| Mε 7 βαθμούς διαφορά θα κατευθυνθεί προς τον τελευταίο αγώνα της σεζόν ο Hamilton έπειτα από τη σημερινή του νίκη | | | Οι Ferrari δε μπορούσαν να πλησιάσουν το ρυθμό της McLaren του Hamilton στην Κίνα | | | Άτυχος ήταν ο Kovalainen στο σημερινό αγώνα | | | To προσπέρασμα του Alonso επί του Kovalainen | |
O Lewis Hamilton μετέτρεψε την pole position του σε νίκη στην Κίνα, χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία, αφού οι δυο Ferrari που τον ακολούθησαν στους 56 γύρους του αγώνα δεν είχαν ποτέ την δυνατότητα να του ασκήσουν πίεση. Συνεπώς, ο Βρετανός αύξησε στους 7 βαθμούς τη διαφορά του στο πρωτάθλημα από τον Felipe Massa, ο οποίος τερμάτισε δεύτερος (αφότου ο Kimi Raikkonen του παραχώρησε τη θέση του 6 γύρους πριν τον τερματισμό), καθ’ οδόν προς τον τελευταίο αγώνα της σεζόν και θα πρέπει να συμβούν πολλά απρόβλεπτα στη Βραζιλία για να χάσει το φετινό πρωτάθλημα. Στην 4η θέση τερμάτισε ο και πάλι πολύ καλός Fernando Alonso, εμπρός από τις δυο BMW Sauber. Με την 6η θέση στην οποία τερμάτισε, ο Robert Kubica έχασε και μαθηματικά την ευκαιρία να διεκδικήσει τον τίτλο. Τη βαθμολογούμενη οκτάδα συμπλήρωσαν οι Timo Glock και Nelsinho Piquet. Η Ferrari απομακρύνθηκε περαιτέρω στo πρωτάθλημα κατασκευαστών, καθώς ο Heikki Kovalainen είχε έναν δύσκολο αγώνα, με μια αστοχία ελαστικού να τον ρίχνει στις πιο πίσω θέσεις και στη συνέχεια να είναι αναγκασμένος να παρκάρει τη McLaren του στα pits λόγω τεχνικού προβλήματος.
Hamilton και McLaren, παρά τις δηλώσεις τους ότι θα είναι συντηρητικοί στην προσέγγιση των τελευταίων αγώνων, είχαν φτάσει στην Κίνα με άγριες διαθέσεις. Από την Παρασκευή και τις ελεύθερες δοκιμές, ο Βρετανός οδηγός ήταν ανώτερος από τις Ferrari, κατάσταση που παρέμεινε απαράλλακτη έως το τέλος του αγώνα. Ο Hamilton τέθηκε επικεφαλής στην εκκίνηση και από εκεί και πέρα ήταν αδύνατο για τους οδηγούς της Ferrari να τον πλησιάσουν. Η McLaren παρέδωσε στον Hamilton το ταχύτερο μονοθέσιο και αυτός με τη σειρά του οδήγησε υποδειγματικά καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, μην αφήνοντας περιθώρια αντίδρασης στους αντιπάλους του.
Οι Ferrari, γνωρίζοντας ότι διαθέτει ένα μονοθέσιο που δεν καταπονεί τα ελαστικά του, ήταν η μόνη ομάδα που προτίμησε να χρησιμοποιήσει για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα την πιο μαλακή εκ των διαθέσιμων γομών της Bridgestone. Εντούτοις, αυτή παρουσίασε graining στους πρώτους γύρους και αυτό έπληξε τους χρόνους των κόκκινων μονοθεσίων.
Η ιταλική ομάδα παραδέχθηκε ότι απέδωσε κάτω του αναμενόμενου σήμερα και θα διερευνήσει το γιατί, έτσι ώστε να καταφέρει να παραδώσει στους οδηγούς της ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο στη Βραζιλία. Αν και αρκετοί σχολίασαν την κίνηση του Raikkonen να παραδώσει τη δεύτερη θέση στον Massa, ήταν κάτι αναμενόμενο, το οποίο θα συνέβαινε με οποιοδήποτε δίδυμο οδηγών σε οποιαδήποτε ομάδα και εφόσον δεν υπήρξε διαταγή από το pit wall ήταν επρόκειτο για μια απόλυτα νόμιμη κίνηση.
Τουλάχιστον, η Ferrari μπορεί να παρηγορηθεί με το προβάδισμα που ανέπτυξε στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, καθώς ο δεύτερος οδηγός της McLaren, Heikki Kovalainen δεν κατάφερε να σημειώσει βαθμούς. Στον 35ο γύρο, στο εσωτερικό τοίχωμα του εμπρός δεξιού ελαστικού του Φινλανδού δημιουργήθηκε ένα κόψιμο, το οποίο η ομάδα ανίχνευσε από την πτώση πίεσης στην τηλεμετρία και κάλεσε τον οδηγό της στα pits. To γεγονός αυτό τον έριξε πίσω στην κατάταξη και στη συνέχεια, παρουσιάστηκε υψηλή κατανάλωση αέρα από τις πνευματικές βαλβίδες του κινητήρα και για να αποφευχθεί μια αστοχία κινητήρα εμπρός από τον Hamilton (καθώς ο Βρετανός πλησίαζε τον team mate του για να του ρίξει γύρο), η McLaren κάλεσε τον Kovalainen να εγκαταλείψει στα pits.
Eκπληκτικό αγώνα έκανε και ο Fernando Alonso, ο οποίος είχε μια θεαματική μάχη με τον Kovalainen στον πρώτο γύρο και κατάφερε να προσπεράσει τον Φινλανδό στην μεγάλη πίσω ευθεία. Στη συνέχεια, ο Ισπανός είχε τη δυνατότητα να κινηθεί στο ρυθμό των Ferrari, πριν αυτές κατεβάσουν τους χρόνους τους. Από εκεί και πέρα, ο Alonso διατηρούσε το μονοθέσιό του και παρά το ότι αποπειράθηκε να επιτεθεί στον Raikkonen όταν αυτός ξεκίνησε να κινείται πιο αργά, αλλά δεν βρισκόταν αρκετά κοντά για να πετύχει κάτι.
Ο Nick Heidfeld έκανε μια εκπληκτική εκκίνηση, για να ανακτήσει τις τρεις θέσεις που είχε χάσει εχθές, έπειτα από την τιμωρία του για παρεμπόδιση του David Coulthard στο πρώτο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών, προσπερνώντας τον Sebastian Vettel (ο οποίος τον χτύπησε από πίσω…) και επωφελούμενος του ατυχήματος Bourdais-Trulli στην πρώτη στροφή. Από εκεί και ύστερα, ο Γερμανός διατηρούσε τον κινητήρα του τον οποίο θα χρησιμοποιήσει και στη Βραζιλία. Ο team mate του, Robert Kubica τερμάτισε ακριβώς πίσω του (έχοντας εκκινήσει 11ος), αλλά έχασε και μαθηματικά τη δυνατότητα διεκδίκησης του φετινού τίτλου. Παρά ταύτα, ο Πολωνός πραγματοποίησε έναν πολύ καλό αγώνα, βασισμένο στη στρατηγική, καθώς εκκίνησε με περισσότερα καύσιμα από όλους, αν και ακολούθησε και αυτός στρατηγική δυο pit stop, γεγονός που του επέτρεψε να ανακτήσει πολλές θέσεις έπειτα από τον πρώτο του ανεφοδιασμό.
Η Toyota αντιμετώπισε και πάλι πρόβλημα στην προθέρμανση των ελαστικών της και σε συνδυασμό με το ότι ο Τimo Glock «παγιδεύτηκε» πίσω από τον Heidfeld έπειτα από τον πρώτο ανεφοδιασμό του δεύτερου, του κόστισε ίσως την 6η θέση από τον Kubica. O Nelsinho Piquet ήταν ευχαριστημένος που σημείωσε τον τελευταίο διαθέσιμο βαθμό. Η Toro Rosso δε σημείωσε βαθμούς για πρώτη φορά έπειτα από 5 αγώνες, καθώς στον πρώτο ανεφοδιασμό του Sebastian Vetttel παρoυσιάστηκε πρόβλημα στον εμπρός αριστερό τροχό, ο οποίος… αρνιόταν να βγεί!
|