Ακόμα μια ..καινοτομία που θα έχουμε φέτος θα είναι και η διπλή ζώνη DRS, δηλ. σε δύο ευθείες θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις κινούμενες πίσω πτέρυγες.
Σε αυτή την πίστα η McLaren πάει καλά παραδοσιακά και είναι μια ευκαιρία να ξεπεράσει την Red Bull. Αλλά και η Ferrari δήλωσε οτι εδώ θα έχει αρκετές αναβαθμήσεις, όπως και η Lotus Renault. Η Mercedes θα συνεχίσει την ανοδική της πορεία?
Από τους τραυματισμένους οδηγούς του προηγούμενου Perez & Petrov μέχρι στηγμής έχει ανακοινωθεί η επιστροφή του Perez και αναμένουμε και αυτή του Petrov.
H ΠΙΣΤΑ
Μήκος πίστας: 4,361 χλμ.
Γύροι: 70
Συνολική απόσταση: 305,270 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:13.622 (Rubens Barrichello, Ferrari, 2004)
Iστοσελίδα: www.grandprix.ca
TAYTOTHTAΓύροι: 70
Συνολική απόσταση: 305,270 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:13.622 (Rubens Barrichello, Ferrari, 2004)
Iστοσελίδα: www.grandprix.ca
Το Κανδικό Grand Prix αποτελεί μέρος τους καλανταριού της Formula 1 από το 1967. Λόγω της αντιπαλότητας των Γαλλοκαναδών με το μέρος του πληθυσμού της χώρας που έχει ως επίσημη γλώσσα τα αγγλικά, ο τόπος διεξαγωγής του αγώνα εναλασσόταν μεταξύ του Mosport και του Mont-Tremblant μέχρι το 1970, όταν αποφασίστηκε ότι η «γαλλική» πίστα ήταν πολύ επικίνδυνη και το Mosport ανακηρύχθηκε νικητής της διαμάχης, φιλοξενώντας τον αγώνα μέχρι το 1977. Εκείνη τη σεζόν έκανε το ντεμπούτο του στη Formula 1 o Gilles Villeneuve και οι Γαλλοκαναδοί, ενθουσιασμένοι από την άμεση επιτυχία που απόλαυσε ο συμπατριώτης τους (καθώς για το δεύτερο μόλις αγώνα της καριέρας του ο Enzo Ferrari τον κάλεσε στην ομάδα του) αποφάσισαν ότι πρέπει να ανακτήσουν τον αγώνα. Το ενδεχόμενο κατασκευής μιας καινούριας πίστας αποκλείστηκε αμέσως ως ασύμφορο και εντέλει επελέγη το τεχνητό νησί του Notre Dame λίγο έξω από το Μόντρεαλ για να φιλοξενήσει το γεγονός. Το Ile Notre Dame είχε κατασκευαστεί το 1967 και το 1976 φιλοξένησε τους κωπηλατικούς αγώνες των Ολυμπιακών Αγώνων που διοργάνωσε εκείνη τη χρονιά ο Καναδάς, ενώ έπειτα μετετράπη σε δημόσιο πάρκο. Οι αρχές της πόλης επένδυσαν 2 εκατομμύρια δολάρια για την ανακατασκευή και την ένωση των δρόμων του νησιού, οδηγώντας στη δημιουργία της πίστας (την οποία σχεδίασε ο Roger Peart) που φιλοξένησε το Καναδικό Grand Prix στις 8 Οκτωβρίου 1978 και συνεχίζει να το κάνει μέχρι σήμερα. Μάλιστα, ο τοπικός ήρωας, Gilles Villeneuve κατάφερε σε αυτό τον αγώνα να σημειώσει την πρώτη νίκη της καριέρας του, εμπρός από ένα εκστασιασμένο κοινό! Ο αγώνας του 1982 ήταν θλιβερός όχι μόνο λόγω της απώλειας του Villeneuve ένα μόλις μήνα πριν (προς τιμή του οποίου η πίστα πήρε το όνομά του) αλλά και λόγω του θανάτου του Riccardo Paletti μέτρα μετά την εκκίνηση… Το Grand Prix πλήττεται πολύ συχνά από βροχή, γεγονός που οδηγεί αρκετά συχνά σε απρόβλεπτα αποτελέσματα. Επίσης πρόκειται για τη μόνη πίστα που φιλοξενεί αγώνες Formula 1 και CART με την ίδια χάραξη.
Η χάραξη της πίστας του Μόντρεαλ, η οποία ουσιαστικά αποτελείται από πολλές μεγάλες ευθείες ενωμένες με αργές στροφές, καταπονεί ιδιαίτερα τα φρένα τα οποία τέσσερις φορές στο γύρο έχουν την αποστολή να επιβραδύνουν το μονοθέσιο από τα 300+ χ.α.ώ. Το γεγονός αυτό ανάγει σε ύψιστο πρόβλημα τη φθορά των δίσκων οι οποίοι στον Καναδά υποβάλλονται στις μεγαλύτερες πιέσεις του Πρωταθλήματος. Για τη σωστή ψύξη των συστημάτων πέδησης, οι ομάδες διαμορφώνουν όσο το δυνατό μεγαλύτερα ανοίγματα στους αεραγωγούς των φρένων. Λόγω των τεράστιων ευθειών, η επίτευξη της όσο το δυνατό υψηλότερης τελικής ταχύτητας αποτελεί κρίσιμο παράγοντα και για αυτό το λόγο οι ομάδες αγωνίζονται με αεροδυναμικά πακέτα χαμηλής παραγωγής κάθετης δύναμης, ενώ επικεντρώνονται πολύ στη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης με την εφαρμογή ειδικών πτερυγίων τα οποία χρησιμοποιούνται και στην Ινδιανάπολη. Οι χαμηλές τιμές κάθετης δύναμης οδηγούν στην πιο «χαλαρή» απόκριση του μονοθεσίου, γεγονός που αποδεικνύεται κρίσιμος παράγοντας στα βίαια φρεναρίσματα, καθώς ο πιλότος πρέπει να εμπιστεύεται το μονοθέσιό του για να πιέσει στο όριο και για να γίνει αυτό θα πρέπει να έχει πετύχει το ιδανικό στήσιμο που θα παρέχει σταθερότητα στα βίαια φρεναρίσματα χωρίς υποστροφή στις χαμηλές ταχύτητες. Οι υψηλές τελικές ταχύτητες υποβάλλουν τους κινητήρες σε ιδιαίτερες πιέσεις στην υψηλότερη περιοχή στροφών, ενώ δύσκολη είναι και η ρύθμιση των σχέσεων στο κιβώτιο (όπου ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στην 7η ταχύτητα) καθώς απαιτείται παράλληλα και καλή καμπύλη ροπής κατά την έξοδο από τις αργές στροφές. Τα ελαστικά δεν υπόκεινται σε υψηλές πιέσεις λόγω της απουσίας γρήγορων στροφών και το λείο οδόστρωμα των δημόσιων δρόμων επιτρέπουν την επιλογή μαλακών γομών. Λόγω της σπάνιας χρήσης της πίστας τα επίπεδα πρόσφυσης είναι αρκετά χαμηλά και φυσικά τείνουν να αυξάνονται κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, καθώς η αγωνιστική γραμμή στρώνεται με λάστιχο.
Το πιο προκλητικό σημείο της πίστας για τους πιλότους είναι φυσικά ο «τοίχος των Πρωταθλητών» στην εξωτερική του τελευταίου chicane ο οποίος είναι πάντοτε έτοιμος να τιμωρήσει ακόμη και το πιο μικρό λάθος σε αυτό το σημείο... Ο τοίχος αυτός ονομάστηκε έτσι από το Grand Prix του 1999, όπου προσέκρουσαν σε αυτόν οι Michael Schumacher, Jacques Villeneuve και Damon Hill.
Προηγούμενοι Νικητές
Year | Track | Winner | Team | Engine |
---|---|---|---|---|
2010 | Circuit Gilles Villeneuve | Lewis Hamilton | McLaren | Mercedes |
2008 | Circuit Gilles Villeneuve | Robert Kubica | BMW Sauber | BMW |
2007 | Circuit Gilles Villeneuve | Lewis Hamilton | McLaren | Mercedes |
2006 | Circuit Gilles Villeneuve | Fernando Alonso | Renault | Renault |
2005 | Circuit Gilles Villeneuve | Kimi Räikkönen | McLaren | Mercedes |
2004 | Circuit Gilles Villeneuve | Michael Schumacher | Ferrari | Ferrari |
2003 | Circuit Gilles Villeneuve | Michael Schumacher | Ferrari | Ferrari |
2002 | Circuit Gilles Villeneuve | Michael Schumacher | Ferrari | Ferrari |
2001 | Circuit Gilles Villeneuve | Ralf Schumacher | Williams | BMW |
2000 | Circuit Gilles Villeneuve | Michael Schumacher | Ferrari | Ferrari |
1999 | Circuit Gilles Villeneuve | Mika Häkkinen | McLaren | Mercedes |
1998 | Circuit Gilles Villeneuve | Michael Schumacher | Ferrari | Ferrari |
1997 | Circuit Gilles Villeneuve | Michael Schumacher | Ferrari | Ferrari |
1996 | Circuit Gilles Villeneuve | Damon Hill | Williams | Renault |
1995 | Circuit Gilles Villeneuve | Jean Alesi | Ferrari | Ferrari |
1994 | Circuit Gilles Villeneuve | Michael Schumacher | Benetton | Ford |
1993 | Circuit Gilles Villeneuve | Alain Prost | Williams | Renault |
1992 | Circuit Gilles Villeneuve | Gerhard Berger | McLaren | Honda |
1991 | Circuit Gilles Villeneuve | Nelson Piquet | Benetton | Ford |
1990 | Circuit Gilles Villeneuve | Ayrton Senna | McLaren | Honda |
1989 | Circuit Gilles Villeneuve | Thierry Boutsen | Williams | Renault |
1988 | Circuit Gilles Villeneuve | Ayrton Senna | McLaren | Honda |
1986 | Circuit Gilles Villeneuve | Nigel Mansell | Williams | Honda |
1985 | Circuit Gilles Villeneuve | Michele Alboreto | Ferrari | Ferrari |
1984 | Circuit Gilles Villeneuve | Nelson Piquet | Brabham | BMW |
1983 | Circuit Gilles Villeneuve | René Arnoux | Ferrari | Ferrari |
1982 | Circuit Gilles Villeneuve | Nelson Piquet | Brabham | BMW |
1981 | Circuit Île Notre-Dame | Jacques Laffite | Ligier | Matra |
1980 | Circuit Île Notre-Dame | Alan Jones | Williams | Ford |
1979 | Circuit Île Notre-Dame | Alan Jones | Williams | Ford |
1978 | Circuit Île Notre-Dame | Gilles Villeneuve | Ferrari | Ferrari |
1977 | Mosport Park | Jody Scheckter | Wolf | Ford |
1976 | Mosport Park | James Hunt | McLaren | Ford |
1974 | Mosport Park | Emerson Fittipaldi | McLaren | Ford |
1973 | Mosport Park | Peter Revson | McLaren | Ford |
1972 | Mosport Park | Jackie Stewart | Tyrrell | Ford |
1971 | Mosport Park | Jackie Stewart | Tyrrell | Ford |
1970 | Mont-Tremblant | Jacky Ickx | Ferrari | Ferrari |
1969 | Mosport Park | Jacky Ickx | Brabham | Ford |
1968 | Mont-Tremblant | Denny Hulme | McLaren | Ford |
1967 | Mosport Park | Jack Brabham | Brabham | Repco |
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΑ
Παρασκευή 10 Ιουνίου 17:00. - 18:30
21:00 - 22:30
Σάββατο 11 Ιουνίου 17:00 - 18:00
ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ
Σάββατο 11 Ιουνίου 20:00
ΑΓΩΝΑΣ
Κυριακή 12 Ιουνίου 20:00