Το πιο τρελό σενάριο που θα μπορούσε να φανταστεί κανείς για το κλείσιμο του φετινού πρωταθλήματος διαδραματίστηκε στη Βραζιλία, με τον τίτλο να αλλάζει χέρια τρεις φορές στους τελευταίους δυο γύρους! Η βροχή που άρχισε να πέφτει 7 γύρους πριν το τέλος ανάγκασε σχεδόν όλους τους οδηγούς να μπουν στα pits για να μεταβούν σε ελαστικά βροχής. Μέχρι τότε, ο τίτλος του Ηamilton φαινόταν να είναι ασφαλής, καθώς ο 23χρονος Βρετανός (ο νεότερος πρωταθλητής της ιστορίας πλέον) βρισκόταν στην 4η θέση, αν και υπό την πίεση της Τoro Rosso-Ferrari του Vettel. Ακόμη και αν περνούσε εμπρός ο Γερμανός, όμως ο Hamilton δε θα είχε πρόβλημα, καθώς χρειαζόταν την 5η θέση για να εξασφαλίσει τον τίτλο. Ωστόσο, ο Timo Glock δεν μπήκε στα pits για να αλλάξει ελαστικά και όταν ο Vettel προσπέρασε τον Hamilton, τον έριξε στην 6η θέση. Για 1,5 γύρο όλα έδειχναν ότι είχαν λήξει για τον Βρετανό, ωστόσο ο Glock, επιβραδύνοντας στα τελευταία μέτρα, με ελαστικά για στεγνό στο ολοένα και πιο βρεγμένο οδόστρωμα, άλλαξε όλα τα δεδομένα, καθώς έπεσε από την 4η στην 6η θέση, σαν να το έκανε επίτηδες για να ευνοήσει το Βρετανό… Ο Massa έκανε αυτό που έπρεπε να κάνει, κυριαρχώντας τον αγώνα, ωστόσο ήταν ένας από τους πιο θλιμμένους νικητές της ιστορίας, μη μπορώντας να συγκρατήσει τα δάκρυά του… Σκηνές απείρου κάλους εκτυλίχθηκαν όταν αμέσως μετά τον τερματισμό, οι οικογένειες αμφότερων των διεκδικητών ξέσπασαν σε πανηγυρισμούς με τους συγγενείς του Massa να αντιλαμβάνονται μονάχα μετά από λίγες στιγμές τι είχε συμβεί στα τελευταία μέτρα… Επρόκειτο για το πιο δραματικό τέλος σε πρωτάθλημα των τελευταίων 3 δεκαετιών και ίσως ολόκληρης της ιστορίας, αν σκεφτεί κανείς τις εναλλαγές που συνέβησαν στα τελευταία 8 χιλιόμετρα του αγώνα! Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ο τίτλος κρίθηκε στον 1 βαθμό, με το βάθρο να αποτελείται από ακριβώς τους ίδιους οδηγούς, με τον περυσινό αγώνα στη Βραζιλία, δηλαδή τους Massa, Raikkonen, Alonso, αν και η Ferrari δε σημείωσε το 1-2 φέτος, καθώς ο Iσπανός κατάφερε με μια έξυπνη στρατηγική απόφαση στους πρώτους γύρους να τερματίσει ανάμεσά τους. Πρόκειται για την πρώτη φορά από το 1999 που η McLaren κατακτά το πρωτάθλημα οδηγών, ενώ η Ferrari κατέκτησε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά αυτό των κατασκευαστών. Ο Hamilton έγινε ο 13ος πρωταθλητής της Μ. Βρετανίας και ο πρώτος από το 1996, που ο Damon Hill κατέκτησε τον τίτλο. Ο καιρός, όπως και οι Vettel και Glock έπαιξε το ρόλο του. Μόλις πέντε λεπτά πριν την εκκίνηση, μια σύντομη αλλά πολύ δυνατή μπόρα ανάγκασε την καθυστέρηση της εκκίνησης κατά 10 λεπτά, καθώς και όλους τους οδηγούς να εκκινήσουν με ελαστικά για βρεγμένο. Ο David Coulthard έληξε την καριέρα του με ένα ατύχημα στα πρώτα 200 μέτρα, όταν έχασε τον έλεγχο της Red Bull του στην πρώτη στροφή και συγκρούστηκε με τον Kazuki Nakajima (ο οποίος όμως κατάφερε να συνεχίσει), ενώ λίγες στροφές αργότερα και ο Nelsinho Piquet έληξε τη σεζόν του με ένα ατύχημα. Τα συμβάντα αυτά επέβαλαν την άμεση παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφάλειας, με τον Massa να είναι επικεφαλής, και τους Trulli, Raikkonen, Hamilton, Vettel, Alonso και Kovalainen να τον ακολουθούν, καθώς ο Φινλανδός οδηγός της McLaren, στην προσπάθειά του να προστατεύσει τον team mate του από τις επιθέσεις των υπολοίπων στα φρένα για την πρώτη στροφή, δεν είχε την ιδανική γραμμή στη δεύτερη και έγινε εύκολη λεία για την Renault και την Toro Rosso. Όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας επέστρεψε στα pits, o Kovalainen προσπέρασε τον Alonso, ωστόσο ο Ισπανός βρήκε τον τρόπο να περάσει και πάλι εμπρός από τη McLaren. Μέχρι τον 7ο γύρο η πίστα είχε αρχίσει να στεγνώνει και οι τολμηροί μετέβησαν στα ελαστικά για στεγνό. Από ότι φάνηκε, ο ιδανικός γύρος για τη μετάβαση ήταν ο 9ος, καθώς οι Vettel και Alonso που μπήκαν σε αυτόν κατάφεραν να περάσουν εμπρός από τους Trulli και Raikkonen που εισήλθαν στα pits δυο γύρους αργότερα (μαζί με τον Hamilton), ενώ ο Massa πρόλαβε μόλις να επιστρέψει στην πίστα εμπρός από την Toro Rosso του Γερμανού. Ο Raikkonen κατάφερε να προσπεράσει τον Trulli, αμέσως, ενώ λίγους γύρους αργότερα και ο Hamilton (που στο μεταξύ είχε πέσει 7ος) μιμήθηκε το παράδειγμα του Φινλανδού, προσπερνώντας την Toyota, η οποία έχασε άλλες δυο θέσεις έπειτα από ένα μεγάλο γλίστρημα στον βρεγμένο, ακόμα, ασφαλτοτάπητα. Τέσσερις γύρους αργότερα ο Βρετανός προσπέρασε και τον Fisichella για να τοποθετηθεί και πάλι στη θέση που του εξασφάλιζε τον τίτλο: την 5η. Στο μεταξύ, λόγω ελαφρύτερου φορτίου καυσίμου (καθώς βρισκόταν σε στρατηγική δυο ανεφοδιασμών), ο Vettel είχε τη δυνατότητα να πιέσει τον Massa, χωρίς όμως να καταφέρει να τον προσπεράσει. Ο Γερμανός, έπειτα από το δεύτερο ανεφοδιασμό του επέστρεψε στην πίστα 5ος, πίσω από τον Hamilton αλλά είχε το ρυθμό πλησιάσει τη McLaren και να την πιέσει, μέχρι η βροχή να κάνει την επανεμφάνισή της και να εκτυλιχθούν τα απίστευτα που περιγράφηκαν στην αρχή.
|
Euro NCAP: Κανένα αστέρι στο Fiat Punto
Πριν από 6 χρόνια