| O Hamilton χαρακτήρισε τη νίκη του αυτή ως την καλύτερη στιγμή της καριέρας του και προβλέπει ότι θα παραμείνει έτσι για την υπόλοιπη ζωή του. Μάλιστα, αν ο αγώνας είχε διαρκέσει όσο προβλεπόταν, ίσως να μην την είχε κατακτήσει, καθώς το δεξί πίσω ελαστικό του έχανε πίεση στο γύρο επιστροφής στο parc ferme μετά το πέρας του αγώνα! | |
| H McLaren είπε στον ασύρματο στον Hamilton ότι αυτή η νίκη ήρθε ίσως ένα χρόνο καθυστερημένα, εννοώντας ότι του άνηκε και η περυσινός αγώνας στον οποίο νίκησε ο Alonso | |
| H κατεστραμμένη Williams του Rosberg, του οποίου το ατύχημα διέκοψε για δέυτερη φορά την κανονική ροή του αγώνα | |
| O Massa πάει ευθεία στη St. Devote, χαρίζοντας την πρωτοπορία στον Kubica στον 15ο γύρο | |
| O Κubica πάλεψε σκληρά με τον Massa και τον νίκησε, ανεβαίνοντας για τρίτη φορά φέτος στο βάθρο | |
| O Κubica δεν περίμενε να έχει το ρυθμό να πετύχει αυτό το αποτέλεσμα | |
| H πρώτη εκ των δυο σπασμένων εμπρός αεροτομών του μονοθεσίου του Kimi Raikkonen | |
| O Sutil αναδείχθηκε και πάλι μαέστρος του βρεγμένου Μονακό, εντούτοις, προσπέρασε τρία μονοθέσια υπό το καθεστώς κίτρινης σημαίας και οι αγωνοδίκες τον προειδοποίησαν για ανάλογη συμπεριφορά στο μέλλον | |
| Στιγμές χάους, έπειτα από την επαφή Kovalainen-Button | |
| Ενάμιση χρόνο είχε να σημειώσει βαθμούς ο Barrichello | |
| H επαφή Rosberg-Alonso στον πρώτο γύρο | |
Ο Lewis Hamilton ανακηρύχθηκε νικητής του επεισοδιακού και ιδιαίτερα μεγάλου σε διάρκεια Grand Prix του Μονακό, το οποίο ξεκίνησε υπό βροχή δυσκολεύοντας εξαιρετικά το έργο των πιλότων. Τον Βρετανό πλαισίωσαν στο βάθρο οι Robert Kubica και Felipe Massa, που έδειχναν ότι είχαν πιθανότητες να νικήσουν.
Ο Hamilton επέστρεψε στο πρώτο σκαλί του βάθρου έπειτα από τη νίκη του στην Αυστραλία, εντούτοις ο αγώνας του δεν ήταν εύκολος, αν και αυτό ίσχυε για όλους του αγωνιζόμενους. Ο Βρετανός ξεκίνησε καλά, αποσπώντας τη δεύτερη θέση από τον Kimi Raikkonen πριν την πρώτη στροφή. Αρχικά, δεν είχε τη δυνατότητα να ακολουθήσει το ρυθμό του πρωτοπόρου Felipe Massa και πιέζοντας υπέρ το δέον, χτύπησε τις μπαριέρες στον 6ο γύρο, καταστρέφοντας το πίσω δεξί ελαστικό της McLaren. Η αντικατάστασή του έριξε τον Βρετανό στην 5η θέση (η οποία έγινε σχεδόν άμεσα 4η έπειτα από το ατύχημα του Fernando Alonso), εντούτοις η McLaren κινήθηκε πολύ έξυπνα, ανεφοδιάζοντας τον Hamilton έτσι ώστε να μη χρειαστεί άλλα καύσιμα μέχρι τον τερματισμό. Με αυτό τον τρόπο, όταν οι προπορευόμενοι σταμάτησαν στα pits για τον πρώτο τους ανεφοδιασμό, ο Βρετανός βρέθηκε στην πρωτοπορία, την οποία δεν αποχωρίστηκε έως τη συμπλήρωση του ανώτατου χρονικού ορίου που επιτρέπεται να φτάνουν οι αγώνες, τις δυο ώρες (κατά συνέπεια, ο αγώνας διήρκεσε δυο γύρους λιγότερο από το προγραμματισμένο). Τα pits της ΜcLaren αποδείχθηκαν πανέτοιμα και όταν ήρθε η ώρα για τη μετάβαση στα ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα, στον 54ο γύρο, βάζοντας τον πιλότο τους και πάλι στην πρωτοπορία, 30 δευτερόλεπτα εμπρός από οποιονδήποτε άλλο. Ούτε καν το ατύχημα του Nico Rosberg στον 62ο γύρο (o Γερμανός έχασε τα φρένα για το chicane της Πισίνας και κατέστρεψε το εμπρός μέρος της Williams), που επέβαλε την είσοδο του αυτοκινήτου ασφάλειας, το οποίο φυσικά εκμηδένισε το προβάδισμά του, δεν ανησύχησε το Hamilton, ο οποίος στην επιστροφή του αγώνα στον κανονικό του ρυθμό, κατάφερε να φτιάξει ξανά μια απόσταση ασφάλειας για να κατακτήσει την πρώτη του νίκη στους δρόμους του Μονακό στη Formula 1. Με αυτό τον τρόπο, ο 23χρονος Βρετανός είναι πλέον επικεφαλής της βαθμολογίας, εμπρός από τον Raikkonen, ο οποίος είχε έναν καταστροφικό αγώνα. Παράλληλα, η McLaren πέρασε στη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, προσπερνώντας την BMW Sauber, παρά το γεγονός ότι μέχρι τον στον 6ο γύρο, ο αγώνας προβλεπόταν ιδιαίτερα δύσκολος για τη βρετανική ομάδα, καθώς πέραν της επαφής του Hamilton με τις μπαριέρες, ο Heikki Kovalainen δεν είχε καταφέρει να ξεκινήσει στον αναγνωριστικό γύρο και ο Φινλανδός αναγκάστηκε να εκκινήσει τον αγώνα τελευταίος, από το pit lane. Εντούτοις, ο Φινλανδός πραγματοποίησε έναν εντυπωσιακό αγώνα ανάκαμψης και κατάφερε να πάρει τον τελευταίο βαθμό της βαθμολογούμενης οκτάδας, αν και παραλίγο να προκαλέσει μεγάλο κομφούζιο, όταν στον 55ο γύρο χτύπησε ελασφρά από πίσω την Honda του Jenson Button και ο Βρετανός βρέθηκε ανάποδα στην πίστα στο πολύ στενό chicane που ακολουθεί το τούνελ.
Ο Felipe Massa έδειχνε δυνατός στους πρώτους γύρους του αγώνα, όντας επικεφαλής και έχοντας χτίσει μια υγιή διαφορά από τους υπόλοιπους. Ωστόσο, 5 γύρους μετά την πρώτη εκ των δυο εισόδων του αυτοκινήτου ασφάλειας (η οποία επήλθε έπειτα από το ατύχημα των David Coulthard και Sebastien Bourdais στην Casino) ο Βραζιλιάνος έχασε τα φρένα για την St. Devote, επιτρέποντας στον Robert Kubica να περάσει στην πρωτοπορία. Ο Πολωνός ήταν ο πιλότος που διέπραξε τα λιγότερα λάθη από τους πρωτοπόρους. Εντούτοις, η στρατηγική της BMW Sauber σήμαινε ότι θα ανεφοδιαζόταν 5 γύρους νωρίτερα από τον Massa, χάνοντας το προβάδισμα που του είχε παραχωρηθεί απλόχερα. Μάλιστα, ο Kubica πιθανότατα θα είχε καθυστερήσει κι άλλο πίσω από την άλλη Ferrari, αν ο Raikkonen δεν είχε χάσει τα φρένα για τη St. Devote τραυματίζοντας την εμπρός αεροτομή του, στο γύρο εξόδου του Πολωνού από τα pits. Όταν και ο Massa ολοκλήρωσε τον πρώτο ανεφοδιασμό του, κατάφερε να περάσει και πάλι εμπρός από την BMW Sauber. Εντούτοις, αμφότεροι οι οδηγοί βρίσκονταν πλέον πίσω από τον Hamilton. Κάτι περισσότερο από 20 γύρους πριν την καρό σημαία, ο Massa έχασε την ασύρματη επικοινωνία με τα pits σε ένα κρίσιμο κομμάτι του αγώνα, καθώς η πίστα είχε στεγνώσει τόσο, που επέτρεπε τη χρήση ελαστικών για στεγνό οδόστρωμα. Η ομάδα της Ferrari όμως, περιμένοντας μια ακόμη μπόρα, καθυστέρησε 4 γύρους σε σύγκριση με τη BMW Sauber να πραγματοποιήσει τη μετάβαση στα ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα, γεγονός που επέτρεψε στον Kubica (ο οποίος είχε εκμηδενίσει σχεδόν τη διαφορά που τον χώριζε από τον Massa πριν το δεύτερο pit stop του) να περάσει και πάλι εμπρός από τον Βραζιλιάνο και να ανέβει για δεύτερη φορά φέτος στο δεύτερο σκαλί του βάθρου.
Η καθυστερημένη μετάβαση στα ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα δεν ήταν το μόνο λάθος που διέπραξε η Ferrari. Οι μηχανικοί της, δεν είχαν τοποθετήσει τα ελαστικά που θα χρησιμοποιούνταν στο πρώτο κομμάτι του αγώνα στο μονοθέσιο του Raikkonen τρία λεπτά πριν την έναρξη του αναγνωριστικού γύρου, κάτι που απαγορεύεται από τους κανονισμούς και που εξασφάλισε στον Φινλανδό πρωταθλητή μια ποινή διέλευσης από τα pits. Oύτε ο Raikkonen όμως βρισκόταν στην καλύτερη μέρα του. Έχοντας χάσει μια θέση στην εκκίνηση από τον Hamilton, δεχόταν πίεση από τον Kubica πριν την εκτέλεση της ποινής του, η οποία τον έριξε στην 4η θέση. Στον 25ο γύρο ακολούθησε η προαναφερθείσα, πρώτη απώλεια εμπρός αεροτομής, με την έξοδο στην St. Devote. O Raikkonen βρισκόταν στην 5η θέση έπειτα από τη δεύτερη περίοδο αυτοκινήτου ασφάλειας, πίσω από τον Adrian Sutil, όταν έχασε τον έλεγχο της Ferrari στα φρένα για το chicane που έπεται του τούνελ (με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που έχασε το πίσω μέρος της Red Bull ο Coulthard στις κατατακτήριες δοκιμές), στον 68ο γύρο, χτυπώντας στο πίσω μέρος της Force India, προκαλώντας για δεύτερη φορά σήμερα ζημιές στην εμπρός αεροτομή της F2008. H αντικατάσταση του ρύγχους του μονοθεσίου του Φινλανδού σήμανε και την απώλεια οποιασδήποτε ελπίδας για βαθμούς.
Η μεγαλύτερη όμως απώλεια που προκάλεσε το λάθος του Raikkonen ήταν η εγκατάλειψη του καλύτερου ίσως πιλότου σήμερα, Adrian Sutil, ο οποίος με την συνηθισμένη στις τελευταίες θέσεις Force India, είχε ανέβει εντυπωσιακά στην κατάταξη κατά τους πρώτους βρεγμένους γύρους και παρά το γεγονός ότι ακολουθούσε στρατηγική ενός pit stop, το οποίο η ομάδα συγχρόνισε πολύ επιτυχημένα με τη μετάβαση στα ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα. Ο Sutil βρισκόταν 4ος όταν ο Raikkonen τον χτύπησε από πίσω και ήταν απαρηγόρητος στη συνέχεια... Το ίδιο πικραμένη έμεινε και η ομάδα της Force India η οποία κατέθεσε ένσταση στους αγωνοδίκες για το συμβάν.
Η ρώσικη ρουλέτα που δημιουργήθηκε από τις καιρικές συνθήκες, επέτρεψε στους Mark Webber, Sebastian Vettel και Rubens Barrichello, οι οποίοι έκαναν σταθερούς αγώνες, απαλλαγμένους από μεγάλα λάθη, να τερματίσουν στη βαθμολογούμενη οκτάδα, ακολουθούμενοι από έναν πιο νευρικό Kazuki Nakajima. O Webber σημείωσε το καλύτερο φετινό του αποτέλεσμα αν και βιάστηκε να τοποθετήσει στη Red Bull του ελαστικά για στεγνό, χάνοντας μερικές θέσεις στους πρώτους γύρους χρήσης τους, ο Vettel επέστρεψε στους βαθμούς (έπειτα από την βρεγμένη Κίνα πέρυσι), όπως και ο Barrichello, ο οποίος είχε να σημειώσει βαθμούς από τον αγώνα της πατρίδας του το 2006! Ο Nakajima θα μπορούσε να έχει τερματίσει ακόμη υψηλότερα στην κατάταξη, αν ένα προβληματικό μπουλόνι δεν του είχε κοστίσει πολύτιμο χρόνο (και θέσεις) κατά το τελευταίο του pit stop.
Η βροχή που έπεφτε κατά τους πρώτους 15 γύρους έκανε τις συνθήκες εξαιρετικά δύσκολες για τους οδηγούς, οι οποίοι στην πλειονότητά τους χρησιμοποιούσαν ελαστικά βροχής (με μερικούς να έχουν προτιμήσει αυτά των ακραίων καιρικών συνθηκών). Το βρεγμένο οδόστρωμα προκάλεσε πολλά ατυχήματα. Το πρώτο εξ αυτών συνέβη στον πρώτο κιόλας γύρο και επρόκειτο για την η επαφή των Nico Rosberg και Fernando Alonso στη Loews, η οποία κατέστρεψε την εμπρός αεροτομή της Williams και συνάμα τις ελπίδες του Γερμανού για έναν καλό αγώνα. Εντούτοις, η κατάληξη του Rosberg ήταν ακόμη χειρότερη από αυτήν που θα μπορούσε να φανταστεί ο ίδιος, καθώς στον 62ο γύρο είχε ένα αρκετά ισχυρό ατύχημα, καταστρέφοντας ολόκληρο το εμπρός μέρος του μονοθεσίου του... Από την πλευρά του, o Alonso έδειχνε ότι θα μπορούσε να κάνει έναν καλό αγώνα, όμως δεν διατήρησε την ψυχραιμία του, είχε μια επαφή με τις μπαριέρες στον 8ο γύρο (μετά την Casino) που κατέστρεψε το πίσω δεξί ελαστικό της Renault. Ο Ισπανός αναγκάστηκε να μπει στα pits για να αλλάξει τα ελαστικά του και προτίμησε αυτά των ακραίων καιρικών συνθηκών, τα οποία ήταν ταχύτερα σε αυτή τη φάση του αγώνα. Όντας ταχύτερος, ο Alonso πίεσε υπέρ το δέον τον Heidfeld και προκάλεσε την επαφή μεταξύ τους (πάλι στη Loews) η οποία κατέστρεψε τον αγώνα αμφότερων, αφού η εμπρός αεροτομή της Renault καταστράφηκε και ένα εκ των ελαστικών της BMW Sauber άρχισε να χάνει πίεση... Ο Alonso ήταν στη συνέχεια ο πρώτος πιλότος που επέλεξε να τοποθετήσει ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα στη Renault του, λίγο πρόωρα (η ίδια απόφαση έστειλε στον τοίχο της St. Devote τον team mate του, Nelsinho Piquet), αν και μέσα σε λίγους ξεκίνησε να γυρίζει ταχύτερα από τους υπόλοιπους, γεγονός που έδωσε το σήμα σε όλες τις ομάδες ότι ήταν η ώρα να αλλάξουν λάστιχα.
GP Μονακό: Αποτελέσματα αγώνα |
Α/Α | Νο | Οδηγός | Ομάδα-Κινητήρας | Γύροι | Χρόνος/Διαφορά | Θ. Εκκ. |
1 | 22 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 76 | 2:00:42.272 | 3 |
2 | 4 | Robert Kubica | BMW Sauber | 76 | 3.069 | 5 |
3 | 2 | Felipe Massa | Ferrari | 76 | 4.811 | 1 |
4 | 10 | Mark Webber | Red Bull-Renault | 76 | 19.264 | 9 |
5 | 15 | Sebastian Vettel | Toro Rosso-Ferrari | 76 | 24.657 | 19 |
6 | 17 | Rubens Barrichello | Honda | 76 | 28.408 | 14 |
7 | 8 | Kazuki Nakajima | Williams-Toyota | 76 | 30.180 | 13 |
8 | 23 | Heikki Kovalainen | McLaren-Mercedes | 76 | 33.191 | 4 |
9 | 1 | Kimi Raikkοnen | Ferrari | 76 | 33.793 | 2 |
10 | 5 | Fernando Alonso | Renault | 75 | 1 γύρος | 7 |
11 | 16 | Jenson Button | Honda | 75 | 1 γύρος | 11 |
12 | 12 | Timo Glock | Toyota | 75 | 1 γύρος | 10 |
13 | 11 | Jarno Trulli | Toyota | 75 | 1 γύρος | 8 |
14 | 3 | Nick Heidfeld | BMW Sauber | 72 | 4 γύροι | 12 |
Eγκατέλειψαν |
- | 20 | Adrian Sutil | Force India-Ferrari | 67 | Σύγκρουση | 18 |
- | 7 | Nico Rosberg | Williams-Toyota | 59 | Ατύχημα | 6 |
- | 6 | Nelson Piquet jr. | Renault | 47 | Ατύχημα | 17 |
- | 21 | Giancarlo Fisichella | Force India-Ferrari | 36 | Κιβώτιο | 20 |
- | 9 | David Coulthard | Red Bull-Renault | 7 | Ατύχημα | 15 |
- | 14 | Sebastien Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | 7 | Ατύχημα | 16 |
Ταχύτερος γύρος |
| 1 | Kimi Raikkοnen | Ferrari | 74 | 1:16.689 | |
...