| O Hamilton περνάει εμπρός από την τρακαρισμένη Ferrari του Raikkonen, καθ' οδόν προς την 5η φετινή του νίκη | | | To επίμαχο σημείο του αγώνα, όπου ο Hamilton πηγαίνει ευθεία στο διάδρομο διαφυγής του τελευταίου chicane | | | Μάχη μέχρις εσχάτων... | | | Ο Ηamilton κάνει ένα τετ-α-κέ στη La Source στο 2ο γύρο... | | | ...το οποίο του κόστισε την πρώτη θέση | | | H απόφαση-ρίσκο του Heidfeld να αλλάξει ελαστικά δυο γύρους πριν τον τερματισμό απέδωσε | | | Η επεισοδιακή εκκίνηση, όπου συγκρούστηκαν oι Bourdais-Trulli και Kovalainen-Heidfeld | | | H σύγκρουση Kovalainen-Webber | | | O Βοurdais έκανε όλο τον αγώνα με σπασμένη αεροτομή, αλλά μόλις στον τελευταίο γύρο έχασε την ευκαιρία να ανέβει στο βάθρο | | Οι δυο τελευταίοι γύροι του Grand Prix του Βελγίου… έσβησαν ότι είχε συμβεί στους προηγούμενους 42 με τη βροχή να κάνει την εμφάνισή της στο μεγαλύτερο μέρος της πίστας και τους πρωτοπόρους να παλεύουν για να τερματίσουν στη βρεγμένη πίστα με ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα. Ο Hamilton ήταν ο πιο ψύχραιμος από τους τρεις οδηγούς που είχαν ρεαλιστικές ελπίδες για τη νίκη αλλά και ο πιο γρήγορος στις αντίξοες συνθήκες, σε αντίθεση με τον Kimi Raikkonen, που βρισκόταν επικεφαλής για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα αλλά ήταν εμφανές ότι έχασε την ψυχραιμία του στο τέλος και μαζί με αυτήν, τον έλεγχο της Ferrari, προσκρούοντας στον τοίχο, φέροντας ένα ίσως καταλυτικό χτύπημα στις ελπίδες του για τον τίτλο, ενώ λίγες στιγμές νωρίτερα, όλα έδειχναν ότι θα επέστρεφε στις νίκες έπειτα από πολλούς μήνες... Στην πίστα όπου η McLaren κατέκτησε πριν από 40 χρόνια την πρώτη της νίκη, ο Hamilton έχει ανακηρυχθεί… προσωρινά νικητής, καθώς οι αγωνοδίκες εξετάζουν το πιο αμφιλεγόμενο στιγμιότυπο της ημέρας, εκεί όπου ο Hamilton προσπέρασε τον Raikkonen, στα φρένα για την La Source, με δυο γύρους να απομένουν για την καρό σημαία.
Mε την βροχή να εντείνεται στους τελευταίους τρεις γύρους, ο Raikkonen άρχισε να φρενάρει νωρίτερα, ιδίως στην 8η στροφή, όπως επεσήμανε ο Hamilton, ο οποίος επιτέθηκε στον Φινλανδό στο τελευταίο chicane με τρεις γύρους να απομένουν. Ο Βρετανός φρέναρε πιο αργά από τη Ferrari, έχοντας περάσει λίγο πιο μπροστά, αλλά ο Raikkonen, όντας από την εσωτερική και με μπλοκαρισμένα φρένα, ανέκτησε τη θέση, παίρνοντας την κανονική γραμμή εκεί όπου δε χωράνε δυο μονοθέσια μαζί (όπως είναι φυσικό, στο στρατόπεδο της McLaren διαμαρτύρονται ότι ο οδηγός της Ferrari έσπρωξε εκτός πίστας τον Hamilton). Ο Hamilton αναγκάστηκε να πάρει το διάδρομο διαφυγής και επέστρεψε στην πίστα εμπρός από τη Ferrari, γνωρίζοντας όμως ότι πρέπει να παραδώσει πίσω τη θέση. Ο Hamilton το έκανε, εντούτοις, μόλις ο Raikkonen πέρασε μπροστά, ο Hamilton επιτέθηκε αμέσως, καταφέρνοντας να πάρει την εσωτερική για την La Source, με τον Raikkonen να αντιλαμβάνεται λίγο αργά τις προθέσεις του Βρετανού, ο οποίος τέθηκε και πάλι επικεφαλής. Ο Raikkonen «έσπρωξε» ελαφρά με την εμπρός αεροτομή του στην κορυφή της φουρκέτας την McLaren, αλλά ήταν καθαρά πίσω. Οι δυο τους μάχονταν ακόμα, όταν βγήκαν ταυτόχρονα εκτός πίστας στο ίδιο σημείο, χωρίς να αλλάξει κάτι μεταξύ τους. To ίδιο όμως είχε συμβεί και στον Nico Rosberg, ο οποίος επέστρεψε στην πίστα με επικίνδυνο τρόπο, μπλοκάροντας την αγωνιστική γραμμή. Ο Hamilton αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το χώρο διαφυγής, ο Raikkonen φρέναρε εγκαίρως και παρέμεινε στην πίστα, στριμώχνοντας τη Ferrari σε ένα πολύ μικρό κομμάτι ασφάλτου, αλλά επανακτώντας την πρωτοπορία, για λίγα μόλις δευτερόλεπτα, καθώς στην επόμενη στροφή, υπέπεσε σε ένα λάθος που προκάλεσε το τετ-α-κέ της Ferrari, επιστρέφοντας την πρώτη θέση στον Hamilton. O Raikkonen κατάφερε να μπει και πάλι στην πίστα, εντούτοις χρησιμοποίησε ξανά το χώρο διαφυγής λίγες στροφές αργότερα και πάτησε σε ένα σημείο με πολύ νερό, για να χάσει και πάλι τον έλεγχο της Ferrari, η οποία κατέληξε στον τοίχο με το ρύγχος… Game over για τον Φινλανδό, ο οποίος θολώθηκε ίσως από την ενέργεια του Hamilton, πάλεψε χωρίς καθαρό μυαλό με την ψυχολογία «όλα ή τίποτα» και πέτυχε το δεύτερο… Στη βαθμολογία, πολύ δύσκολα θα καταφέρει να ανακάμψει μέχρι τη Βραζιλία (δεδομένης και της πρόσφατης... έλλειψης φόρμας) και από εκεί που πήγε να γίνει ο ήρωας της ημέρας, κατέληξε, διαπράττοντας περισσότερα λάθη σε ένα γύρο από όσα σε μια σεζόν, στο απόλυτο ναδίρ.
Η –ανεπίτρεπτη για έναν πρωταθλητή, στη διεκδίκηση του δεύτερου τίτλου του... O ίδιος τη δικαιολογεί λέγοντας ότι ήθελε τη νίκη και τίποτα άλλο- απώλεια ψυχραιμίας του Raikkonen προκλήθηκε από την ενέργεια του Hamilton, η οποία δε μπορεί να χαρακτηριστεί απόλυτα δίκαιη, λόγος φυσικά για τον οποίο οι αγωνοδίκες εξετάζουν το συμβάν. Μπορεί ο Βρετανός να έκανε ότι ορίζουν οι κανονισμοί, αλλά το fair play συνιστά ότι θα περιμένεις ίσως μέχρι την επόμενη στροφή για να επιτεθείς ξανά, χωρίς να χρησιμοποιήσεις το πλεονέκτημα που μπορεί να σου έδωσε το γεγονός ότι διένυσες ευθεία ένα chicane…
Ίσως όλα αυτά να μην είχαν συμβεί, αν ο Hamilton δεν είχε κάνει ένα λάθος στο δεύτερο γύρο, χάνοντας την πρώτη θέση, την οποία ο ίδιος εκτιμά ότι θα διατηρούσε μέχρι το τέλος αν δεν το είχε διαπράξει. Έχοντας τεθεί επικεφαλής από την εκκίνηση, μετά την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου, στην προσέγγιση της La Source, στο τελευταίο κατέβασμα, μπλόκαρε ο πίσω άξονας της McLaren, η οποία διέγραψε αμέσως στροφή 180 μοιρών. Ο Βρετανός ξεκίνησε και πάλι, εντούτοις, ο Raikkonen, έχοντας βγει για δεύτερο συνεχόμενο γύρο στο χώρο διαφυγής της πρώτης στροφής για να αποφύγει τον Hamilton, τον έφτασε στην ευθεία που έπεται της Eau Rouge και πέρασε εμπρός, έχοντας ξεκινήσει υπό καλύτερες προϋποθέσεις την περίοδο 23 δλ. με τέρμα γκάζι που οδηγεί στην Les Combes.
O Φινλανδός, είχε βρεθεί δίπλα στην άλλη Ferrari στη La Source μετά την εκκίνηση, αλλά έχοντας φρενάρει πιο αργά, βγήκε στην περιοχή διαφυγής. Την ίδια στιγμή, ο Felipe Massa, προβλέποντας ένα πιο βρεγμένο οδόστρωμα στην Eau Rouge, σήκωσε το πόδι του από το γκάζι και έμεινε ανυπεράσπιστος στην επίθεση του Raikkonen στην ευθεία που ακολουθεί.
Συνεπώς, ο Φινλανδός είχε βρεθεί επικεφαλής στο δεύτερο γύρο, μια θέση που δεν είχε σκοπό να αποχωριστεί εύκολα, αν και δεν είχε τη δυνατότητα να αυξήσει πάρα πολύ τη διαφορά του από τον Hamilton με τους δυο τους να απέχουν μόλις 1 δευτερόλεπτο μεταξύ τους στον πρώτο ανεφοδιασμό. Ο Hamilton όμως κατά την επανείσοδό του στην πίστα βρέθηκε πίσω από τον team mate του, Heikki Kovalainen που μαχόταν με τον Robert Kubica για πιο πίσω θέσεις, χάνοντας πολύτιμο χρόνο. Ο Raikkonen ανεφοδιάστηκε στον επόμενο γύρο και κατάφερε να αυξήσει τη διαφορά του, έχοντας καθαρή πίστα μπροστά του στη συνέχεια. Η διαφορά μεταξύ τους έφτασε και τα 6 δευτερόλεπτα πριν το δεύτερο ανεφοδιασμό, στον οποίο αμφότεροι τοποθέτησαν την πιο σκληρή γόμα της Bridgestone, η οποία έμοιαζε να ταιριάζει περισσότερο στο σασί της McLaren, επιτρέποντας στον Hamilton να πλησιάσει στους επόμενους γύρους τον οδηγό της Ferrari στα δυο δευτερόλεπτα. Παρά το ότι ο Hamilton πίστεψε ότι δεν θα έχει τη δυνατότητα να περάσει εμπρός από τον Raikkonen περίπου 4 γύρους πριν τον τερματισμό, συνέχισε να πιέζει ελπίζοντας στη βροχή, η οποία όπως προαναφέρθηκε, ανέτρεψε τα πάντα.
Ο Massa τους ακολουθούσε καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα από κοντά, εντούτοις όταν οι δυο πρωτοπόροι ανέβαζαν το ρυθμό τους, ο Βραζιλιάνος δεν είχε τη δυνατότητα να τους μιμηθεί… Ο Massa, ήταν, όπως παραδέχθηκε, πολύ επιφυλακτικός με τα βρεγμένα κομμάτια της πίστας στον πρώτο γύρο, όπως ήταν και στους τελευταίους, όπου συμβιβάστηκε με τη δεύτερη θέση (ιδίως έπειτα από την παρακολούθηση της εξόδου του Raikkonen από το πρώτο… τραπέζι) και απλά κατευθύνθηκε πολύ προσεκτικά στην καρό σημαία, 14 δευτερόλεπτα πιο πίσω από τον Hamilton.
To βάθρο συμπλήρωσε, ανέλπιστα, ο Nick Heidfeld, σημειώνοντας ένα πολύ καλό αποτέλεσμα σε μια κρίσιμη για τον ίδιο περίοδο, με την ομάδα του την BMW Sauber να έχει κάνει σαφές ότι θα καθυστερήσει να ανακοινώσει το οδηγικό της δίδυμο για το 2009, καθώς η θέση του Γερμανού να διακυβεύεται. Ο Heidfeld είχε ξεκινήσει καλά τον αγώνα, εντούτοις, ήταν ένα από τα θύματα του χάους της εκκίνησης, όπου ο Sebastien Bourdais προσέκρουσε στο πίσω μέρος του Jarno Trulli που με μια εκπληκτική εκκίνηση είχε πεταχτεί στις πρώτες θέσεις, για να βρεθεί πίσω από τις Ferrari. O Iταλός έχασε τον έλεγχο της Toyota από το χτύπημα και αναγκάστηκε να ανοίξει τη γραμμή του, χρησιμοποιώντας και αυτός το χώρο διαφυγής και αναγκάζοντας παράλληλα πολλούς άλλους οδηγούς να τον μιμηθούν. Ένας από αυτούς ήταν και ο Heikki Kovalainen, ο οποίος έκανε την χειρότερη εκκίνηση από όλους αλλά και έναν πολύ κακό αγώνα, καθώς παρά το ότι στη συνέχεια πραγματοποίησε πολλά –και εντυπωσιακά- προσπεράσματα, συγκρούστηκε με τον Mark Webber, κάτι που του εξασφάλισε ποινή διέλευσης από το pit lane και ενώ είχε επανέλθει στη βαθμολογούμενη οκτάδα, δεν κατάφερε να τερματίσει, παρκάροντας τη McLaren μόλις ένα γύρο πριν τον τερματισμό...
Ο Φινλανδός χτύπησε τον Heidfeld στη La Source και αμφότεροι έχασαν αρκετές θέσεις έπειτα από αυτό. Με τον αγώνα του να έχει συμβιβαστεί, ο Γερμανός όταν είδε τις πρώτες ψιχάλες, στους τελευταίους γύρους, αποφάσισε να ρισκάρει και να μπει στα pits για να τοποθετήσει στο μονοθέσιό του ελαστικά βροχής (με την ομάδα να τον ρωτάει ξανά αν είναι σίγουρος για την απόφασή του), κάτι που από τους κορυφαίους συνδυασμούς, μονάχα ο Fernando Alonso επέλεξε να κάνει. Η απόφαση του Heidfeld αποδείχθηκε ορθή, καθώς ο Γερμανός κατάφερε να προσπεράσει αμέτρητα μονοθέσια σα σταματημένα, από την εξωτερική στον τελευταίο γύρο, για να κόψει το νήμα 3ος, εμπρός από τον Fernando Alonso που είχε περάσει ολόκληρο τον αγώνα στην 4η θέση, την οποία αναγκάστηκε να ανακτήσει μετά την μετάβαση στα ελαστικά βροχής, κόβωντας το νήμα 1 δέκατο του δευτερολέπτου εμπρός από τον Sebastian Vettel.
Μεγάλος χαμένος των τελευταίων γύρων ήταν ο Sebastien Bourdais, ο οποίος (με τραυματισμένη εμπρός αεροτομή από την επαφή στον πρώτο γύρο με τον Trulli) είχε κάνει έναν πολύ καλό αγώνα, παραμένοντας 5ος στην πλειονότητα των γύρων (έπειτα και από την καθυστέρηση των μηχανικών της BMW Sauber στο δεύτερο ανεφοδιασμό του Kubica, που κόστισε στον Πολωνό 3 θέσεις, καθώς η αντλία καυσίμου δεν κούμπωνε στο μονοθέσιό του) και ανεβαίνοντας στην τρίτη θέση στον προτελευταίο. Ο Γάλλος όμως έκανε ένα λάθος στο ολισθηρό οδόστρωμα μόλις στον τελευταίο γύρο, επιτρέποντας πέραν από τους Heidfeld και Alonso και στον team mate του, Sebastian Vettel (ο οποίος δεν είχε την ιδανικότερη των στρατηγικών σε αυτό τον αγώνα) αλλά και τον Robert Kubica να περάσουν μπροστά του πριν την καρό σημαία, την οποία είδε εντέλει 7ος.
Τη βαθμολογούμενη οκτάδα συμπλήρωσε ο Timo Glock, ένας από τους λίγους οδηγούς που ακολούθησαν στρατηγική ενός pit stop, η οποία δεν αποδείχθηκε αποτελεσματική και ακόμη ένας ο οποίος έκανε την μετάβαση στα ελαστικά βροχής, για να προσπεράσει στην τελευταία στροφή τον Mark Webber. Εντούτοις, το σημείο αυτό βρισκόταν υπό το καθεστώς κίτρινης σημαίας, που σημαίνει ότι απαγορεύονται τα προσπεράσματα. Συνεπώς, ο Γερμανός οδηγός της Toyota δέχθηκε ποινή 25 δευτερολέπτων, που τον έριξε εκτός βαθμολογούμενης οκτάδας, χαρίζοντας τον 1 βαθμός της 8ης θέσης στον Webber.
|