24 Αυγ 2011

GP Βελγίου 2011...Preview

Μετά από μερικές βδομάδες "υποχρεωτικών" διακοπών για τους ανθρώπους της F1 η αγωνιστική δράση επιστρέφει αυτό το Σαββατοκύριακο στην Ιστορική πίστα του Βελγίου, Σπα. Αυτό τον καιρό οι ομάδες δεν μπόρεσαν να διορθώσουν πολλά πράγματα μιας και έπρεπε να μείνου τα εργοστάσια για 2 βδομάδες εντελώς κλειστά. Βέβαια με τα μέσα που διαθέτουν ίσως να έκαναν δουλειά στο "σπίτι", αλλά αυτό ανεπίσημα.
Οι άνθρωποι της McLaren σταμάτησαν με δύο συνεχόμενες επιτυχίες και ανηπομονούν να δούν σε ποιο σημείο βρήσκονται σε σχέση με την Red Bull, αλλά και η Ferrari ελπίζει να είναι πιο κοντά, αν και όπως ανακοίνωσε ξεκίνησε ίδη το μονοθέσιο του 2012. Η Mercedes ελπίζει να τα πάει καλά εδώ μιας και πέρσι φάνηκε αρκετά ανταγωνιστική και με την καλή ψυχολογία του Schumacher, ο οποίος έχει επέτειο 20 χρόνων στην F1 σε αυτό τον αγώνα, ελπίζει να βρεθεί σε μια πολύ καλή θέση.
Ο Αγώνας παραδοσιακά είναι ένας θεαματικός αγώνας πόσο φέτος με τους νέους κανονισμούς και τα ελαστικά, αλλά κει τις προβλέψεις για άστατο καιρό.

DRS.
Η ζώνη DRS θα είναι από την Raidillon μέχρι την Les Combes, μετά την Eau Rouge για την οποία λόγο επικινδυνότητας απαγορεύτηκε μέσα σε αυτή η χρήση του.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ:
Τα ελαστικά που θα χρησιμοποιηθούν στο Σπα θα είναι η Μεσαία και η Μαλακή γόμα και όπως ανακοίνωσε η Pirelli μάλλον δεν θα ξαναδούμε την σκληρή γόμα, αφού η Μεσαία είναι αρκετά σκληρή για να αντέχει και η διαφορά μεταξύ τους με την μαλακή είναι της τάξης των 8 δεκάτων.

ΠΙΣΤΑ:

Μήκος πίστας: 7,004 χλμ.
Γύροι: 44
Συνολική απόσταση: 308,176 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:48.036 (Felipe Massa, Ferrari, 2007)
Iστοσελίδα: www.spa-francorchamps.be
TAYTOTHTA
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός δεν αποτελεί κάτι καινούριο στις Αρδέννες, καθώς εκεί δημιουργήθηκε το πρώτο κλειστό σιρκουί στην ιστορία, το 1902. Η πίστα των Αρδεννών αποτέλεσε η πρώτη κλειστή διαδρομή για αγώνες αυτοκινήτου οι οποίοι μέχρι τότε διεξάγονταν από πόλη σε πόλη.


Οι Jules de Their και Henri Langlois Van Ophem σχεδίασαν το 1921 μια τριγωνική πίστα 14 χιλιομέτρων ενώνοντας επαρχιακούς δρόμους που συνέβαιναν τα χωριά Francorchamps, Malmedy και Stavelot. Η πίστα αυτή σύντομα έγινε μια από τις αγαπημένες των οδηγών λόγω των προκλήσεων που προσέφερε. Η διεξαγωγή αγώνων εκεί συνέχισε μέχρι το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο (κατά τον οποίο αποτέλεσε πεδίο μάχης) και συνεχίστηκε από το 1947 και έπειτα και πέραν του Grand Prix του Βελγίου εκεί διεξάγονταν και οι θρυλικές 24 ώρες του Spa. Ωστόσο ο θάνατος των Chris Bristow και Alan Stacey το 1960 και τα σοβαρά ατυχήματα των Stirling Moss (την ίδια χρονιά)και Jackie Stewart (το 1966, το οποίο μάλιστα αποτέλεσε την αφορμή για να ξεκινήσει ο Σκοτσέζος την εκστρατεία ασφαλείας που χαρακτήρισε την καριέρα του) απέδειξαν ότι η παλιά χάραξη του Spa ήταν πολύ γρήγορη και επικίνδυνη. Κατά συνέπεια η πίστα αυτή χρησιμοποιήθηκε για τελευταία φορά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα το 1970. Μετά το θάνατο τριών οδηγών στις 24 ώρες του Spa το 1973 η ανασχεδίαση της πίστας έγινε επιτακτική ανάγκη.


Διατηρώντας το κομμάτι της παλιάς πίστας από την καμπή Blanchimont μέχρι την Les Combes, οι Βέλγοι κατασκεύασαν ένα καινούργιο εσωτερικό κομμάτι (το οποίο δεν χρησιμοποιείται ως δημόσιος δρόμος, αλλά μόνο για τις αγωνιστικές δραστηριότητες και του οποίου ο ασφαλτοτάπητας διαφέρει από αυτόν του παλιού κομματιού) το οποίο ένωσαν με το τμήμα της παλιάς πίστας. Η καινούργια πίστα (η κατασκευή της οποίας ολοκληρώθηκε το 1979) διατήρησε τα θετικά χαρακτηριστικά της παλιάς χάραξης και οι οδηγοί σχολίασαν θετικά την επιστροφή της πίστας στο πρωτάθλημα το 1983. Ωστόσο τα σοβαρά ατυχήματα δεν έλειπαν, όπως απέδειξε ο θάνατος του Stefan Bellof κατά τη διάρκεια των 24 ωρών του 1985.


Το Spa αποτελεί τη μεγαλύτερη πίστα του πρωταθλήματος (7 χλμ.) και μια από τις αγαπημένες των οδηγών μαζί με την Suzuka λόγω των προκλήσεων που τους προσφέρει. Διαθέτει επίσης την πιο διάσημη στροφή του πρωταθλήματος, την Eau Rouge, έναν ανηφορικό S με τυφλή κορυφή το οποίο διανύεται με τέρμα γκάζι (ιδίως μετά την επιβολή των V8 κινητήρων, καθώς μέχρι τότε το πέρασμα αυτό ξεχώριζε τους «άντρες» από τα «αγόρια») και έβδομη σχέση στο κιβώτιο! Η υψομετρική διαφορά που συναντάται κατά μήκος της στροφής δημιουργεί το -μοναδικό στο πρωτάθλημα- φαινόμενο της συμπίεσης που κάνει το στομάχι των οδηγών να φτάνει στα… γόνατά τους! Η συγκεκριμένη στροφή δέχθηκε τροποποιήσεις το 2002.

Ο καιρός αποτελεί πάντοτε αστάθμητο παράγοντα στο Spa καθώς η βροχή αποτελεί συχνότατο φαινόμενο, ενώ λόγω του μεγέθους της πίστας δεν αποκλείεται (όπως έχει συμβεί αρκετές φορές στο παρελθόν) στη μισή να βρέχει και η άλλη μισή να είναι στεγνή!

Το 2003 ο αγώνας απουσίαζε από το πρωτάθλημα καθώς η κυβέρνηση του Βελγίου είχε αποφασίσει την απαγόρευση διαφημίσεων καπνοβιομηχανιών. Δεδομένης ωστόσο της συμβολής του αγώνα στον τουρισμό και την προβολή της χώρας, δημιουργήθηκε μια «παράκαμψη» του νόμου ειδικά για το Grand Prix, το οποίο επέστρεψε στο καλαντάρι την επόμενη χρονιά. Η χρεοκοπία της διοργανώτριας εταιρίας του αγώνα και απαρχαιωμένες εγκαταστάσεις απέτρεψαν τη διεξαγωγή του και το 2006.


Πολλαπλές ήταν οι τροποποιήσεις που δέχθηκε η πίστα του Spa (οι οποίες ξεκίνησαν τον Νοέμβριο του 2006 και ολοκληρώθηκαν το Μάιο του 2007, με συνολικό κόστος 18,85 εκατομμυρίων ευρώ) έτσι ώστε να εκσυγχρονιστεί και να πληροί τις απαιτήσεις φιλοξενίας και ασφάλειας που ορίζουν τα συνεχώς ανερχόμενα στάνταρ της Formula 1. Ο χώρος των pits έχει αυξηθεί σημαντικά, ενώ η ευθεία εκκίνησης/τερματισμού δεν παρουσιάζει καμπή μετά το επίσης ανανεωμένο chicane Bus Stop, το οποίο και είναι πλέον ένας συνδυασμός δεξιάς/αριστερής στροφής (και όχι του αντιθέτου που χρησιμοποιούταν μέχρι και το 2005). Η άσφαλτος είναι πιο πλατιά στην είσοδο και την έξοδο του εν λόγω συμπλέγματος στροφών (αλλαγή για την οποία η πλειονότητα των οδηγών πιστεύει ότι θα διευκολύνει τα προσπεράσματα καθώς η ταχύτητα στην είσοδο της στροφής είναι χαμηλότερη) όπως και στην πρώτη φουρκέτα, τη La Source, ενώ ο χώρος διαφυγής στην Pouhon έχει στρωθεί με άσφαλτο αντί άμμου. Άσχημα σχόλια από τους οδηγούς έλαβε η καινούργια είσοδος του pit lane, η οποία εκτός του γεγονότος ότι είναι τυφλή, είναι και πολύ στενή.

Μόλις έξι από τις 19 στροφές που διαθέτει συνολικά η πίστα που διανοίγονται με ταχύτητα χαμηλότερη των 240 χ.α.ώ. Υπό φυσιολογικές συνθήκες αυτό θα σήμαινε ότι οι ομάδες θα επέλεγαν αεροδυναμικά πακέτα παραγωγής υψηλών τιμών κάθετης δύναμης. Ωστόσο οι δύο περίοδοι με τέρμα γκάζι που ξεπερνούν σε διάρκεια τα 20 δευτερόλεπτα κάνουν την τελική ταχύτητα κρίσιμο παράγοντα και τη διεκδίκηση και την υπεράσπιση των θέσεων και κατά συνέπεια το στήσιμο των μονοθεσίων προσαρμόζεται έτσι ώστε τα επιτυγχάνεται η μέγιστη δυνατή ταχύτητα στο τέλος των ευθειών. Γι' αυτό το λόγο χρησιμοποιούνται αεροδυναμικά πακέτα παραγωγής χαμηλών τιμών κάθετης ανάλογα με αυτά των αγώνων της Βόρειας Αμερικής. Όσον αφορά τις αναρτήσεις υιοθετούνται σκληρές ρυθμίσεις για να διασφαλιστεί η βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση στις γρήγορες στροφές και καλή αλλαγή διεύθυνσης στα ταχύτατα chicane. Η απόσταση των μονοθεσίων από το έδαφος καθορίζεται από τη στροφή της Eau Rouge, όπου το φαινόμενο της συμπίεσης που προκαλείται από τις ανωφέρειες και κατωφέρειες μπορεί να κάνει την απόσταση αυτή να διαφέρει έως και 25 χιλιοστά. Κατά συνέπεια άμυνα ακουμπούν στο έδαφος της (και να οδηγήσουν σε απώλεια ελέγχου) τα μονοθέσια ρυθμίζονται να απέχουν αρκετά από αυτό. Το ίδιο χαρακτηριστικό υποβάλλει τον κινητήρα και τα περιφερειακά συστήματά του σε αυξημένα αρνητικά και θετικά κάθετα φορτία, γεγονός που λαμβάνεται σοβαρά υπόψη κατά τον σχεδιασμό των λιπαντικών συστημάτων έτσι ώστε να αποφευχθούν προβλήματα τροφοδοσίας λαδιού. Το Spa αποτελεί μια από τις πιο δύσκολες για τα ελαστικά πίστες ενώ αντίθετα τα συστήματα πέδησης έχουν πολύ πιο εύκολο έργο καθώς υπάρχουν μόνο 3 ζώνες βίαιου φρεναρίσματος. Το εκτεταμένο μήκος του Spa σημαίνει ότι το βάρος του καυσίμου που απαιτείται για έναν γύρο είναι ιδιαίτερα αυξημένο σε σύγκριση με τις υπόλοιπες πίστες και ευνοεί αρκετά τους πιο οικονομικούς κινητήρες.


ΠΡΟΗΓΟΎΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ:


YearTrackWinnerTeamEngine
2010 Spa-Francorchamps Lewis Hamilton McLaren Mercedes
2009 Spa-Francorchamps Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari
2008 Spa-Francorchamps Felipe Massa Ferrari Ferrari
2007 Spa-Francorchamps Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari
2005 Spa-Francorchamps Kimi Räikkönen McLaren Mercedes
2004 Spa-Francorchamps Kimi Räikkönen McLaren Mercedes
2002 Spa-Francorchamps Michael Schumacher Ferrari Ferrari
2001 Spa-Francorchamps Michael Schumacher Ferrari Ferrari
2000 Spa-Francorchamps Mika Häkkinen McLaren Mercedes
1999 Spa-Francorchamps David Coulthard McLaren Mercedes
1998 Spa-Francorchamps Damon Hill Jordan Mugen Honda
1997 Spa-Francorchamps Michael Schumacher Ferrari Ferrari
1996 Spa-Francorchamps Michael Schumacher Ferrari Ferrari
1995 Spa-Francorchamps Michael Schumacher Benetton Renault
1994 Spa-Francorchamps Damon Hill Williams Renault
1993 Spa-Francorchamps Damon Hill Williams Renault
1992 Spa-Francorchamps Michael Schumacher Benetton Ford
1991 Spa-Francorchamps Ayrton Senna McLaren Honda
1990 Spa-Francorchamps Ayrton Senna McLaren Honda
1989 Spa-Francorchamps Ayrton Senna McLaren Honda
1988 Spa-Francorchamps Ayrton Senna McLaren Honda
1987 Spa-Francorchamps Alain Prost McLaren TAG
1986 Spa-Francorchamps Nigel Mansell Williams Honda
1985 Spa-Francorchamps Ayrton Senna Lotus Renault
1984 Zolder Michele Alboreto Ferrari Ferrari
1983 Spa-Francorchamps Alain Prost Renault Renault
1982 Zolder John Watson McLaren Ford
1981 Zolder Carlos Reutemann Williams Ford
1980 Zolder Didier Pironi Ligier Ford
1979 Zolder Jody Scheckter Ferrari Ferrari
1978 Zolder Mario Andretti Lotus Ford
1977 Zolder Gunnar Nilsson Lotus Ford
1976 Zolder Niki Lauda Ferrari Ferrari
1975 Zolder Niki Lauda Ferrari Ferrari
1974 Nivelles Emerson Fittipaldi McLaren Ford
1973 Zolder Jackie Stewart Tyrrell Ford
1972 Nivelles Emerson Fittipaldi Lotus Ford
1970 Spa-Francorchamps Pedro Rodriguez BRM BRM
1968 Spa-Francorchamps Bruce McLaren McLaren Ford
1967 Spa-Francorchamps Dan Gurney Eagle Weslake
1966 Spa-Francorchamps John Surtees Ferrari Ferrari
1965 Spa-Francorchamps Jim Clark Lotus Climax
1964 Spa-Francorchamps Jim Clark Lotus Climax
1963 Spa-Francorchamps Jim Clark Lotus Climax
1962 Spa-Francorchamps Jim Clark Lotus Climax
1961 Spa-Francorchamps Phil Hill Ferrari Ferrari
1960 Spa-Francorchamps Jack Brabham Cooper Climax
1958 Spa-Francorchamps Tony Brooks Vanwall Vanwall
1956 Spa-Francorchamps Peter Collins Ferrari Ferrari
1955 Spa-Francorchamps Juan Manuel Fangio Mercedes Mercedes
1954 Spa-Francorchamps Juan Manuel Fangio Maserati Maserati
1953 Spa-Francorchamps Alberto Ascari Ferrari Ferrari
1952 Spa-Francorchamps Alberto Ascari Ferrari Ferrari
1951 Spa-Francorchamps Nino Farina Alfa Romeo Alfa Romeo
1950 Spa-Francorchamps Juan Manuel Fangio Alfa Romeo Alfa Romeo


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:
ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΑ
Παρασκευή 26 Αυγούστου 11:00. - 12:30
                                            15:00  - 16:30
Σάββατο 27 Αυγούστου      12:00  - 13:00

ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ
Σάββατο 27 Αυγούστου      13:00

ΑΓΩΝΑΣ
Κυριακή 28 Αυγούστου      13:00

Related Posts :



Speed 982
Share This
...

Next previous home

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 

MotorSports

Η φωτογραφία μου
Ο Σκοπός της ύπαρξης αυτού του blog είναι καθαρά η αγάπη για την ταχύτητα και για τα μηχανοκίνητα σπορ. Δεν αποσκοπεί στο κέρδος ή στην προβολή του δημιουργού και δεν είναι διατεθειμένο να ανταγωνιστεί οποιαδήποτε site με το ίδιο αντικείμενο. Οποιοσδήποτε μπορεί να αντιγράψει, δανειστεί κομμάτι κειμένου ή φωτογραφία από αυτό το Blog χωρίς καμία υποχρέωση, αλλά αν θέλει ας βάλει και μια προώθηση. Για επικοινωνία speed_m982@Yahoo.gr

Speed 982 Motorsports Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa