H Ferrari κατάφερε να κάνει το 1-2 στη Γαλλία, με τον Felipe Massa νικητή, όντας σε ανώτερο επίπεδο από οποιαδήποτε άλλη ομάδα, εντούτοις, τα προβλήματα δεν έλειψαν από τα κόκκινα μονοθέσια, καθώς μια ελαττωματική εξάτμιση κόστισε στον Kimi Raikkonen τη νίκη. Παράλληλα, ο Jarno Trulli κατάφερε να υπερασπιστεί την τρίτη θέση από την ασφυκτική πίεση του Heikki Kovalainen, για να χαρίσει στην Toyota το πρώτο της βάθρο από την Αυστραλία το 2006, το οποίο φυσικά είναι αφιερωμένο στη μνήμη του αδικοχαμένου πρώην επικεφαλής της ιαπωνικής ομάδας, Ove Andersson.
Επρόκειτο για έναν εξαιρετικά επεισοδιακό αγώνα, ο οποίος ανέβασε στην κορυφή της βαθμολογίας το νικητή του, Felipe Massa, ο οποίος έγινε ο πρώτος οδηγός που έχει συγκεντρώσει 3 νίκες φέτος (o 4ος πιλότος που τίθεται επικεφαλής στο πρωτάθλημα στους τελευταίους 4 αγώνες!), ενώ o Lewis Hamilton δέχθηκε μια ακόμη ποινή (διέλευσης από τα pits) που κατέστρεψε οποιαδήποτε ελπίδα να σημειώσει βαθμούς σήμερα. Ένα ψιλόβροχο στα τελευταία στάδια του αγώνα μπέρδεψε ακόμη περισσότερο την ήδη χαοτική κατάσταση του αγώνα, προσφέροντας συναρπαστικές μονομαχίες στους τελικούς γύρους. Παράλληλα, ο Nelsinho Piquet κατάφερε να σημειώσει τους δυο πρώτους βαθμούς της καριέρας του στη Formula 1!
H Ferrari βρισκόταν σε διαφορετικό επίπεδο ολόκληρο το Σαββατοκύριακο και σήμερα, ο ρυθμός της στον αγώνα ήταν έως και 1 δευτερόλεπτο στο γύρο ταχύτερος από αυτόν όλων των υπολοίπων (αν και η άμεση σύγκριση με τις McLaren που βρίσκονταν πάντοτε πίσω από πιο αργούς συνδυασμούς δεν έγινε ποτέ). Ο Kimi Raikkonen έδειχνε αρχικά ότι θα επικρατήσει άνετα εναντίον του team mate του, καθώς όπως παραδέχθηκε ο Massa, ο Φινλανδός πρωταθλητής ήταν 3 δέκατα στο γύρο ταχύτερός του. Ο Βραζιλιάνος δήλωσε ότι ακόμη και με τη στρατηγική που ακολουθούσε, σύμφωνα με την οποία παρέμενε στην πίστα 2 γύρους περισσότερους πριν από κάθε έναν από τους δυο ανεφοδιασμούς του, δε θα μπορούσε να νικήσει αν ο Raikkonen δεν είχε αντιμετωπίσει τα προβλήματά του.
Η απόληξη της δεξιάς εξάτμισης της F2008 του Raikkonen αποκολλήθηκε μερικούς γύρους πριν το μέσο του αγώνα και ενώ ο Φινλανδός βρισκόταν 6,5 δευτερόλεπτα εμπρός από την άλλη Ferrari, με αμφότερες να έχουν πραγματοποιήσει τον πρώτο τους ανεφοδιασμό. Το γεγονός αυτό προκάλεσε σημαντική απώλεια ισχύος (50-60 ίππους), η οποία μείωσε την τελική ταχύτητα του μονοθεσίου του Φινλανδού αλλά και την επιτάχυνση από τις αργές στροφές, παράλληλα, οι εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες που εξάγονταν από την περιοχή του κινητήρα έλιωσαν το αμάξωμα της Ferrari, πλήττοντας παράλληλα και την αεροδυναμική του μονοθεσίου. Ο Raikkonen ήταν τυχερός που κατάφερε να τερματίσει, καθώς όπως ανέφερε το μονοθέσιό του παραλίγο να σταματήσει μερικές φορές κατά τη διάρκεια του αγώνα, ενώ σύμφωνα με την εκτίμησή του, αν το Γαλλικό Grand Prix διαρκούσε τρεις ακόμα γύρους, μάλλον δε θα έβλεπε την καρό σημαία!
Ακόμα και με τα προαναφερθέντα προβλήματα, το Σαββατοκύριακο της Ferrari ήταν φυσικά θετικό, ιδιαίτερα σε σύγκριση με αυτό των κύριων αντιπάλων της, McLaren και BMW Sauber. Με τις ποινές που είχαν δεχθεί αμφότεροι οι οδηγοί της McLaren (10 θέσεις στη σειρά εκκίνησης για τον Hamilton, 5 για τον Kovalainen), ο αγώνας της βρετανικής ομάδας ήταν επόμενο να μην είναι ιδιαίτερα επιτυχημένος… Ωστόσο, σα να μην έφτανε ότι είχε συμβεί μέχρι χθες, ο Hamilton, παλεύοντας να ανακτήσει θέσεις στους πρώτους γύρους, δέχθηκε ακόμη μια ποινή, διέλευσης από τα pits αυτή τη φορά, η οποία του απέτρεψε τη δυνατότητα να σημειώσει έστω και κάποιους βαθμούς σήμερα. Η στιγμή που εξασφάλισε ακόμη μια ποινή στον 23χρονο Βρετανό, συνέβη στο 2ο γύρο. Ο Hamilton προσπέρασε τον Sebastian Vettel στην προσέγγιση του ταχύτατου chicane Nurburgring, εντούτοις, έχοντας καθυστερήσει υπερβολικά το φρενάρισμά του, αναγκάστηκε να κατευθυνθεί ευθεία, στην περιοχή διαφυγής, κόβοντας δρόμο. Η McLaren δεν επικοινώνησε με τον υπεύθυνο της FIA για τα Grand Prix, Charlie Whiting, για να ρωτήσει αν ο οδηγός της θα πρέπει να παραδώσει πίσω τη θέση που κέρδισε με τον τρόπο που προαναφέρθηκε, εκτιμώντας ότι το προσπέρασμα ήταν νόμιμο. Εντούτοις, οι αγωνοδίκες είχαν διαφορετική άποψη, κάτι που απογοήτευσε ιδιαίτερα τους ιθύνοντες της βρετανικής ομάδας…
Στην εκκίνηση, οι Jarno Trulli και Robert Kubica κατάφεραν να περάσουν εμπρός από τον Fernando Alonso, αν και ο Ισπανός κατάφερε να ανακτήσει τη θέση που έχασε από τον Πολωνό οδηγό της BMW Sauber στον πρώτο γύρο. Εντούτοις, ο Trulli διατηρήθηκε τρίτος και στο πρώτο κομμάτι του αγώνα σημείωνε πολύ ανταγωνιστικούς χρόνους, καταφέρνοντας να απομακρυνθεί από τη Renault. O Ιταλός οδηγός της Toyota δεν είχε τη δυνατότητα να ακολουθήσει τον ίδιο ρυθμό με το δεύτερο σετ ελαστικών που τοποθετήθηκε στο μονοθέσιό του, εντούτοις διατηρήθηκε τρίτος έπειτα και από το δεύτερο ανεφοδιασμό του. Όταν η βροχή έκανε τη σύντομη εμφάνισή της 10 γύρους πριν την καρό σημαία, ο Trulli, όντας ίσως υπερβολικά προσεκτικός (και δεδομένου ότι η Toyota δεν είναι ανταγωνιστική όταν η θερμοκρασία στον ασφαλτοτάπητα είναι χαμηλή), άρχισε να κινείται αρκετά αργά, επιτρέποντας στον Kovalainen, που στο μεταξύ είχε ανέβει στην τέταρτη θέση, να τον πλησιάσει απειλητικά. Ο Trulli κατάφερε να διατηρήθηκε εμπρός, μέχρι να ανεβάσει και πάλι το ρυθμό του, ακολουθώντας αμυντικές γραμμές, εντούτοις το κρίσιμο σημείο της υπεράσπισης της θέσης του ήρθε στον προτελευταίο γύρο, όταν ο Kovalainen κατάφερε να τοποθετήσει τη McLaren του στο πλάι (από την εξωτερική) της Toyota (μόλις μερικά εκατοστά χώριζαν τους τροχούς των δυο μονοθεσίων) στα φρένα για το ταχύτατο chicane της Imola. Ο Trulli διατήρησε όμως την αγωνιστική γραμμή και ο Φινλανδός οδηγός της McLaren αναγκάστηκε να κατευθυνθεί προς την περιοχή διαφυγής, αναγνωρίζοντας ότι θα πρέπει να συμβιβαστεί με την 4η θέση.
| O Κοvalainen προσπάθησε πολύ σκληρά να ανέβει στο βάθρο, αλλά δεν τα κατάφερε | |
Ο Kovalainen πραγματοποίησε σήμερα έναν εντυπωσιακό αγώνα ανάκαμψης, δεδομένου του ότι εκκίνησε από την 10η θέση. Παρά μια ελαφριά επαφή με τον team mate του στους πρώτους γύρους (ο Hamilton χτύπησε από πίσω την άλλη McLaren, χωρίς να προκληθεί ζημιά όμως σε κανένα από τα δυο μονοθέσια), αλλά και το ότι άφησε εντέλει τον Βρετανό (που βρισκόταν σε διαφορετική στρατηγική, με ελαφρύτερο φορτίο καυσίμου) να τον προσπεράσει στον 5ο γύρο, κατάφερε μέσω της στρατηγικής που είχε επιλέξει από εχθές, γνωρίζοντας ότι θα δεχθεί ποινή στη σειρά εκκίνησης, να ανέβει στην 7η θέση έπειτα από τον πρώτο, αρκετά αργοπορημένο ανεφοδιασμό του. Παραμένοντας στην πίστα περισσότερους γύρους από τους προπορευόμενούς του και πριν το δεύτερο pit stop του, ο Φινλανδός ανέβηκε στην 4η θέση, την οποία διατήρησε μέχρι τον τερματισμό.
Η πτώση απόδοσης της BMW Sauber, η οποία είχε σημειώσει στον Καναδά το 1-2, ήταν εξαιρετικά μεγάλη στη Γαλλία οφειλόμενη κυρίως στα χαρακτηριστικά της πίστας, αλλά και στο γεγονός ότι οι ομάδες που ακολουθούν τη γερμανική, εξελίχθηκαν ίσως ταχύτερα στο διάστημα που μεσολάβησε μεταξύ των δυο Grand Prix. O Robert Kubica, ανέβηκε στην 4η θέση έπειτα από τον πρώτο (σχετικά πρόωρο) ανεφοδιασμό του Alonso, με τον οποίο είχε μονομαχήσει στον πρώτο γύρο, χωρίς να καταφέρει να επικρατήσει και διατηρήθηκε εκεί, μέχρι ο Kovalainen να βγει από το pit lane μπροστά του, έπειτα από την ολοκλήρωση των δικών του pit stop. O ρυθμός της BMW Sauber δεν ήταν ικανοποιητικός και ο αγώνας του Nick Heidfeld ήταν ακόμη πιο δύσκολος με το Γερμανό να τερματίζει μόλις 13ος…
| Άλλος ένας τερματισμός στους βαθμούς για τον σταθερότατο φέτος Webber | |
O αγώνας του Mark Webber ήταν αρκετά επεισοδιακός, με τον Αυστραλό να μονομαχεί ολόκληρο το απόγευμα με τον Alonso. Έπειτα από τον πρώτο ανεφοδιασμό του Ισπανού, ο Webber βρέθηκε μπροστά του, εντούτοις, έπειτα από ένα λάθος στην έξοδο του τελευταίου chicane στον 29ο γύρο, όπου ο Αυστραλός έχασε στιγμιαία τον έλεγχο της υπερστροφικής σε εκείνο το περιστατικό Red Bull, παρέδωσε και πάλι τη θέση του στη Renault, αποφεύγοντας τη διαγραφή ενός ολόκληρου τετ-α-κέ στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού. Έπειτα από το δεύτερο ανεφοδιασμό και των δυο οδηγών, ο Webber βρέθηκε και πάλι εμπρός από τον Alonso.
| H στιγμή όπου ο Alonso έχασε την 7η θέση, 2 γύρους πριν την καρό σημαία... | |
O Iσπανός δυο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής δεν είχε τον αγώνα που θα ήθελε σήμερα. Η αρχική στρατηγική του προέβλεπε 3 ανεφοδιασμούς, εντούτοις η ομάδα την μετέτρεψε σε αγώνα δυο pit stop κατά την πρώτη είσοδο του Alonso στα pits, ανεφοδιάζοντάς τον με αρκετά καύσιμα για το δεύτερο stint. Έχοντας κάνει λίγους γύρους στο πρώτο κομμάτι του αγώνα και με ένα αρκετά βαρύ μονοθέσιο έπειτα από τον πρώτο ανεφοδιασμό του, ο Alonso έχασε θέσεις και από 4ος βρέθηκε 7ος. Εντούτοις, έχασε και αυτή τη θέση δυο γύρους πριν την καρό σημαία, όταν προσπαθώντας να ρίξει γύρο στον Giancarlo Fisichella, έχασε τα φρένα για την κλειστή φουρκέτα της Adelaide, επιτρέποντας στον team mate του, Nelsinho Piquet να
| ...από τον team mate του, Piquet, ο οποίος πάλεψε σκληρά με ταχύτερους συνδυασμούς και ύστερα από έναν πολύ καλό αγώνα, βαθμολογήθηκε για πρώτη φορά | |
τον προσπεράσει. Ο Βραζιλιάνος πρωτοεμφανιζόμενος οδηγός της Renault κατάφερε με την 7η θέση στην οποία τερμάτισε έπειτα από έναν πολύ σταθερό αγώνα να σημειώσει τους πρώτους του βαθμούς, απαλύνοντας το βάρος της πίεσης που αισθανόταν μέχρι στιγμής λόγω της φτωχής εικόνας που είχε επιδείξει στους 7 πρώτους αγώνες της σεζόν.
Eντυπωσιακό ήταν το γεγονός ότι υπήρξε μονάχα μια εγκατάλειψη, αυτή του Jenson Button, ο οποίος είχε μια επαφή με τον Sebastien Bourdais στην εκκίνηση, προκαλώντας ζημιές στο εμπρός μέρος της Honda, οι οποίες έγιναν πιο σοβαρές όταν ο Βρετανός ανέβηκε στα kerb του τελευταίου chicane, αναγκάζοντάς τον να επιστρέψει στα pits και να ολοκληρώσει αρκετά νωρίς το απόγευμά του.
Οι διαφορές μεταξύ των βαθμολογούμενων συνδυασμών ήταν ιδιαίτερα μικρές, πράγμα που οδήγησε σε πολλαπλές ανακατατάξεις, αν και οι περισσότερες συνέβησαν μέσω της διαδικασίας των pit stop. Εντούτοις, το αποτέλεσμα ήταν θεαματικό και το Magny-Cours προσέφερε αρκετές συγκινήσεις στο τελευταίο ίσως Grand Prix που φιλοξένησε...
GP Γαλλίας: Αποτελέσματα αγώνα |
Α/Α | Νο | Οδηγός | Ομάδα-Κινητήρας | Γύροι | Χρόνος/Διαφορά | Μ.Ω.Τ. | Θ. Εκκ. |
1 | 2 | Felipe Massa | Ferrari | 70 | 1:31:50.245 | 201.608 | 2 |
2 | 1 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 70 | 17.984 | 200.952 | 1 |
3 | 11 | Jarno Trulli | Toyota | 70 | 28.250 | 200.580 | 4 |
4 | 23 | Heikki Kovalainen | McLaren-Mercedes | 70 | 28.929 | 200.555 | 10 |
5 | 4 | Robert Kubica | BMW Sauber | 70 | 30.512 | 200.498 | 5 |
6 | 10 | Mark Webber | Red Bull-Renault | 70 | 40.304 | 200.144 | 6 |
7 | 6 | Nelson Piquet jr. | Renault | 70 | 41.033 | 200.118 | 9 |
8 | 5 | Fernando Alonso | Renault | 70 | 43.372 | 200.034 | 3 |
9 | 9 | David Coulthard | Red Bull-Renault | 70 | 51.072 | 199.757 | 7 |
10 | 22 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 70 | 54.521 | 199.633 | 13 |
11 | 12 | Timo Glock | Toyota | 70 | 57.738 | 199.517 | 8 |
12 | 15 | Sebastian Vettel | Toro Rosso-Ferrari | 70 | 58.065 | 199.506 | 12 |
13 | 3 | Nick Heidfeld | BMW Sauber | 70 | 62.079 | 199.362 | 11 |
14 | 17 | Rubens Barrichello | Honda | 69 | 1 γύρος | 198.179 | 20 |
15 | 8 | Kazuki Nakajima | Williams-Toyota | 69 | 1 γύρος | 198.055 | 15 |
16 | 7 | Nico Rosberg | Williams-Toyota | 69 | 1 γύρος | 198.030 | 19 |
17 | 14 | Sebastien Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | 69 | 1 γύρος | 198.006 | 14 |
18 | 21 | Giancarlo Fisichella | Force India-Ferrari | 69 | 1 γύρος | 197.053 | 17 |
19 | 20 | Adrian Sutil | Force India-Ferrari | 69 | 1 γύρος | 196.347 | 18 |
Εγκατέλειψαν |
- | 16 | Jenson Button | Honda | 16 | Aτύχημα | 183.485 | 16 |
Tαχύτερος γύρος |
- | 1 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 16 | 1'16.630 |
|
|
...