Για αυτό τον αγώνα και για τους επόμενους η FIA ξεκίνησε μια απαγόρευση. Αυτή της διαφορετικής χαρτογράφησης του κινητήρα. Στις κατατακτήριες τρέχουν με μια ακραία χαρτογράφηση, που προσφέρει αρκετά πλεονεκτήματα: βοηθάει στην αεροδυναμική καθώς στέλνει περισσότερα καυσαέρια στο blown diffuser αλλά επίσης έχει αυξημένη κατανάλωση καυσίμου για να ανεβάζει την απόδοση. Πριν από τον αγώνα οι ομάδες αλλάζουν αυτήν τη χαρτογράφηση σε μια πιο «φυσιολογική», την οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν στον αγώνα χωρίς να υπάρχει κίνδυνος προβλημάτων αξιοπιστίας. Πλέον, δεν θα μπορούν να το κάνουν αυτό, καθώς θα είναι υποχρεωμένες να ξεκινήσουν τον αγώνα με τη χαρτογράφηση που θα έχουν στις κατατακτήριες. Ωστόσο έχουν το δικαίωμα να πραγματοποιήσουν αλλαγή στο πρώτο pit stop, κάτι όμως που προϋποθέτει σύνδεση του μονοθεσίου με φορητό υπολογιστή, δηλαδή δαπάνη πολύτιμου χρόνου στα pit.
Αυτό θα φέρει σε δύσκολη θέση μερικές ομάδες που στηριζόταν σε αυτό, μιας και η απόφαση πάρθηκε σχετικά γρήγορα και δεν ξέρουμε πόσο πρόλαβαν να αντιδράσουν.
Αν ισχύουν τα παραπάνω περιμένω την McLaren να είναι πολύ δυνατή σε σχέση με την RedBull για τον λόγο οτι σε συνθήκες αγώνα ήταν στα ίσα αλλά και σε μερικές περιπτώσεις ακόμα πιο δυνατή σαν αυτή του Καναδά.
Η Ferrari μας λεει οτι έχει βρεί την δύναμη να κινηγήσει ακόμα και την νίκη σε αυτό τον αγώνα δια στόματος Alonso.
Η Lotus Renault έρχεται με αναβαθμήσεις αλλά και η Mercedes δήλωσε οτι βρίσκει σιγά σιγά τον δρόμο της...
DRS
Και σε αυτό τον αγώνα θα έχουμε διπλή ζώνη DRS , όχι στην ευθεία εκίνησης αλλά στις δύο πίσω ευθείες της πίστας.ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Η Pirelli και σε αυτόν τον αγώνα θα φέρει γόμες ένα βήμα πιο σκληρές από το Μονακό και τον Καναδά. Για πρώτη φορά φέτος θα δούμε τη μεσαία γόμα, η οποία ξεχωρίζει από τα γράμματα στο πλάι που είναι βαμμένα σε λευκό χρώμα. Οι ομάδες είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν αυτήν τη γόμα στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του GP Καναδά και έχουν σχηματίσει μια πρώτη γνώμη για τα χαρακτηριστικά της. Η άλλη διαθέσιμη γόμα θα είναι η μαλακή, με τη γνωστό κίτρινο χρώμα στο πλάι.Η ΠΙΣΤΑ
Μήκος πίστας: 5.440 μ.
Γύροι: 57
Συνολική απόσταση: 310,080 χλμ.
Ρεκόρ πίστας (σε αγώνα): -
Ιστοσελίδα: www.valenciastreetcircuit.com
Γύροι: 57
Συνολική απόσταση: 310,080 χλμ.
Ρεκόρ πίστας (σε αγώνα): -
Ιστοσελίδα: www.valenciastreetcircuit.com
TAYTOTHTA
Όταν το μεγάλο αφεντικό, ο Bernie Ecclestone, είχε επισκεφτεί την πίστα Ricardo Tormo δεν είχε μείνει ενθουσιασμένος από τις περιορισμένες δυνατότητές της. Εντούτοις, όταν οι άνθρωποι που τον είχαν προσκαλέσει εκεί τον έβγαλαν για δείπνο στη μαρίνα Juan Carlos I της πόλης, η οποία είχε αναδιαμορφωθεί προσφάτως για τη διοργάνωση του America’s Cup (τον πιο διάσημο ιστιοπλοϊκό αγώνα του κόσμου) του 2007, ο δαιμόνιος Βρετανός επιχειρηματίας οραματίστηκε τη διεξαγωγή ενός παραθαλάσσιου αγώνα. Οι Ισπανοί ανέλαβαν να πραγματοποιήσουν το όραμα του Ecclestone και η επιστροφή του Ευρωπαϊκού Grand Prix στην Ισπανία (και η παραμονή του εκεί για 7 έτη), είναι πλέον γεγονός. Η διαμόρφωση των χώρων για κατασκευή του «ισπανικού Μονακό» κόστισε 80 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία οι ιθύνοντες πιστεύουν ότι θα αποσβεστούν σχεδόν άμεσα, καθώς περιμένουν κέρδη 70 εκατομμυρίων από τον πρώτο κιόλας αγώνα. Η διαμόρφωση της μαρίνας συμπεριέλαβε και την κατασκευή μιας γέφυρας, από την οποία θα διέρχονται τα μονοθέσια, τα οποία οι προνομιούχοι θα μπορούν να παρακολουθούν από τα γιωτ τους και από τις δυο πλευρές, παρέχοντας παράλληλα και μερικά μοναδικά τηλεοπτικά πλάνα!
Ξεχωριστό χαρακτήρα προσδίδουν και τα γκαράζ των ομάδων, τα tinglados, τα οποία είναι παλιά ψαράδικα που δεν χρησιμοποιούνταν. Οι Ισπανοί αποφάσισαν να τα διατηρήσουν ανέπαφα, διαμορφώνοντας το εσωτερικό τους κατάλληλα, έτσι ώστε να πληρούν τις ανάγκες των ομάδων. Η χωρητικότητα της πίστας όσον αφορά τους θεατές αγγίζει τους 112.000, ενώ η περιοχή θα παραμείνει κλειστή για 11 ημέρες, για λόγους ασφάλειας.
Η χάραξη της μήκους 5,4 χλμ. πίστας θυμίζει έντονα… πάπια, το οποίο είναι και το χαϊδευτικό όνομα με το οποίο το αποκαλούν οι ιθύνοντες του εγχειρήματος. Παρουσιάζει 25 στροφές (14 δεξιές, 11 αριστερές, μεταξύ των οποίων πολλές με τυφλή είσοδο) και τα έχει… όλα! Μεγάλες ευθείες, αργά chicane και φουρκέτες, γρήγορες, προκλητικές (οδηγικά) στροφές, ευκαιρίες για προσπεράσματα (με μέγιστο πλάτος 14 μέτρα). Με την μέση ωριαία ταχύτητα να αγγίζει τα 201 χ.α.ώ (και τη μέγιστη να ξεπερνάει τα 320), η Βαλένθια θα είναι από τις ταχύτερες πίστες του καλανταριού και οι χρόνοι στο γύρο αναμένεται να κυμαίνονται στην περιοχή του 1:37. Όσον αφορά το στήσιμο του μονοθεσίου, κάποιοι το χαρακτηρίζουν παρόμοιο με τον Καναδά, λόγω της υπέρμετρης φθοράς που αναμένεται να προκαλεί στα συστήματα πέδησης και της καλής πρόσφυσης που απαιτείται στην έξοδο των αργών στροφών, εντούτοις τα επίπεδα παραγωγής αρνητικής άντωσης αναμένεται να κυμαίνονται στην (χαμηλή) περιοχή της πίστας του Μπαχρέιν. Τα kerb είναι ιδιαίτερα χαμηλά και πιθανότατα θα επιτρέπουν στους οδηγούς να ακολουθούν αγωνιστικές γραμμές όπου το μεγαλύτερο μέρος του μονοθεσίου να περνάει επάνω από αυτά. Λόγω της μηδαμινής –αγωνιστικής- χρήσης της, η άσφαλτος αναμένεται να είναι ιδιαίτερα ακάθαρτη στην αρχή του τριημέρου και να εξελιχθεί κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, αλλά η τραχεία υφή της προβλέπεται να παράγει ικανοποιητικές τιμές πρόσφυσης. Οι αυξημένες θερμοκρασίες που επικρατούν στην περιοχή τον Αύγουστο αναμένεται να δυσκολέψουν το έργο των –μαλακών- ελαστικών, τα οποία ίσως παρουσιάζουν graining στο τελευταίο τμήμα της πίστας. Η στροφή 10 έχει χαρακτηριστεί ως η πιο σημαντική, καθώς οδηγεί στην πιο μεγάλη ευθεία της πίστας. Η γέφυρα, που βρίσκεται μεταξύ των στροφών 9 και 10 αποτελεί το πιο στενό σημείο της πίστας, όπου αν γίνει ατύχημα πιθανότατα θα πρέπει να σταματήσει ο αγώνας, καθώς η απομάκρυνση ακινητοποιημένων μονοθεσίων θα είναι δυνατή μονάχα με φορτηγά που θα πρέπει να εισέλθουν στην πίστα. Στη γέφυρα, κατά τη διάρκεια του αγώνα Formula 3 παρουσιάστηκαν προβλήματα με την άσφαλτο και αν τα πράγματα δεν έχουν βελτιωθεί, η κατάσταση αυτή αναμένεται να επαναληφθεί (σε μεγαλύτερο βαθμό φυσικά) και στο Grand Prix της Formula 1. Λόγω των αρκετών και μεγάλων χώρων διαφυγής, οι πιλότοι κρίνουν ότι η πίστα κλίνει περισσότερο σε μια μόνιμη παρά σε ένα σιρκουί πόλης.
Europe Grand Prix -Προηγούμενοι Νικητες
Year | Track | Winner | Team | Engine |
---|---|---|---|---|
2010 | Valencia | Sebastian Vettel | Red Bull | Renault |
2009 | Valencia | Rubens Barrichello | Brawn GP | Mercedes |
2008 | Valencia | Felipe Massa | Ferrari | Ferrari |
2007 | Nurburgring | Fernando Alonso | McLaren | Mercedes |
2006 | Nurburgring | Michael Schumacher | Ferrari | Ferrari |
2005 | Nurburgring | Fernando Alonso | Renault | Renault |
2004 | Nurburgring | Michael Schumacher | Ferrari | Ferrari |
2003 | Nurburgring | Ralf Schumacher | Williams | BMW |
2002 | Nurburgring | Rubens Barrichello | Ferrari | Ferrari |
2001 | Nurburgring | Michael Schumacher | Ferrari | Ferrari |
2000 | Nurburgring | Michael Schumacher | Ferrari | Ferrari |
1999 | Nurburgring | Johnny Herbert | Stewart | Ford |
1997 | Jerez | Mika Häkkinen | McLaren-Mercedes | Mercedes |
1996 | Nurburgring | Jacques Villeneuve | Williams | Renault |
1995 | Nurburgring | Michael Schumacher | Benetton | Renault |
1994 | Jerez | Michael Schumacher | Benetton | Ford |
1993 | Donington Park | Ayrton Senna | McLaren | Ford |
1985 | Brands Hatch | Nigel Mansell | Williams | Honda |
1984 | Nurburgring | Alain Prost | McLaren | TAG |
1983 | Brands Hatch | Nelson Piquet | Brabham | BMW |