Ινδιανάπολη –HΠΑ- και το Brooklands –Αγγλία-) και φιλοξενεί από το Iταλικό Grand Prix από τη γένεση του παγκοσμίου πρωταθλήματος Formula 1 το 1950 (με μόνη εξαίρεση τον αγώνα του 1980 ο οποίος διεξήχθη στην Imola). Είναι η ταχύτερη πίστα του καλανταριού (οι μέσες ωριαίες ταχύτητες ξεπερνούν τα 230 χ.α.ώ.) και συνδυάζει τεράστιες ευθείες με βίαια –και εξαιρετικά φθοροποιά για τα συστήματα πέδησης- φρεναρίσματα και απαιτητικές στροφές (το δίδυμο των στροφών Lesmo και την Parabolica η οποία κυριολεκτικά ξεχωρίζει τα αγόρια από τους άντρες). Η χάραξή της δεν έχει αλλάξει πολύ με το πέρασμα των χρόνων και οι βασικότερες αλλαγές (προσθήκες αρκετών chicane) έγιναν για τη μείωση των ταχυτήτων. Τη δεκαετία του ’50 χρησιμοποιούταν και ένα υπερυψωμένο κεκλιμένο οβάλ κομμάτι το οποίο εν συνεχεία θεωρήθηκε πολύ επικίνδυνο και πλέον μόνο μερικά ερείπια μαρτυρούν ότι υπήρξε κάποτε. Στο παρελθόν έχει προσφέρει μερικούς από τους πιο συναρπαστικούς αγώνες καθώς (χωρίς την αεροδυναμική τελειότητα των ημερών μας) αποτελούσε τη χαρά του slipstreaming με τις θέσεις να εναλλάσσονται μεταξύ των πιλότων πολυάριθμες φορές ανά γύρο.


Η Monza αποτελεί επίσης τόπο λατρείας για τους tifosi οι οποίοι κάθε χρόνο περιμένουν τη Ferrari να κάνει το θαύμα της γιουχάροντας ασταμάτητα τους αντιπάλους της (ο Alain Prost είχε δεχθεί… λιθοβολισμό εκεί το 1993 όταν η Williams του παρέδωσε το πνεύμα, για τα όσα είχε προκαλέσει στη Scuderia τη διετία –’90-’91- που αγωνίστηκε για λογαριασμό της). Μάλιστα οι παθιασμένοι Ιταλοί μπορεί να μην περιμένουν καν το γύρο του θριάμβου για να εισβάλουν στην πίστα κυματίζοντας παραδοσιακά το τεράστιο κόκκινο πανό-καρδιά με το αλογάκι στη μέση.

Πρόκειται όμως και για τόπο τραγωδιών καθώς ο κατάλογος των θυμάτων της είναι μακρύς και τα ονόματα που συγκαταλέγονται σε αυτόν έχουν γράψει χρυσές σελίδες στην ιστορία του σπορ: Alberto Ascari, Volfgang von Trips, Jochen Rindt, Ronnie Peterson.

Το πρώτο chicane (το οποίο έχει υποστεί πολυάριθμες αλλαγές ανά τα χρόνια) είναι εξαιρετικά δύσκολο στην προσέγγισή του αφού οι οδηγοί πρέπει να κατεβάσουν σε δευτέρα (ή και πρώτη) από έβδομη (όσοι έχουν) σχέση στο κιβώτιο και 350 χ.α.ώ. Το σημείο αυτό προκαλεί συνήθως χάος στην εκκίνηση όπου τα 20 μονοθέσια καλούνται να στριμωχθούν σε λίγα μέτρα πίστας μετά από την εξαιρετικά φαρδιά ευθεία, πολλές φορές ανεπιτυχώς.

H Monza, αποτελώντας την πιο γρήγορη πίστα του Πρωταθλήματος, απαιτεί αεροδυναμικά πακέτα παραγωγής χαμηλών τιμών κάθετης δύναμης. Αν και αποκαλούνται έτσι, στην ουσία οι αεροδυναμιστές προσπαθούν να πετύχουν την όσο το δυνατό χαμηλότερη δημιουργία αεροδυναμικής αντίστασης από τις ειδικές για αυτό τον αγώνα διαμορφώσεις στα αεροδυναμικά βοηθήματα. Λόγω του αυξημένου ποσοστού στο γύρο κατά το οποίο οι πιλότοι πατάνε τέρμα το γκάζι, η Monza αποτελεί τη σκληρότερη δοκιμασία για τους κινητήρες και η απόλυτη δύναμη μετράει εδώ περισσότερο από οπουδήποτε αλλού. Τα ψηλά kerb που βρίσκονται ουσιαστικά εντός της αγωνιστικής γραμμής προκαλούν υψηλό βαθμό κινδύνου υπέρβασης του ανώτατου ορίου περιστροφής του κινητήρα, ενώ και ιδιαίτερη προσοχή εφιστάται και σε άλλα εξαρτήματα του μονοθεσίου (π.χ. αντλία λαδιού ή νερού) που μπορεί να ζημιωθούν από τους κραδασμούς που παράγει το «καβάλημα» των kerb. Η αρνητική επίδραση των kerb επί των μονοθεσίων αυξάνεται και από το γεγονός ότι για τη Monza, η απόσταση του μονοθεσίου από το έδαφος είναι μικρότερη συγκριτικά με το σύνηθες. Οι μικρότερες τιμές κάθετης δύναμης προκαλούν αστάθεια κατά τα βίαια φρεναρίσματα και για αυτό το λόγο ο εμπρός άξονας παρουσιάζει πιο σκληρές ρυθμίσεις από τον πίσω. Αν και η Monza είναι από τις πιο απαιτητικές πίστες όσον αφορά τα συστήματα πέδησης, η φθορά στα τακάκια και τους δίσκους δεν ανησυχεί ιδιαίτερα τις ομάδες, ενώ οι μεγάλες ευθείες επιτρέπουν την αποτελεσματική απαγωγή θερμότητας από τα φρένα, σε συνδυασμό πάντοτε με τον κατάλληλα διαμορφωμένο σχεδιασμό των αεραγωγών τους. Η χάραξη της Monza δε δημιουργεί σημαντικές πιέσεις στα ελαστικά, ωστόσο οι ιδιαίτερα υψηλές ταχύτητες που αναπτύσσονται στις αχανείς ευθείες της προκαλούν υπερθέρμανση στο εσωτερικό του σκελετού, γεγονός που με τη σειρά του μπορεί να οδηγήσει σε φυτίλιασμα (blistering) του πέλματός τους.

ΕΛΑΣΤΙΚΑ: H Pirelli θα δώσει στις ομάδες τη μεσαία και τη μαλακή γόμα, όπως ακριβώς στο Βέλγιο πριν από 2 εβδομάδες. Κάποιες ομάδες -κατά κύριο λόγο η Ferrari- αντιμετώπισαν δυσκολίες να κάνουν τη μεσαία γόμα να δουλέψει στις χαμηλές θερμοκρασίες του Spa και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα τα καταφέρουν στη Monza.

DRS: θα χρησιμοποιηθεί στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού (με το σημείο αξιολόγησης της διαφοράς ανάμεσα στα δύο μονοθέσια να είναι στην Parabolica) αλλά και ανάμεσα στη δεύτερη Lesmo και το chicane Ascari (με το σημείο αξιολόγησης ανάμεσα στις δύο Lesmo).


ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ



YearTrackWinnerTeamEngine
2010 Monza Fernando Alonso Ferrari Ferrari
2009 Monza Rubens Barrichello Brawn GP Mercedes
2008 Monza Sebastian Vettel Toro Rosso Ferrari
2007 Monza Fernando Alonso McLaren Mercedes
2006 Monza Michael Schumacher Ferrari Ferrari
2005 Monza Juan Pablo Montoya McLaren Mercedes
2004 Monza Rubens Barrichello Ferrari Ferrari
2003 Monza Michael Schumacher Ferrari Ferrari
2002 Monza Rubens Barrichello Ferrari Ferrari
2001 Monza Juan Pablo Montoya Williams BMW
2000 Monza Michael Schumacher Ferrari Ferrari
1999 Monza Heinz-Harald Frentzen Jordan Mugen Honda
1998 Monza Michael Schumacher Ferrari Ferrari
1997 Monza David Coulthard McLaren Mercedes
1996 Monza Michael Schumacher Ferrari Ferrari
1995 Monza Johnny Herbert Benetton Renault
1994 Monza Damon Hill Williams Renault
1993 Monza Damon Hill Williams Renault
1992 Monza Ayrton Senna McLaren Honda
1991 Monza Nigel Mansell Williams Renault
1990 Monza Ayrton Senna McLaren Honda
1989 Monza Alain Prost McLaren Honda
1988 Monza Gerhard Berger Ferrari Ferrari
1987 Monza Nelson Piquet Williams Honda
1986 Monza Nelson Piquet Williams Honda
1985 Monza Alain Prost McLaren TAG
1984 Monza Niki Lauda McLaren TAG
1983 Monza Nelson Piquet Brabham BMW
1982 Monza René Arnoux Renault Renault
1981 Monza Alain Prost Renault Renault
1980 Monza Nelson Piquet Brabham Ford
1979 Monza Jody Scheckter Ferrari Ferrari
1978 Monza Niki Lauda Brabham Alfa Romeo
1977 Monza Mario Andretti Lotus Ford
1976 Monza Ronnie Peterson March Ford
1975 Monza Clay Regazzoni Ferrari Ferrari
1974 Monza Ronnie Peterson Lotus Ford
1973 Monza Ronnie Peterson Lotus Ford
1972 Monza Emerson Fittipaldi Lotus Ford
1971 Monza Peter Gethin BRM BRM
1970 Monza Clay Regazzoni Ferrari Ferrari
1969 Monza Jackie Stewart Matra Ford
1968 Monza Denny Hulme McLaren Ford
1967 Monza John Surtees Honda Honda
1966 Monza Ludovico Scarfiotti Ferrari Ferrari
1965 Monza Jackie Stewart BRM BRM
1964 Monza John Surtees Ferrari Ferrari
1963 Monza Jim Clark Lotus Climax
1962 Monza Graham Hill BRM BRM
1961 Monza Phil Hill Ferrari Ferrari
1960 Monza Phil Hill Ferrari Ferrari
1959 Monza Stirling Moss Cooper Climax
1958 Monza Tony Brooks Vanwall Vanwall
1957 Monza Stirling Moss Vanwall Vanwall
1956 Monza Stirling Moss Maserati Maserati
1955 Monza Juan Manuel Fangio Mercedes Mercedes
1954 Monza Juan Manuel Fangio Mercedes Mercedes
1953 Monza Juan Manuel Fangio Maserati Maserati
1952 Monza Alberto Ascari Ferrari Ferrari
1951 Monza Alberto Ascari Ferrari Ferrari
1950 Monza Giuseppe Farina Alfa Romeo Alfa Romeo

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:

ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΑ
Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 11:00. - 12:30
                                            15:00  - 16:30
Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου   12:00  - 13:00

ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ
Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου    13:00

ΑΓΩΝΑΣ
Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου      13:00

Related Posts :



Speed 982
Share This
...

Next previous home

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 

MotorSports

Η φωτογραφία μου
Ο Σκοπός της ύπαρξης αυτού του blog είναι καθαρά η αγάπη για την ταχύτητα και για τα μηχανοκίνητα σπορ. Δεν αποσκοπεί στο κέρδος ή στην προβολή του δημιουργού και δεν είναι διατεθειμένο να ανταγωνιστεί οποιαδήποτε site με το ίδιο αντικείμενο. Οποιοσδήποτε μπορεί να αντιγράψει, δανειστεί κομμάτι κειμένου ή φωτογραφία από αυτό το Blog χωρίς καμία υποχρέωση, αλλά αν θέλει ας βάλει και μια προώθηση. Για επικοινωνία speed_m982@Yahoo.gr

Speed 982 Motorsports Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa