O Lewis Hamilton έγινε ο πρώτος Βρετανός νικητής του αγώνα της πατρίδας του από το μακρινό 1995, σε έναν χαοτικό αγώνα, που έφερε ισόβαθμους τρεις διεκδικητές του τίτλου στην κορυφή του πρωταθλήματος οδηγών! Στο βάθρο, τον Hamilton πλαισίωσαν ένας εξαιρετικός Nick Heidfeld, ο οποίος πραγματοποίησε δυο διπλά προσπεράσματα σήμερα, καθώς και ένας πολύ εύστοχος Rubens Barrichello (που ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο έπειτα από το Grand Prix των ΗΠΑ το 2005), που αποφάσισε την κατάλληλη στιγμή να τοποθετήσει ελαστικά ακραίων καιρικών συνθηκών για να είναι σε θέση στη συνέχεια να προσπερνάει μονοθέσια από την εξωτερική με ευκολία, γυρίζοντας 5 δευτερόλεπτα ταχύτερα από τους πρωτοπόρους!
Από την εκκίνηση κιόλας ο Hamilton εντυπωσίασε, καθώς με ένα εκπληκτικό ξεκίνημα, παραλίγο να στρίψει πρώτος στην Copse, πριν ο team mate του και poleman, Heikki Kovalainen, κλείσει την πόρτα, με τον πίσω δεξί τροχό της McLaren του Φινλανδού να ακουμπάει ελαφρά το εμπρός αριστερό ελαστικό του άλλου βρετανικού μονοθεσίου! Ο Kovalainen "επέτρεψε" απ'οτι φάνηκε την προσπέραση του ομόσταυλού του , ίσως κατοπιν εντολής της ομάδας. Ο Βρετανός προσπέρασε εντέλει τον team mate του στον 4ο γύρο, στη Stowe και ξεκίνησε να απομακρύνεται. Όταν ο Kovalainen, έπειτα από ένα τετ-α-κέ 360 μοιρών στην Abbey, παρέδωσε και τη δεύτερη θέση στον Kimi Raikkonen στο 10ο γύρο, ο Hamilton βρισκόταν 6 δευτερόλεπτα εμπρός από τη Ferrari. Η γρήγορη οδήγηση σε μια πίστα της οποίας η αγωνιστική γραμμή είχε μόλις ξεκινήσει να στεγνώνει, επέτρεψε στον Raikkonen να μειώσει τη διαφορά σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο, πριν αμφότεροι οι οδηγοί κατευθυνθούν προς τα pits ταυτοχρόνως για τον πρώτο τους ανεφοδιασμό στο τέλος του 21ου γύρου.
Εκείνη ήταν και η τελευταία φορά που ο Hamilton απειλήθηκε από κάποιον άλλο οδηγό. Ενώ η McLaren, όπως ήταν φυσικό, αντικατέστησε τα κατεστραμμένα ελαστικά του Hamilton, στη Ferrari αποφασίστηκε να διατηρηθούν τα ίδια ελαστικά στο μονοθέσιο του Raikkonen. Η επιλογή αυτή αποδείχθηκε αμέσως λανθασμένη, με τη βροχή να εντείνεται εκείνη ακριβώς τη στιγμή και τον Raikkonen να χάνει έως και 5 δευτερόλεπτα στο γύρο από τα μονοθέσια που είχαν αλλάξει τα ελαστικά τους, με τη θερμοκρασία στα Bridgestone του να πέφτει σημαντικά...
Η βροχή συνέχισε να εντείνεται, με πολλούς πιλότους να διαγράφουν… πιρουέτες στην ολοένα και περισσότερο γλιστερή πίστα του Silverstone. Ο Hamilton αντιθέτως, είχε μονάχα μια αβλαβή μικρή έξοδο στον 37ο γύρο. Μέχρι εκείνη τη στιγμή εντούτοις, η διαφορά του από τον 2ο, Nick Heidfeld ήταν 45 ολόκληρα δευτερόλεπτα και το μόνο πρόβλημα για τον Hamilton ήταν να φτάσει ως την καρό σημαία χωρίς να λάβει ρίσκα, κάτι που αποτελεί πολύ δύσκολη πνευματική διαδικασία, καθώς είναι η απώλεια αυτοσυγκέντρωσης σε τέτοιες περιπτώσεις είναι εξαιρετικά πιθανή. Αυτό όμως δε συνέβη στον Hamilton, ο οποίος ήταν φανερά συγκινημένος στο parc ferme, το βάθρο και την επακόλουθη συνέντευξη Τύπου, όπου ανέφερε ότι οι συνθήκες ήταν περίπου όσο ακραίες υπήρξαν πέρυσι στο Fuji (Ιαπωνία), όχι όσον αφορά την ένταση της βροχής, αλλά σε ότι αφορά τις μεταβαλλόμενες συνθήκες και τη διαφορά ποσότητας νερού ανά την πίστα. Επίσης, ο Hamilton αποκάλυψε ότι λόγω της βροχής, η καλύπτρα του κράνους του θάμπωνε και αναγκαζόταν να την ανοίγει σχεδόν σε κάθε γύρο για να μπορεί να δει την πίστα!
Στους πρώτους γύρους, οι οδηγοί με πιο επιθετικό στυλ είχαν τη δυνατότητα να εκμεταλλευτούν καλύτερα τα ελαστικά βροχής σε μια πίστα που στέγνωνε. Εντούτοις, όταν η βροχή άρχισε να πέφτει και πάλι, πολλοί από αυτούς τα βρήκαν δύσκολα. Άλλοι, κατάφεραν να ανακάμψουν με θεαματικό τρόπο και ο πιο εντυπωσιακός από όλους ήταν ο Nick Heidfeld, o οποίος είχε ανέβει στην 4η θέση έπειτα από το τετ-α-κε του Mark Webber στον πρώτο γύρο, αλλά δεν είχε απάντηση στην επίθεση του Fernando Alonso στον 3ο γύρο. H ΒΜW Sauber ήθελε να διατηρήσει τα ίδια ελαστικά στο μονοθέσιο του Γερμανού, με τις μετεωρολογικές προβλέψεις να συνιστούν ότι η βροχή που θα ακολουθούσε θα ήταν σύντομη, εντούτοις ο Heidfeld πίστευε ότι θα ήταν καλύτερο να παραλάβει ένα καινούργιο σετ ελαστικών. Εντέλει, η ομάδα ακολούθησε το ένστικτό του και το γεγονός αυτό του εξασφάλισε το βάθρο, καθώς στη συνέχεια, ο Γερμανός είχε τη δυνατότητα να κινηθεί πολύ ταχύτερα από τους συνδυασμούς γύρω του, πραγματοποιώντας στον 23ο και τον 27ο γύρο, διπλά προσπεράσματα επί των Glock/Alonso και Kovalainen/Raikkonen στο τελευταίο σύμπλεγμα στροφών, καθώς η BMW Sauber είχε τη δυνατότητα να παράγει υψηλότερες τιμές πρόσφυσης στην έξοδο από τις αργές στροφές. Με αυτά τα δυο εκπληκτικά προσπεράσματα, ο Heidfeld ανέβηκε στη δεύτερη θέση, την οποία δεν παρέδωσε ποτέ, όντας αλάνθαστος μέχρι την καρό σημαία και γυρίζοντας στον ίδιο ρυθμό με τον Hamilton για αρκετή ώρα. Η BMW Sauber έδειχνε στο μέσο του αγώνα ότι μπορεί να δει δυο πιλότους της στο βάθρο, καθώς ο Robert Kubica απολάμβανε το ίδιο πλεονέκτημα σε σχέση με τους συνδυασμούς γύρω του, προσπερνώντας τους με άνεση. Εντούτοις, ο Πολωνός, έπειτα από δυο μικρές εξόδους, υπέπεσε στον 40ό γύρο στο λάθος που θα τερμάτιζε τον αγώνα του, καθώς η BMW Sauber παρέμεινε ακινητοποιημένη στην αμμοπαγίδα, χωρίς την ελπίδα διαφυγής από αυτήν.
Πέντε γύρους πριν από την εγκατάλειψη του Kubica, ο Rubens Barrichello, ο οποίος είχε ανέβει στην 6η θέση στο μεταξύ, παρά μια έξοδο στην Club, κατευθύνθηκε προς τα pits και απαίτησε ελαστικά ακραίων καιρικών συνθηκών. Εντούτοις, η αντλία ανεφοδιασμού της ομάδας της Honda δε λειτούργησε και το μονοθέσιο του Βραζιλιάνου δε δέχθηκε σταγόνα καυσίμου. Όντας ελαφρύς και με τα κατάλληλα ελαστικά για τις συνθήκες, σύντομα, ο πιο έμπειρος οδηγός της Formula 1 υπενθύμισε στους πάντες τις ικανότητες του στο βρεγμένο, προσπερνώντας μονοθέσια από… παντού. Ο Barrichello κατάφερε να φτάσει έως τη δεύτερη θέση, πριν αναγκαστεί να μπει και πάλι στα pits για να πληρώσει το ρεζερβουάρ του. Χωρίς το πρόβλημα στην αντλία ανεφοδιασμού, ο Βραζιλιάνος μπορεί να είχε τη δυνατότητα ακόμη και να απειλήσει τον Hamilton!
O Raikkonen, πριν τον πρώτο του ανεφοδιασμό έδειχνε ότι θα μπορούσε να απειλήσει τον Hamilton, εντούτοις η επιλογή να μην αλλάξει ελαστικά κατέστρεψε οποιαδήποτε ελπίδα του να παλέψει για τη νίκη, καθώς η βροχή εντάθηκε και τα ελαστικά του δε λειτουργούσαν πλέον. Η Ferrari περίμενε να φτάσει στο σημείο όπου θα μπορούσε να τον ανεφοδιάσει μέχρι τον τερματισμό πριν τον καλέσει και πάλι στα pits, από τα οποία ο παγκόσμιος πρωταθλητής εξήλθε στην 11η θέση. Η Ferrari δε βρισκόταν στο απόγειό της στις βροχερές συνθήκες, με τον Raikkonen να έχει δυο εξόδους με πολλά χιλιόμετρα. Ο Φινλανδός ήταν πολύ τυχερός που δεν παγιδεύτηκε στην άμμο ή δεν προσέκρουσε σε κάποιο τοίχο. Την ίδια στιγμή, ο team mate του, Felipe Massa διέγραψε 5 τετ-α-κέ καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, με ένα μονοθέσιο που δεν ήθελε να παραμείνει στην πίστα… Παρά τα προαναφερθέντα, ο Raikkonen, χωρίς να έχει την ανάγκη να πραγματοποιήσει άλλους ανεφοδιασμούς, κατάφερε να ανακάμψει και με ένα προσπέρασμα επί του Fernando Alonso στον 53ο γύρο (και αφού ο Kovalainen που βρισκόταν μπροστά και από τους δυο είχε διαγράψει ένα τετ-α-κέ τέσσερις γύρους νωρίτερα το οποίο οι δυο πρωταθλητές δεν άφησαν ασυγχώρητο) κατάφερε να φτάσει ως την 4η θέση, σημειώνοντας 5 πολύτιμους βαθμούς…
Σίγουρα, η σημερινή ημέρα δεν ήταν από τις καλύτερες του Kovalainen… O Φινλανδός έπειτα από την εκπληκτική χθεσινή pole position του, χάρηκε την πρωτοπορία μονάχα τέσσερις γύρους με ένα μονοθέσιο που ήταν εμφανές ότι δεν διέθετε το κατάλληλο στήσιμο για τις συνθήκες αυτές. Ο Φινλανδός διέγραψε δυο χρονοβόρα τετ-α-κέ, ενώ σε κάποια φάση του αγώνα ήταν έως και 4 δευτερόλεπτα πιο αργός από τους συνδυασμούς γύρω του… Ο Kovalainen κατάφερε στο τέλος να προσπεράσει και αυτός τον Alonso τρεις γύρους πριν την καρό σημαία (με πολύ περισσότερη δυσκολία από τον Raikkonen), για να τερματίσει 5ος.
O Alonso και η Renault διέπραξαν το ίδιο στρατηγικό λάθος με τη Ferrari και τον Raikkonen στν πρώτο τους ανεφοδιασμό και η επακόλουθη απώλεια ρυθμού κόστισε στον Ισπανό την ευκαιρία να ανέβει στο βάθρο… Στους τελευταίους γύρους, ήταν εμφανές ότι το γαλλικό μονοθέσιο δεν είχε την ταχύτητα των υπολοίπων, με τον Alonso να μάχεται με νύχια και με δόντια για να διατηρήσει τη θέση του (είχε βρεθεί 4ος στον 47ο γύρο). Εντέλει, ο Ισπανός πέρασε τη γραμμή τερματισμού στην 6η θέση, υπερασπίζοντάς τη στους τελευταίους γύρους από τον Kazuki Nakajima.
O Ιάπωνας, πέρα από ένα τετ-α-κέ 360 μοιρών στους αρχικούς γύρους, είχε αποφύγει τα λάθη (αντίθετα με τον team mate του, Nico Rosberg που προσέκρουσε στο πίσω μέρος του Timo Glock στον 41ο γύρο) και με τα ελαστικά ακραίων καιρικών συνθηκών που είχε τοποθετήσει στον τελευταίο του ανεφοδιασμό, είχε καταφέρει να ανακάμψει έως την 7η θέση, την οποία όμως, του αρνήθηκε ο Jarno Trulli, προσπερνώντας τον στον τελευταίο μόλις γύρο!
ωστόσο ο ταχύτερος και αυτου του αγώνα ήταν ο Κιμι Ρακκονεν αφου σημείωσε το 6ο ταχύτερο γύρο συνεχόμενα , κάτι που του επέτρεψε να πάρει ένα από τα πολλά σκήπτρα του Σουμάχερ αφού ο Γερμανός μπόρεσε να φτάσει μόλις τους 5 συνεχόμενους
| O Hamilton περνάει τη γραμμή του τερματισμού νικητής στην πατρίδα του | | | To προσπέρασμα του Hamilton επί του team mate του για την πρωτοπορία | | | Ο Heidfeld πραγματοποίησε τα πιο εντυπωσιακά προσπεράσματα του αγώνα! | | | Oι μηχανικοί της Honda προσπαθούν να ανεφοδιάσουν τον Barrichello, ενώ ο Button περιμένει υπομονετικά πίσω από τον team mate του... Αν δεν είχε παρουσιαστεί το πρόβλημα στην αντλία ανεφοδιασμού της ομάδας, ο Βραζιλιάνος θα είχε πιθανότατα τερματίσει δεύτερος | | | Ο Raikkonen έχασε κάθε ελπίδα νίκης όταν διατήρησε το ίδιο σετ ελαστικών στο πρώτο του pit stop | | | Oι δυο χθεσινές θετικές εκπλήξεις, ο Kovalainen και ο Webber, δεν κατάφεραν να μετατρέψουν τις χθεσινές τους επιδόσεις σε καλά αποτελέσματα σήμερα | | | O Alonso έχασε πολύ χρόνο όταν, όπως και ο Raikkonen, δεν αντικατέστησε τα ελαστικά του στο πρώτο του pit stop. Eδώ, ο Ισπανός χάνει τη θέση του από τον team mate του, ο οποίος οδηγούσε πολύ καλά μέχρι την έξοδό του από την πίστα που τον ανάγκασε να εγκαταλείψει... | | | O Τrulli απέσπασε την 7η θέση από τον Nakajima στον τελευταίο γύρο! | |
|