Για τον αγώνα αυτό, το pit της McLaren επέστρεψε στην πέμπτη θέση του pit lane (έπειτα από τρεις αγώνες στην τελευταία) χωρίς να δοθεί εξήγηση για την αλλαγή.
Η πρωινή περίοδος διακόπηκε για αρκετή ώρα, διότι ένα καπάκι υδρορροής έφυγε από τη θέση του και η επισκευή του απαίτησε 16 λεπτά. Έπειτα από αυτό, 21 λεπτά δράσης απέμειναν, καθώς αντίθετα με τις κατατακτήριες δοκιμές, σε περίπτωση κόκκινης σημαίας, στις ελεύθερες το ρολόι κυλάει κανονικά. Πριν τη διακοπή, ο Lewis Hamilton κατείχε την ταχύτερη επίδοση, την οποία βελτίωσε λίγο μετά την επανέναρξη της διαδικασίας. Εντούτοις, 9 λεπτά πριν την καρό σημαία, ο Kimi Raikkonen κινήθηκε δυο δέκατα ταχύτερα από τη McLaren. Αυτοί οι χρόνοι παρέμειναν ως είχαν, καθώς κανένας από τους δυο δεν κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του στην τελευταία προσπάθεια. Ο Heikki Kovalainen σημείωσε καλύτερο χρόνο από τον συμπατριώτη του στους δυο πρώτους τομείς της πίστας, αλλά δεν κατάφερε να διατηρήσει το πλεονέκτημα αυτό μέχρι το τέλος του γύρου του, καταλήγοντας 3ος. Ο Felipe Massa κατετάγη τέταρτος, με τον Nico Rosberg να τον ακολουθεί, έχοντας γράψει τον ταχύτερο γύρο του δευτερόλεπτα πριν τη λήξη της διαδικασίας. Εντυπωσιακή ήταν η 10η θέση του Giancarlo Fisichella, όπως και η 13η του Sebastien Bourdais με την καινούργια Toro Rosso. Oι μόνοι οδηγοί που είχαν… στενές επαφές με τις μπαριέρες ήταν οι Jarno Trulli και Nick Heidfeld. Ο Ιταλός προκάλεσε ζημιές στην ανάρτηση της Toyota λίγο πριν το τούνελ και αναγκάστηκε να την παρκάρει στο ακόλουθο chicane, ενώ ο Γερμανός σταμάτησε στη Massenet. Ο Heidfeld κατέβηκε από την BMW Sauber και εξέταζε απορημένος το πίσω μέρος της. Παράλληλα, ο David Coulthard δεν κατάφερε να συμπληρώσει ούτε ένα γρήγορο γύρο, λόγω προβλήματος με το γκάζι της Red Bull.
Στη δεύτερη περίοδο, ο Lewis Hamilton βρισκόταν επικεφαλής για το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας. Ο Βρετανός έθεσε τον πήχη αρκετά νωρίς στην περίοδο, και μονάχα ο Nico Rosberg κατάφερε στο μέσο της διαδικασίας να κινηθεί ταχύτερα, έχοντας μεταβεί στην πολύ μαλακή γόμα της Bridgestone (την οποία οι ομάδες συνάντησαν για πρώτη φορά εδώ, καθώς είναι διαφορετική από την περυσινή αντίστοιχη). Ωστόσο, ο Hamilton τέθηκε ξανά επικεφαλής 10 λεπτά αργότερα, χρησιμοποιώντας και αυτός την πιο μαλακή γόμα, για να παραμείνει εκεί ως το τέλος της διαδικασίας. Ο Rosberg είχε και αυτός σημειώσει έναν χρόνο που οι Ferrari δεν κατάφεραν να καταρρίψουν, με τον Kimi Raikkonen να πλησιάζει στα 40 χιλιοστά του δευτερολέπτου! Αμφότερες οι Renault υπέστησαν ζημιές, καθώς και οι δυο οδηγοί της γαλλικής ομάδας είχαν παρεμφερείς εξόδους στη St. Devote. O Nelsinho Piquet δεν κατάφερε να ελέγξει την R28 και χτύπησε με το πίσω μέρος στον τοίχο, ενώ ο Fernando Alonso προσπάθησε απελπισμένα να σώσει την κατάσταση, αλλά ακούμπησε ελαφρά τον τοίχο, γεγονός που οδήγησε στην καταστροφή της πίσω αεροτομής (η αποκόλληση της οποίας προκάλεσε μια 4λεπτη διακοπή) και του πίσω αριστερού ελαστικού. Ο Jarno Trulli έξυσε για δεύτερη φορά μέσα στην ημέρα την Toyota του στις μπαριέρες, αυτή τη φορά στην έξοδο του chicane της Πισίνας, έπειτα από μια άτσαλη ανάβαση στα kerb, ενώ ο Adrian Sutil άφησε την εμπρός αεροτομή της Force India στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας. Οι δυο Honda κατέλαβαν την 8η και τη 10η θέση, με τον Kazuki Nakajima μεταξύ τους.
GP Μονακό: Ελεύθερες δοκιμές Πέμπτης, πρώτη περίοδος | |||||||
Α/Α | Νο | Οδηγός | Ομάδα-Κινητήρας | Χρόνος | Διαφορά | Μ.Ω.Τ. | Γύροι |
1 | 1 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:15.948 | 158.319 | 26 | |
2 | 22 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:16.216 | 0.268 | 157.762 | 27 |
3 | 23 | Heikki Kovalainen | McLaren-Mercedes | 1:16.248 | 0.300 | 157.696 | 28 |
4 | 2 | Felipe Massa | Ferrari | 1:16.292 | 0.344 | 157.605 | 26 |
5 | 7 | Nico Rosberg | Williams-Toyota | 1:16.653 | 0.705 | 156.863 | 27 |
6 | 4 | Robert Kubica | BMW Sauber-BMW | 1:16.834 | 0.886 | 156.493 | 23 |
7 | 5 | Fernando Alonso | Renault | 1:17.498 | 1.550 | 155.152 | 25 |
8 | 17 | Rubens Barrichello | Honda | 1:17.511 | 1.563 | 155.126 | 26 |
9 | 10 | Mark Webber | Red Bull-Renault | 1:17.798 | 1.850 | 154.554 | 23 |
10 | 21 | Giancarlo Fisichella | Force India-Ferrari | 1:17.830 | 1.882 | 154.491 | 26 |
11 | 12 | Timo Glock | Toyota | 1:17.942 | 1.994 | 154.269 | 26 |
12 | 16 | Jenson Button | Honda | 1:18.153 | 2.205 | 153.852 | 26 |
13 | 14 | Sebastien Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | 1:18.245 | 2.297 | 153.671 | 30 |
14 | 3 | Nick Heidfeld | BMW Sauber-BMW | 1:18.263 | 2.315 | 153.636 | 13 |
15 | 8 | Kazuki Nakajima | Williams-Toyota | 1:18.274 | 2.326 | 153.614 | 28 |
16 | 11 | Jarno Trulli | Toyota | 1:18.360 | 2.412 | 153.446 | 16 |
17 | 20 | Adrian Sutil | Force India-Ferrari | 1:18.360 | 2.412 | 153.446 | 25 |
18 | 6 | Nelson Piquet jr. | Renault | 1:18.955 | 3.007 | 152.289 | 32 |
19 | 15 | Sebastian Vettel | Toro Rosso-Ferrari | 1:19.176 | 3.228 | 151.864 | 35 |
20 | 9 | David Coulthard | Red Bull-Renault | χωρίς χρόνο | 3 |
GP Μονακό: Ελεύθερες δοκιμές Πέμπτης, δεύτερη περίοδος | |||||||
Α/Α | Νο | Οδηγός | Ομάδα-Κινητήρας | Χρόνος | Διαφορά | Μ.Ω.Τ. | Γύροι |
1 | 22 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:15.140 | 160.021 | 40 | |
2 | 7 | Nico Rosberg | Williams-Toyota | 1:15.533 | 0.393 | 159.189 | 39 |
3 | 1 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:15.572 | 0.432 | 159.107 | 42 |
4 | 2 | Felipe Massa | Ferrari | 1:15.869 | 0.729 | 158.484 | 37 |
5 | 23 | Heikki Kovalainen | McLaren-Mercedes | 1:15.810 | 0.670 | 158.607 | 39 |
6 | 4 | Robert Kubica | BMW Sauber-BMW | 1:16.960 | 1.820 | 156.237 | 34 |
7 | 5 | Fernando Alonso | Renault | 1:16.310 | 1.170 | 157.568 | 27 |
8 | 16 | Jenson Button | Honda | 1:16.351 | 1.211 | 157.483 | 45 |
9 | 8 | Kazuki Nakajima | Williams-Toyota | 1:16.372 | 1.232 | 157.440 | 40 |
10 | 17 | Rubens Barrichello | Honda | 1:16.418 | 1.278 | 157.345 | 32 |
11 | 3 | Nick Heidfeld | BMW Sauber-BMW | 1:16.426 | 1.286 | 157.329 | 44 |
12 | 12 | Timo Glock | Toyota | 1:16.680 | 1.540 | 156.808 | 46 |
13 | 10 | Mark Webber | Red Bull-Renault | 1:17.094 | 1.954 | 155.965 | 39 |
14 | 9 | David Coulthard | Red Bull-Renault | 1:17.131 | 1.991 | 155.891 | 39 |
15 | 6 | Nelson Piquet jr. | Renault | 1:17.246 | 2.106 | 155.659 | 35 |
16 | 21 | Giancarlo Fisichella | Force India-Ferrari | 1:17.251 | 2.111 | 155.648 | 33 |
17 | 11 | Jarno Trulli | Toyota | 1:17.379 | 2.239 | 155.391 | 28 |
18 | 14 | Sebastien Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | 1:17.581 | 2.441 | 154.986 | 38 |
19 | 20 | Adrian Sutil | Force India-Ferrari | 1:18.176 | 3.036 | 153.807 | 31 |
20 | 15 | Sebastian Vettel | Toro Rosso-Ferrari | 1:18.225 | 3.085 | 153.710 | 38 |