Ακολούθησαν οι Fernando Alonso, Nick Heidfeld, Felipe Massa, Lewis Hamilton και Mark Webber. Ωστόσο, ο Lewis Hamilton ανήκει αναμφίβολα στους πρωταγωνιστές του αγώνα, καθώς στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα κινήθηκε σε απίστευτο ρυθμό και πραγματοποίησε καταπληκτικές προσπεράσεις που έκοψαν την ανάσα στους θεατές.
Εκκίνηση
Λόγω της βροχής που δεν σταμάτησε να πέφτει στη Monza, οι αγωνοδίκες πήραν την αναμενόμενη απόφαση τα μονοθέσια να εκκινήσουν πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, φορώντας υποχρεωτικά τα ελαστικά για βροχή. Οι Nakajima και Button δεν παρατάχτηκαν στο grid μαζί με τα άλλα μονοθέσια αλλά περίμεναν στην έξοδο του pit lane. ‘Όταν άναψαν τα πράσινα φώτα τα μονοθέσια ξεκίνησαν πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, εκτός από την Toro Rosso του Sebastien Bourdais που έμεινε καθηλωμένη στην 4η θέση του grid. Ύστερα από αρκετή ώρα οι μηχανικοί της ομάδας του κατάφεραν να βάλουν μπροστά τον κινητήρα της Ferrari και ο Γάλλος έφυγε για να πάρει τη θέση του στο τέλος.
Μόλις έφυγε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας από την πίστα, όλο το σκηνικό χάθηκε πίσω από το σπρέι που σήκωσε η Toro Rosso του Sebastian Vettel. Παρόλα αυτά, όλοι κατάφεραν να στρίψουν κανονικά στο πρώτο σικέιν και η μοναδική αλλαγή θέσης ήταν αυτή ανάμεσα σε Glock και Alonso, με τον Γερμανό να περνάει μπροστά από τον Ισπανό.
Στους πρώτους γύρους, ο Sebastian Vettel, που ήταν ο μοναδικός που κάτι έβλεπε μπροστά του, ακολούθησε καταιγιστικό ρυθμό και άρχισε να μεγαλώνει τη διαφορά. Πιο πίσω, όμως, γινόταν επική μάχη ανάμεσα σε Glock και Alonso, με τον Ισπανό καταφέρνει ένα πολύ όμορφο προσπέρασμα και να παίρνει πίσω τη θέση του. Λίγο αργότερα ο Glock προσπάθησε πάλι να επιτεθεί αλλά έκανε τετακέ και έχασε μία θέση από τον Kubica.
Μία άλλη μάχη, αρκετά ασυνήθιστη, ήταν αυτή ανάμεσα σε Fisichella, Raikkonen και Hamilton, με έπαθλο την 11η θέση. Ο Ιταλός της Force India αντιστάθηκε σθεναρά στην έντονη πίεση αλλά μόνο μέχρι τον 9ο γύρο, όταν αναγκάστηκε να υποταχθεί στη Ferrari και τον Raikkonen. Στον επόμενο γύρο τον πέρασε και ο Lewis Hamilton, που άρχισε να καταδιώκει εκ νέου τον Raikkonen.
«Σφαίρα» ο Vettel
Ενώ συνέβαιναν όλα αυτά, ο Vettel συνέχιζε να εντυπωσιάζει και στο 10 γύρο είχε ανεβάσει τη διαφορά του από τον Kovalainen στα 6,6 δευτερόλεπτα. Πιο πίσω ο Felipe Massa από την 5η θέση άρχισε να επιτίθεται στον Nico Rosberg. Οι δύο οδηγοί έδωσαν μια υπέροχη μάχη τροχό με τροχό, με τον Felipe Massa να είναι πιο αποφασιστικός στο πέρασμα από το σικέιν και να παίρνει την 4η θέση. Ο Lewis Hamilton απέδειξε τη σαφή ανωτερότητά του και της McLaren στο βρεγμένο, προσπερνώντας με άνεση τον Kimi Raikkonen. Ο Giancarlo Fisichella έχασε την εμπρός πτέρυγα, έφυγε στην αμμοπαγίδα, για να καταλήξει στα προστατευτικά ελαστικά και να εγκαταλείψει.
Το πέρασμα του Massa έγινε πάνω από τα κερμπ του σικέιν και στη Ferrari ζήτησαν από τον Massa να αφήσει τον Rosberg να τον περάσει για να αποφύγουν το ενδεχόμενο τιμωρίας. Ο Βραζιλιάνος ακολούθησε την εντολή τους, άφησε τον Rosberg αλλά κατάφερε να τον ξαναπεράσει στο τέλος της μεγάλης ευθείας. Ο Lewis Hamilton σε αυτό το σημείο έδινε ρεσιτάλ και με εκπληκτική οδήγηση πέρασε πρώτα τον Timo Glock και στη συνέχεια τον Robert Kubica για να ανέβει στην 8η θέση. Σε εκείνο το σημείο η βροχή είχε σχεδόν σταματήσει.
Ανεφοδιασμοί
Τα προγνωστικά που έλεγαν ότι ο Vettel ήταν ο πιο ελαφρύς οδηγός επιβεβαιώθηκαν στο 18ο γύρο, όταν ο Γερμανός μπήκε πρώτος για ανεφοδιασμό ενώ είχε φτιάξει διαφορά 11 δευτερολέπτων από τον Heikki Kovalainen. Ο Vettel ξαναβγήκε στην πίστα πίσω από τον Massa, τη στιγμή που ο Lewis Hamilton έκανε άλλη μία καταπληκτική προσπέραση πάνω στον Fernando Alonso. Λίγο αργότερα ο Alonso έχασε άλλη μία θέση από τον Timo Glock.
Στον ίδιο γύρο, τον 22ο, μπήκαν για ανεφοδιασμό οι Kovalainen, Webber και Massa, και βγήκαν στην πίστα με την ίδια σειρά. Στο μεταξύ ο Lewis Hamilton συνέχιζε το κρεσέντο του, και αφού πέρασε με επιβλητικό τρόπο τον Jarno Trulli, κόλλησε πίσω από τον Nico Rosberg, τον οποίο «καθάρισε» εύκολα. Στις πιο πίσω θέσεις ο Kimi Raikkonen με μεγάλη προσπάθεια κατάφερε να προσπεράσει τον Nick Heidfeld και να πάρει τη 10η θέση, προτού μπει στα pit για ανεφοδιασμό.
Στον 28ο γύρο ο Lewis Hamilton είχε φτάσει στη 2η θέση, πίσω από τον Vettel, και μπήκε για το μοναδικό του ανεφοδιασμό, έχοντας κερδίσει 13 θέσεις στο πρώτο μέρος του αγώνα. Σε αυτό το σημείο του αγώνα οι ομάδες έδειξαν να ακολουθούν διαφορετικές στρατηγικές, με τις δύο Ferrari, τις Toro Rosso, τον Webber και τον Kovalainen να πηγαίνουν για δύο και τους υπόλοιπους για έναν ανεφοδιασμό. Η διαφορά αυτή είχε να κάνει με τις καιρικές συνθήκες, καθώς αν η πίστα αργότερα στέγνωνε περισσότερο όσοι έβαζαν ενδιάμεσα θα είχαν πλεονέκτημα. Οι πρώτοι που ακολούθησαν αυτήν τη διαφορετική επιλογή ήταν οι Bourdais και Alonso στον 31ο γύρο, οι οποίοι άλλαξαν από τα ελαστικά για βροχή στα ενδιάμεσα, με τoν Alonso να δείχνει ότι μπορεί να κινηθεί αρκετά γρήγορα.
Σημείο καμπής
Ο Sebastian Vettel εξακολουθούσε να διατηρεί μια σχετικά άνετη πρωτοπορία, έχοντας διαφορά 11,5 δευτερόλεπτων από τον Kovalainen. Στον 33ο γύρο οι οδηγοί άρχισαν να μπαίνουν στα pit για το 2ο pit stop και να βάζουν όλοι ενδιάμεσα ελαστικά, καθώς οι συνθήκες στην πίστα έδειξαν να βελτιώνονται. Στο σημείο που οι περισσότεροι έκαναν το 2ο ανεφοδιασμό τους ο Robert Kubica μπήκε για τον πρώτο. Η ώρα για το pit stop του Vettel ήρθε στον 36ο γύρο. Όλα πήγαν καλά για τον Γερμανό, που ξαναβγήκε πίστα έχοντας την πρώτη θέση.
Μόλις η κατάσταση με τους ανεφοδιασμούς ξεκαθάρισε, ο Sebastian Vettel βρισκόταν στην 1η θέση με διαφορά που ξεπερνούσε τα 10 δευτερόλεπτα από τον Heikki Kovalainen, 14 γύρους πριν από το τέλος, ενώ ακολουθούσαν οι Kubica, Alonso, Heidfeld, Massa, Hamilton και Webber, ενώ ο Kimi Raikkonen είχε μείνει στη 14η θέση. Μπορεί το ρίσκο στρατηγικής που πήρε ο Hamilton να μην του βγήκε, ωστόσο συνέχισε να κινείται με απίστευτο ρυθμό και έφτασε γρήγορα πίσω από τους Massa και Heidfeld, οι οποίοι είχαν τη δική τους μάχη για την 5η θέση.
Στους τελευταίους γύρους είδαμε το «ξύπνημα» του Kimi Raikkonen, ο οποίος όταν η πίστα στέγνωσε άρχισε να γράφει τον έναν ταχύτερο γύρο πίσω από τον άλλο και κέρδιζε συνεχώς θέσεις μέχρι να φτάσει στην 9η. Ο Lewis Hamilton δεν μπόρεσε να ακολουθήσει τον ίδιο καταιγιστικό ρυθμό και έμεινε αρκετά πίσω από τον Massa, κινδυνεύοντας μάλιστα στιγμιαία από τον Webber. Τρεις γύρους πριν από το τέλος ο Kazuki Nakajima έκανε το «θαύμα» του και συγκρούστηκε με τον Coulthard, αφήνοντας συντρίμμια στην πίστα, για να κάνει δύσκολη τη ζωή των υπολοίπων στο τέλος.
Πώς γράφεται η ιστορία
Τα απρόοπτα δεν ήρθαν τελικά και ο Sebastian Vettel πέρασε πρώτος τη γραμμή τερματισμού, προσθέτοντας άλλη μία σελίδα στην πλούσια ιστορία της Monza και ανοίγοντας το προσωπικό του βιβλίο των επιτυχιών, σε αυτό που δείχνει ότι θα είναι μια ιδιαίτερα πλούσια καριέρα. Φυσικά, παραλήρημα ενθουσιασμού επικράτησε στην Toro Rosso, την ομάδα που ξεκίνησε ως Minardi και είδε το 2008 το κύπελλο του νικητή να κοσμεί την τροπαιοθήκη της. Πραγματικά πανάξια νίκη για έναν εξαιρετικό οδηγό, που την κέρδισε στα ίσια, κατατροπώνοντας τους αντιπάλους του.
Ο Heikki Kovalainen με τη McLaren πήρε τη 2η θέση, χωρίς όμως να δείξει σε κανένα σημείο του αγώνα ότι θα μπορούσε να διεκδικήσει τη νίκη. Ο Robert Kubica δεν ήταν ιδιαίτερα ταχύς αλλά ήταν αλάνθαστος και η BMW Sauber ακολούθησε πολύ καλή στρατηγική, έτσι ανέβηκε σε άλλο ένα βάθρο φέτος, που το άξιζε απόλυτα. Ακολούθησαν οι Fernando Alonso, Nick Heidfeld, Felipe Massa, Lewis Hamilton και Mark Webber. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στον Lewis Hamilton. Ο Βρετανός της McLaren έκανε έναν από τους καλύτερους αγώνες της καριέρας του και αν ο καιρός ήταν με το μέρος του και η στρατηγική που ακολουθούσε «έβγαινε» θα ήταν σε θέση να πάρει ακόμα και τη νίκη. Ακόμα και χωρίς αυτήν, όμως, ο τρόπος που κινήθηκε σε όλον τον αγώνα, ο ρυθμός του, τα προσπεράσματα και η υπερπροσπάθειά του είναι χαρακτηριστικά ενός πραγματικού πρωταθλητή. Μπράβο του.
Στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Οδηγών ο Lewis Hamilton ελαχιστοποίησε τις απώλειες και διατήρησε την πρωτοπορία έχοντας 78 βαθμούς. Ο Felipe Massa πλησίασε στον 1 βαθμό φτάνοντας στους 77 ενώ ο Robert Kubica αύξησε τη διαφορά του στην 3η θέση καθώς έχει 64 βαθμούς, έναντι 57 του Raikkonen που δεν βαθμολογήθηκε. Στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών η Ferrari είναι μπροστά με 134 βαθμούς αλλά η McLaren έχει φτάσει στους 129 και απειλεί ανοιχτά. Η BMW Sauber ακολουθεί στην 3η θέση με 117 βαθμούς.
Επόμενος αγώνας του πολύ συναρπαστικού φετινού πρωταθλήματος είναι ο νυχτερινός αγώνας της Σιγκαπούρης, που θα διεξαχθεί το 3ήμερο 26-28 Σεπτεμβρίου.